Σημαντικές αλλαγές και ανακατατάξεις θα επιφέρει στη ναυτιλία η οδηγία της ΜΑRPOL για χαμηλότερου θείου καύσιμα μετά το 2020, με την παγκόσμια αγορά να προετοιμάζεται να υποδεχτεί τις αλλαγές.
Αναλύοντας πρόσφατα τα ζητήματα αυτά ο κ. Ρομπέρτο Καραχάννας, Γενικός Διευθυντής Εγχώριας και Διεθνούς Εμπορίας στα Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΚΟ ΑΒΕΕ, έθεσε προς το ακροατήριο του Export Summit VI: Fostering Maritime Economy (διοργάνωση: ΣΕΒΕ) σημαντικά ζητήματα, αναφορικά με την αγορά του ναυτιλιακού καυσίμου στην Ελλάδα.
Ο κ. Καραχάννας ανέπτυξε τις επιπτώσεις των προδιαγραφόμενων εξελίξεων και το κόστος στην αγορά, καθώς και το πως θα αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις ο επιχειρηματικός κόσμος.
Ένα ζήτημα στο οποίο εστίασε είναι το αν θα προχωρήσουν οι πλοιοκτήτες σε εγκατάσταση scrappers, καθώς και το δίλημμα που τίθεται μπροστά τους: θα πληρώσουν το πιο ακριβό καύσιμο χαμηλού θείου ή θα προχωρήσουν σε κατασκευή νέων πλοίων με LNG;
Κλείνοντας, ο κ. Καραχάννας τοποθετήθηκε στο κατά πόσο η ελληνική παραγωγή ναυτιλιακών καυσίμων θα είναι αρκετή ώστε να ικανοποιήσει τη ζήτηση με τα νέα δεδομένα.
Η πεποίθηση που εξέφρασε είναι ότι ο Όμιλος Ελληνικά Πετρέλαια θα μπορέσει να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα, όντας έτοιμος να εξυπηρετήσει τις νέες ανάγκες της αναδιατασσόμενης παγκόσμιας αγοράς.
Η προετοιμασία του Ομίλου έχει ήδη προχωρήσει και πλέον τα ΕΛΠΕ είναι σε κατάλληλη θέση ώστε να ανταποκριθούν στις ανακατάξεις στην παγκόσμια αγορά ναυτιλιακού καυσίμου.