Τρίτη 7 Ιουλίου 2020

Πιέσεις στην αγορά ναυτιλιακών καυσίμων – Ενισχύεται η προσφορά

Ο παγκόσμιος εφοδιασμός με μαζούτ, το οποίο χρησιμοποιείται από πλοία και σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, αναμένεται να αυξηθεί το τρίτο τρίμηνο. 









Έτσι, θα ασκηθούν πιέσεις στην αγορά καυσίμων πλοίων καθώς η ζήτηση για την ναυτιλία παραμένει ασθενής, σύμφωνα με αναλυτές που επικαλείται το Reuters.

Η προσφορά του τρίτου τριμήνου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 620.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) από το δεύτερο τρίμηνο καθώς η Κίνα και η Βραζιλία αυξάνουν την παραγωγή, σύμφωνα με την Energy Aspects.

Τα αποθέματα σε βασικούς θαλάσσιους κόμβους ανεφοδιασμού έφτασαν πρόσφατα στα υψηλά όλων των εποχών, μειώνοντας τις τιμές των καυσίμων στις δεξαμενές και τα περιθώρια των διυλιστηρίων και εξαντλώντας τις ελπίδες για μια κερδοφόρα χρονιά για τους πωλητές καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που πληρούν τους νέους κανονισμούς εκπομπών που ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.

«Είχαμε 9-10 εκατομμύρια τόνους (αποθέματα μαζούτ) στις αρχές του έτους μέχρι την έναρξη του 2ου τριμήνου, αλλά βλέπουμε 13 εκατομμύρια τόνους τώρα και (χτίζεται) κάθε μήνα», δήλωσε παράγοντας της αγοράς.

Τα αποθέματα στη βορειοδυτική Ευρώπη και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατέγραψαν υψηλά επίπεδα τον Ιούνιο, ενώ τα αποθέματα καυσίμων στο λιμάνι της Σιγκαπούρης διαμορφώθηκαν σε υψηλό τρειτίας

Οι προμήθειες ρεκόρ έχουν μειώσει την επιτόπια έκπτωση αποθέματος VLSFO (καύσιμο πετρέλαιο πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο) σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ περίπου 45 $ ανά τόνο κάτω από τις τιμές αναφοράς των καυσίμων. Κατά συνέπεια, μείωσαν τα κέρδη των ασιατικών διυλιστηρίων κατά σχεδόν 80% από το ρεκόρ τους στις αρχές του έτους στα 10,25 δολάρια το βαρέλι την Πέμπτη, σύμφωνα με εμπορικές πηγές και στοιχεία της Refinitiv.

Αδύναμη ζήτηση

Στη Σιγκαπούρη, η οποία είναι μακράν ο μεγαλύτερος κόμβος ανεφοδιασμού στον κόσμο, και στον κόμβο Fujairah των ΗΑΕ, εμφανίστηκαν επίσης σημάδια εξασθένησης στη ζήτηση καυσίμων.

«Μέχρι πρόσφατα, οι πωλήσεις καυσίμων σε βασικούς κόμβους ανεφοδιασμού ενισχύθηκαν περιστασιακά, αλλά ο όγκος των πωλήσεων έκτοτε συμβαδίζει με την πραγματικότητα της επιβράδυνσης του παγκόσμιου εμπορίου», ανέφερε η Energy Aspects την Τετάρτη.

Η αδύναμη ζήτηση και η αύξηση του εφοδιασμού σήμαινε ότι οι ρωγμές του VLSFO αγωνίζονται να παραμείνουν σε θετικά εδάφη καθώς το διυλιστήριο ξεκινά εκ νέου λόγω της βελτίωσης της ζήτησης καυσίμων». Και οι προοπτικές ζήτησης παραμένουν αδύναμες, σύμφωνα με πολλούς trader καυσίμων στη Σιγκαπούρη.

«Μια σημαντική ανάκαμψη στη ζήτηση ανεφοδιασμού είναι απίθανο πριν από το τέλος του καλοκαιριού», δήλωσε η Energy Aspects.

Για παράδειγμα, ο αριθμός των κενών πλωτών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε σε 82 την εβδομάδα έως τις 28 Ιουνίου από μόλις 13 την εβδομάδα της 17ης Μαΐου, ανέφερε την Τρίτη ο Alan Murphy της Sea-Intelligence.Παρομοίως, τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου μειώθηκαν κατά 7% το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σύγκριση με τα επίπεδα του προηγούμενου έτους, όπως δήλωσε ο Poten & Partners.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προέβλεψε μια βαθύτερη παγκόσμια ύφεση καθώς η πανδημία του κορωνοϊού προκαλεί ευρύτερες και βαθύτερες ζημιές στην οικονομική δραστηριότητα από ό, τι η πρώτη σκέψη. "Η προβολή του ΔΝΤ - εάν αποδειχθεί σωστή - μας λέει ότι τα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα ζήτησης είναι πιθανό να παραμείνουν για λίγο", δήλωσε ο Murphy του Sea-Intelligence.


www.worldenergynews.gr