Όπως δείχνουν τα τελευταία στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης η μέση πανελλαδική τιμή της απλής αμόλυβδης διαμορφώνεται στα 1,848 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης στα 1,595 ευρώ και είναι ελαφρώς χαμηλότερες από εκείνες που ίσχυαν πριν από μία εβδομάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς οι διυλιστηριακές τιμές καταγράφουν πτωτική τάση (την Πέμπτη αναμένεται σημαντική μείωση τόσο για την βενζίνη όσο και για το πετρέλαιο κίνησης), κάτι που προδιαγράφει περαιτέρω μείωση στην αντλία.
Αυτή την στιγμή, μόνο στους δύο (ακριβούς) νομούς η μέση τιμή της βενζίνης ξεπερνά τα 2 ευρώ το λίτρο, στις Κυκλάδες (2,1 ευρώ το λίτρο) και στα Δωδεκάνησα (2 ευρώ το λίτρο) και παρ’ όλο που τα καύσιμα κίνησης στην Ελλάδα δεν είναι φθηνά, σίγουρα απέχουν πολύ από την εικόνα που παρουσίαζαν πέρυσι ή πριν από δύο χρόνια. Το αντίστοιχο περυσινό διάστημα η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης ήταν 1,948 ευρώ το λίτρο και του diesel κίνησης 1,749 ευρώ καθώς (και τότε) οι γεωπολιτικές πιέσεις, κυρίως λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ωθούσαν υψηλότερα την τιμή του Brent.
Πλέον, στον πόλεμο της Ουκρανίας έχει προστεθεί και η κρίση στην Μέση Ανατολή η οποία στέλνει ανάμεικτα μηνύματα στην αγορά ωθώντας άλλοτε ανοδικά τις τιμές και άλλοτε, υποχωρώντας στα αδύναμα στοιχεία για την ζήτηση και τις εκτιμήσεις για παρατεταμένη οικονομική ύφεση. Για παράδειγμα, οι τιμές του πετρελαίου υποχώρησαν την Τετάρτη, αφού η κυβέρνηση των ΗΠΑ αναθεώρησε πτωτικά τον αριθμό των θέσεων εργασίας που προστέθηκαν το έτος έως τον Μάρτιο, πιέζοντας το επενδυτικό κλίμα. Τα αναθεωρημένα δεδομένα εργασίας αντιστάθμισαν την υποστήριξη από την πτώση των αποθεμάτων πετρελαίου. Τα αποθέματα αργού μειώθηκαν κατά 4,6 εκατομμύρια βαρέλια στα 426 εκατομμύρια βαρέλια την εβδομάδα, σύμφωνα με την EIA, μια πτώση μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα 2,7 εκατ. βαρέλια που προέβλεπαν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση του Reuters.
Στοιχεία από την Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, έδειξαν ότι οι τιμές των νέων κατοικιών υποχώρησαν τον Ιούλιο με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων εννέα ετών, η βιομηχανική παραγωγή επιβραδύνθηκε, η αύξηση των εξαγωγών και των επενδύσεων μειώθηκε και η ανεργία αυξήθηκε ενισχύοντας τις αμφιβολίες για την πορεία της ζήτησης.
Μάλιστα, αναλυτές της ING εκτιμούν ότι αυτές οι ανησυχίες δεν επικεντρώνονται μόνο στην Κίνα αλλά επεκτείνονται σε παγκόσμιο επίπεδο.