Στα "αζήτητα" περίπου 600.000 τόνοι πετρελαίου που έχουν οι δύο εταιρείες.
Η BP και η Glencore «αγωνίζονται» να πουλήσουν περίπου 600.000 τόνους μολυσμένου ρωσικού πετρελαίου περισσότερο από τρεις μήνες μετά την ανακάλυψη του θέματος που προέκυψε με τον αγωγό Druzhba.
Η πετρελαϊκή βιομηχανία της Ρωσίας βρέθηκε αντιμέτωπη με μια σημαντική κρίση τον Απρίλιο, αφού περίπου 5 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου για εξαγωγή διαπιστώθηκε ότι έχουν μολυνθεί με οργανικό χλωριούχο, ένα χημικό που χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της εξόρυξης πετρελαίου αλλά μπορεί να βλάψει τον εξοπλισμό διύλισης.
Οι εξαγωγές μέσω του αγωγού Druzhba που μεταφέρει πετρέλαιο στη Γερμανία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Τσεχική Δημοκρατία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία σταμάτησαν.
Το λιμάνι της Βαλτικής Ust Luga φόρτωσε περίπου 15 φορτία ή 1,5 εκατομμύρια τόνους μολυσμένου πετρελαίου για δυτικούς αγοραστές.
Τουλάχιστον 6 φορτία από το Ust Luga δεν έχουν αποσταλεί, σύμφωνα με πηγές του Reutersς.
Η Glencore έχει «κολλήσει» με 500.000 τόνους σε έναν πολύ μεγάλο τάνκερ (VLCC) Amyntas και δύο μικρότερα δεξαμενόπλοια - Searanger και Searuby, σύμφωνα με το σύστημα παρακολούθησης πλοίων Refinitiv Eikon.
Η BP προσπάθησε να πουλήσει το φορτίο Fsl της Σαγκάης σε διαγωνισμό νωρίτερα αυτό το μήνα, αλλά απέτυχε, σύμφωνα με traders.
Η BP και η Glencore αγόρασαν το πετρέλαιο από τη ρωσική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία Rosneft.
Οι δύο εταιρείες δεν μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέχρι να πουλήσουν το πετρέλαιο.
"Δεν μπορείτε να καταθέσετε απαίτηση έναντι της Ρωσίας μέχρι να πωλήσετε πραγματικά το πετρέλαιο σας και να υπολογίσετε τις απώλειές σας", ανέφερε μία από τις πηγές διαπραγμάτευσης σύμφωνα με το Reuters.
Ο ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin δήλωσε τον Απρίλιο ότι η μόλυνση του πετρελαίου είχε βλάψει την εικόνα της Ρωσίας ως αξιόπιστου προμηθευτή. Η Transneft και η Rosneft ηγούνται των προσπαθειών επίλυσης της κατάστασης.
Το πετρέλαιο μεταφέρθηκε μέσω της Transneft, η οποία δήλωσε ότι είναι έτοιμη να καταβάλει αποζημίωση στους Ρώσους φορτωτές οι οποίοι με τη σειρά τους θα καταβάλλουν αποζημιώσεις σε ξένους αγοραστές.
Μέχρι στιγμής, η Transneft έχει συμφωνήσει να καταβάλει μόνο 15 δολάρια ανά βαρέλι ως αποζημίωση, ή περίπου το ένα τέταρτο του κόστους του πετρελαίου, στους παραγωγούς του Καζακστάν, καθώς το πετρέλαιο έχει μολυνθεί ενώ βρίσκονται καθ’ οδόν προς τις δυτικές αγορές.
"Πολλοί αγοραστές ρωσικού πετρελαίου πιστεύουν ότι 15 δολάρια το βαρέλι δεν θα είναι αρκετά," ανέφερε μια πηγή.
Κάποιοι καταναλωτές που έλαβαν πετρέλαιο μολυνθεί θεωρούν 30 δολάρια το βαρέλι ως λογική αποζημίωση, δήλωσαν δύο έμποροι που συμμετείχαν στις συζητήσεις.
Αναστολή διυλήσεων
Αρκετά διυλιστήρια συμπεριλαμβανομένης της Total στη Γερμανία, αναγκάστηκαν να αναστείλουν προσωρινά τη διύλιση ρωσικού πετρελαίου λόγω φόβων για ζημιογόνους εξοπλισμούς διύλισης.
Μια άλλη πηγή με έναν μεγάλο δυτικό αγοραστή είπε ότι οι καταναλωτές πιθανότατα θα υποβάλλουν αξιώσεις το φθινόπωρο όταν τελικά καταφέρνουν να διευθετήσουν το θέμα με το μολυσμένο πετρέλαιο.
Οι πετρελαϊκές εταιρείες πρέπει να συνδυάσουν ένα βαρέλι μολυσμένου πετρελαίου με 10 βαρέλια καθαρού για να επιτύχουν τα απαιτούμενα ποιοτικά πρότυπα και να αποφύγουν τις καταστροφές στον εξοπλισμό, ανέφεραν πηγές.
Η Total, για παράδειγμα, εκφόρτωσε τα δύο δεξαμενόπλοια με μολυσμένο πετρέλαιο στο Ρότερνταμ και τη Λιθουανία για αποθήκευση, ανάμιξη και περαιτέρω εξευγενισμό.
Οι ρωσικές παραδόσεις πετρελαίου κατά μήκος του αγωγού Druzhba στη Γερμανία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Τσεχία επανήλθαν τον Ιούλιο μετά από εβδομάδες με σημαντικά μειωμένες ροές.
Η Ρωσία εξήγαγε 24% λιγότερο πετρέλαιο στη Γερμανία το πρώτο εξάμηνο του 2019, σε ετήσια βάση, λόγω μόλυνσης, παρόλο που παρέμεινε ακόμα ο κορυφαίος προμηθευτής αργού πετρελαίου της Γερμανίας.
Ορισμένα διυλιστήρια, όπως το Total Leuna και το PKN Plock της Πολωνίας, αναμιγνύουν το μολυσμένο πετρέλαιο με καθαρότερα βαρέλια και το εξευγενίζουν.
Το διυλιστήριο Rosneft Schwedt στη Γερμανία αρνήθηκε να πάρει βρώμικο πετρέλαιο, σύμφωνα με τους traders.
Η Λευκορωσία ολοκλήρωσε τον πλήρη καθαρισμό του συστήματός της, αφού η Transneft διοχέτευσε περίπου 2 εκατομμύρια τόνους μολυσμένου πετρελαίου στη Ρωσία.
Η Transneft πρέπει τώρα να αραιώσει το πετρέλαιο με καθαρότερες προμήθειες σε εγχώρια διυλιστήρια και προορισμούς εξαγωγής.
Επίσης δεν έχει ακόμη υπογράψει τελικά έγγραφα αποζημίωσης με τους παραγωγούς του Καζακστάν για να ξεκινήσει την αποπληρωμή των τελών των 15 δολαρίων ανά βαρέλι, ανέφεραν οι traders.
www.worldenergynews.gr