Με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 4% αναμένεται να μεγεθυνθεί η παγκόσμια αγορά πετρελαίου και φυσικού αερίου από τα 6.989,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 7.330 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 σύμφωνα με έρευνα της Business Research Company.
Όπως επισημαίνει η έρευνα, ο πόλεμος Ρωσίας Ουκρανίας ανέκοψε τις πιθανότητες για παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη μετά την πανδημία του Covid 19 ενώ οι οικονομικές κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας είχαν ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών των εμπορευμάτων αλλά και προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, προκαλώντας άνοδο του πληθωρισμού και επηρεάζοντας πολλές αγορές σε όλο τον κόσμο. Τα έσοδα της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου αναμένεται να αυξηθούν στα 8.670 δισεκατομμύρια δολάρια το 2027 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης άνω του 4%.
Όπως επισημαίνει η έρευνα οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου εξερευνούν τα big data analytics και την τεχνητή νοημοσύνη ΑΙ προκειμένου να βελτιώσουν την ικανότητα λήψης αποφάσεων και κατ᾽ επέκταση την κερδοφορία τους.
Μέσω ενός μεγάλου αριθμού αισθητήρων που τοποθετούνται σε όλες τις εξέδρες πετρελαίου, οι εταιρείες σε αυτόν τον κλάδο συλλέγουν τεράστιες ποσότητες ακατέργαστων δεδομένων που σχετίζονται με τη λειτουργία διυλιστηρίων, αγωγών και άλλων υποδομών. Οι εταιρείες μπορούν να ανιχνεύσουν μοτίβα στα αναλυτικά δεδομένα, προκειμένου να μπορούν να ανταποκρίνονται γρήγορα σε ανεπιθύμητες αλλαγές ή πιθανές βλάβες, εξοικονομώντας χρήματα. Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει στις εταιρείες να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις γεώτρησης και λειτουργίας. Η ExxonMobil και η Shell, για παράδειγμα, έχουν αυξήσει τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία AI προκειμένου να έχουν μια κεντρική μέθοδο διαχείρισης δεδομένων και να υποστηρίζουν την ενοποίηση δεδομένων σε πολλαπλές εφαρμογές. Άλλες εταιρείες, όπως η κινεζική Sinopec, έχουν ανακοινώσει σχέδια για την κατασκευή δέκα ευφυών κέντρων προκειμένου να μειώσουν το λειτουργικό κόστος κατά 20%.
Σύμφωνα με την έρευνα η μεγαλύτερη περιοχή για την αγορά πετρελαίου και φυσικού αερίου το 2022 ήταν η Ασία – Ειρηνικός, με τη Β. Αμερική να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη περιοχή για τον κλάδο. Η έρευνα καλύπτει τις περιοχές Ασία-Ειρηνικός, Δυτική Ευρώπη, Ανατολική Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή και η Αφρική.