Οι πρόσθετες προμήθειες του καυσίμου θα μπορούσαν να επιβαρύνουν περαιτέρω τις ασιατικές τιμές spot, παρέχοντας κάποια ανακούφιση ενόψει του καλοκαιριού, όταν η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με το Reuters
Οι όγκοι του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που αποθηκεύεται στη θάλασσα αυξήθηκαν σε ετήσια βάση αυτόν τον μήνα, λόγω των περισσότερων πλοίων στην Ασία εν μέσω υψηλών αποθεμάτων και χαμηλής ζήτησης σε Ιαπωνία, Κίνα και Νότια Κορέα, λένε οι αναλυτές στο Reuters.
Οι πρόσθετες προμήθειες του καυσίμου θα μπορούσαν να επιβαρύνουν περαιτέρω τις ασιατικές τιμές spot, παρέχοντας κάποια ανακούφιση ενόψει του καλοκαιριού, όταν η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί.
Τα παγκόσμια κυμαινόμενα αποθέματα του υπερψυκτικού καυσίμου ήταν 0,55 εκατομμύρια τόνους στις 20 Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Kpler, αυξημένα κατά 0,24 εκατομμύρια τόνους από την ίδια περίοδο πέρυσι.
LNG στη θάλασσα
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι όγκοι LNG στη θάλασσα σε παγκόσμιο επίπεδο και η αύξηση έρχεται από την Ασία… αντικατοπτρίζοντας τη χλιαρή ζήτηση από τους μεγάλους καταναλωτές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Νότιας Κορέας», δήλωσε η αναλύτρια της Kpler LNG, Ana Subasic.
Ο αριθμός των πλοίων σε όλη την Ευρώπη έχει πέσει στα μέσα επίπεδα μετά την επανέναρξη των εργασιών στους γαλλικούς τερματικούς σταθμούς μετά από απεργίες, πρόσθεσε η Subasic.
«Και οι δύο περιοχές έχουν πλέον εξέλθει από έναν ήπιο χειμώνα όπως ήταν ο χειμώνας 2022-2023 με επίπεδα αποθεμάτων φυσικού αερίου υψηλότερα από τα μέσα για την εποχή του έτους, γεγονός που θα οφείλεται σε περιορισμένη αύξηση της ζήτησης».
Η Bank of America ανέφερε σε ένα σημείωμα της 17ης Απριλίου ότι τα επίπεδα αποθηκευμένου σε πλοία αερίου βρίσκονται στο / ή πάνω από το εποχιακό επίπεδο που είναι ρεκόρ 5ετίας, υψηλό πέντε ετών, «θέτοντας την αγορά σε επισφαλή θέση ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου».
Η πίεση τιμών
Οι ασιατικές τιμές έχουν πιεστεί από την αδύναμη ζήτηση και τα υψηλά αποθέματα, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 60% φέτος στα 12 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu).
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, τα αποθέματα LNG των μεγάλων επιχειρήσεων κοινής ωφελείας ανήλθαν σε 2,42 εκατ. τόνους στις 16 Απριλίου, ποσότητα μεγαλύτερη από το 1,63 εκατομμύρια τόνους στα τέλη Μαρτίου 2022 και πάνω από τον μέσο όρο των αποθεμάτων στο τέλος Μαρτίου τα τελευταία πέντε χρόνια στους 2,07 εκατομμύρια τόνους.
Οι εισαγωγές LNG της Νότιας Κορέας μειώθηκαν επίσης τον περασμένο μήνα με αποστολές σε 4,07 εκατομμύρια τόνους έναντι 4,95 εκατομμυρίων τόνων που εισήχθησαν τον Μάρτιο του 2022.
Η Κίνα, συνήθως καθαρός εισαγωγέας, εξήγαγε στην πραγματικότητα ένα μηνιαίο ρεκόρ 156.718 τόνων LNG τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία που χρονολογούνται από το 2015.
Η επανεκκίνηση των πυρηνικών σταθμών έχει περιορίσει τη ζήτηση στην Ιαπωνία και την Κορέα, ενώ η Κίνα βασίζεται περισσότερο στον άνθρακα.
"Η Κίνα χρησιμοποιεί περισσότερο άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Δεν υπάρχουν ακόμη πραγματικά περιθώρια για τους Κινέζους παίκτες να εισάγουν spot LNG και να πουλήσουν στην εγχώρια αγορά", δήλωσε ο Lee Ken Kiat, ανώτερος αναλυτής LNG στην FGE.
Ενώ αναμένεται μεγαλύτερη ζήτηση για LNG και στις δύο περιοχές τους επόμενους μήνες, ο όγκος της ανάπτυξης παραμένει αβέβαιος.
"Το βασικό ερώτημα είναι ο ρυθμός των εγχύσεων αερίου της Ευρώπης για το χειμώνα...
Η ζήτηση στην Ασία θα εξαρτηθεί από τις καιρικές συνθήκες -- η Ινδία και η Ταϊλάνδη έχουν ήδη αρχίσει να αντιμετωπίζουν κύματα καύσωνα."
www.worldenergynews.gr
Οι πρόσθετες προμήθειες του καυσίμου θα μπορούσαν να επιβαρύνουν περαιτέρω τις ασιατικές τιμές spot, παρέχοντας κάποια ανακούφιση ενόψει του καλοκαιριού, όταν η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί.
Τα παγκόσμια κυμαινόμενα αποθέματα του υπερψυκτικού καυσίμου ήταν 0,55 εκατομμύρια τόνους στις 20 Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Kpler, αυξημένα κατά 0,24 εκατομμύρια τόνους από την ίδια περίοδο πέρυσι.
LNG στη θάλασσα
«Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότεροι όγκοι LNG στη θάλασσα σε παγκόσμιο επίπεδο και η αύξηση έρχεται από την Ασία… αντικατοπτρίζοντας τη χλιαρή ζήτηση από τους μεγάλους καταναλωτές της Ιαπωνίας, της Κίνας και της Νότιας Κορέας», δήλωσε η αναλύτρια της Kpler LNG, Ana Subasic.
Ο αριθμός των πλοίων σε όλη την Ευρώπη έχει πέσει στα μέσα επίπεδα μετά την επανέναρξη των εργασιών στους γαλλικούς τερματικούς σταθμούς μετά από απεργίες, πρόσθεσε η Subasic.
«Και οι δύο περιοχές έχουν πλέον εξέλθει από έναν ήπιο χειμώνα όπως ήταν ο χειμώνας 2022-2023 με επίπεδα αποθεμάτων φυσικού αερίου υψηλότερα από τα μέσα για την εποχή του έτους, γεγονός που θα οφείλεται σε περιορισμένη αύξηση της ζήτησης».
Η Bank of America ανέφερε σε ένα σημείωμα της 17ης Απριλίου ότι τα επίπεδα αποθηκευμένου σε πλοία αερίου βρίσκονται στο / ή πάνω από το εποχιακό επίπεδο που είναι ρεκόρ 5ετίας, υψηλό πέντε ετών, «θέτοντας την αγορά σε επισφαλή θέση ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου».
Η πίεση τιμών
Οι ασιατικές τιμές έχουν πιεστεί από την αδύναμη ζήτηση και τα υψηλά αποθέματα, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 60% φέτος στα 12 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (mmBtu).
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, τα αποθέματα LNG των μεγάλων επιχειρήσεων κοινής ωφελείας ανήλθαν σε 2,42 εκατ. τόνους στις 16 Απριλίου, ποσότητα μεγαλύτερη από το 1,63 εκατομμύρια τόνους στα τέλη Μαρτίου 2022 και πάνω από τον μέσο όρο των αποθεμάτων στο τέλος Μαρτίου τα τελευταία πέντε χρόνια στους 2,07 εκατομμύρια τόνους.
Οι εισαγωγές LNG της Νότιας Κορέας μειώθηκαν επίσης τον περασμένο μήνα με αποστολές σε 4,07 εκατομμύρια τόνους έναντι 4,95 εκατομμυρίων τόνων που εισήχθησαν τον Μάρτιο του 2022.
Η Κίνα, συνήθως καθαρός εισαγωγέας, εξήγαγε στην πραγματικότητα ένα μηνιαίο ρεκόρ 156.718 τόνων LNG τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία που χρονολογούνται από το 2015.
Η επανεκκίνηση των πυρηνικών σταθμών έχει περιορίσει τη ζήτηση στην Ιαπωνία και την Κορέα, ενώ η Κίνα βασίζεται περισσότερο στον άνθρακα.
"Η Κίνα χρησιμοποιεί περισσότερο άνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Δεν υπάρχουν ακόμη πραγματικά περιθώρια για τους Κινέζους παίκτες να εισάγουν spot LNG και να πουλήσουν στην εγχώρια αγορά", δήλωσε ο Lee Ken Kiat, ανώτερος αναλυτής LNG στην FGE.
Ενώ αναμένεται μεγαλύτερη ζήτηση για LNG και στις δύο περιοχές τους επόμενους μήνες, ο όγκος της ανάπτυξης παραμένει αβέβαιος.
"Το βασικό ερώτημα είναι ο ρυθμός των εγχύσεων αερίου της Ευρώπης για το χειμώνα...
Η ζήτηση στην Ασία θα εξαρτηθεί από τις καιρικές συνθήκες -- η Ινδία και η Ταϊλάνδη έχουν ήδη αρχίσει να αντιμετωπίζουν κύματα καύσωνα."
www.worldenergynews.gr