Το Γραφείο Ασφάλειας και Περιβαλλοντικής Μέριμνας (Bureau of Safety and Environmental Enforcement – BSEE) εξέδωσε το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων , σε συνεργασία με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, για την απώλεια ζωής μέλους του πληρώματος στις 2 Δεκεμβρίου 2017 στο πλοίο Petrobras 10000, το οποίο επιχειρούσε στην περιοχή Walker Ridge 469 του Κόλπου του Μεξικού, περίπου 240 μίλια νοτιοδυτικά της Νέας Ορλεάνης.
Η ομάδα καταλήγει ότι αυτό το περιστατικό συνέβη λόγω των ακολούθων παραγόντων:
* Το θύμα βρισκόταν σε επικίνδυνη θέση κατά την έναρξη της περιστροφής της βάσης του τρυπανιού.
* Αδυναμίας του πληρώματος να εντοπίσει τον κίνδυνο και να σταματήσει την περιστροφή όταν οι υπόλοιποι εργάτες δεν βρίσκονταν σε ασφαλή θέση.
* Το προσωπικό που βρίσκονταν στο κατάστρωμα του τρυπανιού δεν κατάφερε να ακολουθήσει και να επιβάλει τους κανόνες ασφαλείας σχετικά με και τις επικίνδυνες θέσεις κατά τη διάρκεια λειτουργίας του τρυπανιού.
* Αποτυχίας να λειτουργήσει με ασφάλεια το τρυπάνι.
* Αδυναμίας κατανόησης, αναγνώρισης και εφαρμογής των κανονισμών για τις επικίνδυνες περιοχές
* Αδυναμίας εφαρμογής και παρακολούθησης της ασφαλούς διαδικασίας.
Επιπλέον, η επιτροπή κατέγραψε και τους ακόλουθους παράγοντες που συνέβαλαν στο ατύχημα:
* Επιπολαιότητα και κόπωση που προκύπτουν από επαναλαμβανόμενη εργασία για δέκα συνεχόμενες ώρες
* Έλλειψη εκπαίδευσης, εξοικείωσης και εμπειρίας με τον εξοπλισμό του πλοίου.
* Έλλειψη στην τήρηση των ασφαλών διαδικασιών στην εκτέλεση των εργασιών.
Προκειμένου να ενισχυθούν οι εφαρμογές των υπαρχόντων συστημάτων ασφαλούς διαχείρισης η επιτροπή προτείνει στη διοίκηση να γίνουν οι ακόλουθες αλλαγές:
* Να επιβεβαιώσει με γραπτές διαδικασίες ότι το προσωπικό ελέγχεται για τη συμμόρφωση του με τους κανόνες ασφαλείας στη λειτουργία του τρυπανιού.
* Να καταγράψει και να αναρτήσει τις διαδικασίες ασφαλούς λειτουργίας του μηχανισμού του τρυπανιού.
* Να διασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι λαμβάνουν αποτελεσματική εκπαίδευση στον επιχειρησιακό εξοπλισμό.
Τα πλοία τρυπάνια αναλαμβάνουν επιχειρήσεις οι οποίες πρέπει να διεξαχθούν σε αυστηρά χρονοδιαγράμματα από τους μισθωτές των πλοίων ενώ η μίσθωση έχει πολύ υψηλό κόστος. Έτσι οι εμπορικές πιέσεις που ασκούνται στους διαχειριστές των πλοίων είναι μεγάλες με αποτέλεσμα αρκετοί κανόνες ασφαλείας να παραμερίζονται προκειμένου να ολοκληρωθεί η επιχείρηση μέσα στα χρονοδιαγράμματα. Τέτοιες επικίνδυνες παραβλέψεις μπορεί να είναι:
* Υπερβολική κόπωση των εργαζομένων
* Παράκαμψη διαδικασιών ασφαλείας
* Ελλειπής ανάληψη κινδύνου (risk assessment)
* Συνεχής παράκαμψη των κανόνων ασφαλείας αφού κρίνονται υπερβολικοί λόγω αποτελεσματικότητας των παραβιάσεων
Τελικά όμως όταν η ασφάλεια των επιχειρήσεων αφήνεται στις πιθανότητες η τύχη δεν θα είναι πάντα σύμμαχος και κάποια στιγμή όπως αυτή που ένας εργαζόμενος στη θάλασσα έχασε τη ζωή του θα βρεθεί μπροστά μας. Οι κανόνες υπάρχουν για να τηρούνται και κανένας δεν μπορεί να αφήνει στην τύχη τις ανθρώπινες ζωές.
(naftikachronika.gr)