Οι οίκοι εμπορευμάτων και οι απανταχού έμποροι ενεργειακών προϊόντων αναγκάζονται συχνά να στραφούν σε μη συμβατικές μεθόδους προκειμένου να ανακαλύψουν στοιχεία για την αγορά πετρελαίου που θα τους αποφέρουν κέρδη.
Συχνά, τα διϋλιστήρια καλούν εξωτερικά συνεργεία για διάφορες εργασίες συντήρησης ή για έκτακτα περιστατικά, γεγονός που μπορεί να σημαίνει περιορισμό της παραγωγής, άρα ευκαιρία για κερδοσκοπικό παιχνίδι. Οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες δεν αποκαλύπτουν αυτές τις ενέργειες, αλλά οι έμποροι μπορούν να πάρουν μια ιδέα ανιχνεύοντας το πόσα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται μέσα στη μονάδα.
Η ανίχνευση γίνεται μέσω του γεωεντοπισμού και με χρήση πληροφοριών από τις διάφορες εφαρμογές των κινητών τηλεφώνων, με τη βοήθεια ειδικών αλγόριθμων.
“Οι μη συμβατικές μορφές δεδομένων, όπως το πόσοι άνθρωποι βρίσκονται σε μια μονάδα ή η στάθμη του πετρελαίου στα τάνκερ, θα γίνουν διαθέσιμες όχι μόνο στις μεγάλες εταιρείες που συγκεντρώνουν τα δεδομένα, αλλά και στους έξυπνους επιστήμονες που διαθέτουν τους βέλτιστους αλγόριθμους”, δήλωσε σχετικά η Κλερ Κάρι, αναλύτρια του Bloomberg.
Μια εταιρεία που ειδικεύεται στον συγκεκριμένο τομέα είναι η Orbital Insight με έδρα το Πάλο Άλτο της Καλιφόρνιας. Η εταιρεία πέρα από τα κινητά χρησιμοποιεί και δορυφόρους για να συλλέξει φωτογραφίες και να κρίνει το επίπεδο της στάθμης στις δεξαμενές πετρελαίου με βάση τη σκιά στο εσωτερικό τους.
Αυτό που αξίζει να κρατήσει κανείς από την όλη υπόθεση είναι ότι προκύπτει και ένα ζήτημα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, καθώς οι εφαρμογές στο κινητό μοιράζονται με τρίτους τα δεδομένα γεωεντοπισμού του κάθε χρήστη, αν και η Orbital επισημαίνει ότι τα δεδομένα που συλλέγει είναι ανώνυμα.