"Η Ελλάδα βγαίνει εξαιρετικά κερδισμένη από το πακέτο των 72 δισ. ευρώ. Τώρα θα έχουμε όχι ένα ΕΣΠΑ αλλά δύο ΕΣΠΑ και υποχρέωση μας είναι να κινηθούμε με σύστημα, ταχύτητα και χωρίς καθυστερήσεις για να αξιοποιήσουμε με το καλύτερο τρόπο τα κονδύλια αυτά που δίνουν πρόσθετη αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα".
Κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Χατζηδάκης, τόνισε ότι οι αποφάσεις που λήφθηκαν χθες στις Βρυξέλλες είναι ιστορικής σημασίας τόσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και για την Ελλάδα ενώ σημείωσε ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα είναι στο επίκεντρο των δράσεων από τη χρηματοδότηση της Ελλάδος από το Ταμείο Ανάκαμψης.
"Παρά την όποια μείωση το ποσό για την Ελλάδα θα είναι τελικά διπλάσιο από το αρχικό που προτάθηκε από την Ευρώπη και σε καμία περίπτωση δεν είναι αμελητέο. Αντίθετα, είναι μια ισχυρή αναπτυξιακή ένεση. Ας είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας. Ακόμα και για εμάς που ασχολούμασταν με το θέμα, δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε σε καμία περίπτωση ότι αυτά που αποφασίστηκαν από τους αρχηγούς των κρατών μελών της ΕΕ, θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικότητα", τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε:
"Οι αποφάσεις αυτές αλλάζουν την πορεία ολόκληρης της Ευρώπης και αποδεικνύουν έμπρακτα τη στήριξη της προς τις οικονομίες και τους πολίτες που τόσο βαθειά επηρεάστηκαν από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Παράλληλα η Ε.Ε στέλνει μήνυμα σε αυτούς που ισχυρίζονται ότι έχει απομακρυνθεί από τα ιδεώδη της, ότι παραμένει πιστή στις αρχές και αξίες της αλληλεγγύης, της κοινωνικής συνοχής, της δικαιοσύνης, της προστασίας του περιβάλλοντος.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο κ. Χατζηδάκης, ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα για την επέκταση της χρηματοδότησης στην ηλεκτροκίνηση.
Όπως είπε, η κυβέρνηση αποφάσισε, ακούγοντας φορείς και κόμματα να προχωρήσει σε επιπλέον κίνητρα για την επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ι.χ ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων.
Έτσι, αυξάνει από το 15% στο 20% την επιδότηση στα φθηνότερα αυτοκίνητα ως 30.000 ευρώ και βάζει οροφή τις 6.000 ευρώ αντί 5.500 ευρώ που αρχικά προβλεπόταν και σε 15% αντί 10% για οχήματα άνω των 30.000 με οροφή τις 6.000 ευρώ.
Επιδοτείται επίσης η αγορά ή μίσθωση ταξί με 25% και με οροφή τα 6.000 ευρώ ενώ επιδοτούνται τα ηλεκτρικά σκούτερ με 20% και τα ποδήλατα με 40% και οροφή τα 800 ευρώ, που είναι, όπως είπε, και το υψηλότερο στην Ευρώπη.
Ακόμα ανέφερε ότι, θα δοθούν μπόνους και φορολογικά κίνητρα, σημειώνοντας ότι η δαπάνη για την αγορά ποδήλατου και σκούτερ θα εκπίπτει από την φορολογία κατά 50% ενώ για τα νησιά θα είναι αυξημένη και θα φθάνει στο 70%.
"Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις με τα νέα αυξημένα και ενισχυμένα κίνητρα στη πράξη η μείωση της τιμής ηλεκτροκίνητου μέσου θα φθάνει μέχρι 35%. Αυτό είναι στη πράξη πράσινη πολιτική ατζέντα", συμπλήρωσε.
(energypress)