Τις πρόσφατες εξελίξεις στη δευτερογενή αγορά ‒με επίκεντρο τα δεξαμενόπλοια‒ αποπειράται να αποκρυπτογραφήσει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Xclusiv.
Ειδικότερα, παρά την πτωτική τάση που καταγράφεται στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, οι αξίες τους δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά. Μάλιστα, η ζήτηση για δεξαμενόπλοια μεγαλύτερης ηλικίας διαφαίνεται ισχυρή, με τις αξίες των περισσοτέρων tankers τέτοιας ηλικίας να ξεπερνούν τις εκτιμήσεις της αγοράς, σημειώνει η Xclusiv.
Ενδεικτικά, η αξία ενός Suezmax 15 ετών έχει καταγράψει άνοδο από τις αρχές του έτους (3%), παρά την καταγραφείσα μείωση στους ναύλους. Εκτός αυτού, ίδια άνοδο έχουν καταγράψει και οι αξίες των Aframaxes τέτοιας ηλικίας, ενώ εκείνες των MR2 tankers αντίστοιχης ηλικίας είναι αυξημένες κατά 5% από τις αρχές του 2023.
Αντίθετα, βάσει της Xclusiv, ένα VLCC ηλικίας 5 ετών έχει αξία $96 εκατ. (έχοντας απολέσει το 4% της αξίας του από τις αρχές του έτους), ένα ηλικίας 10 ετών $70 εκατ. (-9% από τις αρχές του έτους), ενώ ένα ηλικίας 15 ετών $57 εκατ. (-5% από τις αρχές του έτους).
(Ναυτικά Χρονικά)