Ειδικότερα, το διυλιστήριο προχωρά στην κατασκευή έργων εκσυγχρονισμού με την προσθήκη νέου συγκροτήματος μονάδων παραγωγής νάφθας. Το νέο συγκρότημα θα αποτελείται συνολικά από τρεις μονάδες.
Η πρώτη μονάδα θα αφορά την υδρογονοαποθείωση νάφθας (Μ-8400), δυναμικότητας 909.262 ΜΤ ανά έτος, η δεύτερη μονάδα θα είναι καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας (Μ-8500), δυναμικότητας 487.065 ΜΤ ανά έτος και η τρίτη μονάδα ισομερισμού ελαφριάς νάφθας (Μ-8600) θα είναι δυναμικότητας 325.408 ΜΤ/έτος.
Για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του νέου συγκροτήματος θα εγκατασταθούν και βοηθητικές μονάδες, όπως μια κυψέλη πύργου ψύξης νερού, η οποία θα προστεθεί στο υπάρχον σύστημα πύργου ψύξης του διυλιστηρίου καθώς και δύο μονάδες αζώτου με αποθηκευτικό σύστημα εξαέρωσης υγρού αζώτου.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με τη Goldman Sachs, η Motor Oil διαθέτει από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά, σύνθετα και ευέλικτα ως προς την παραγωγική διαδικασία προϊόντων διυλιστήρια, με ένα ποσοστό κοντά στο 70% της πρώτης ύλης της να αφορά βαρύ αργό πετρέλαιο, και με το νέο εργοστασιακό συγκρότημα αναμορφωτή νάφθας να προσφέρει περαιτέρω ώθηση στις αναπτυξιακές προοπτικές του ομίλου.
Yπογράφηκε η ΑΕΠΟ
Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Έργων (ΑΕΠΟ) για τις νέες εγκαταστάσεις νάφτας, υπογράφηκε την περασμένη Παρασκευή από την αρμόδια διεύθυνση περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Η διαδικασία είχε ξεκινήσει πριν κάποιους μήνες.
Πιο συγκεκριμένα, από τον περασμένο Μάιο είχε αναρτηθεί στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο ο σχετικός φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ( ΜΠΕ) για τη τροποποίηση της ΑΕΠΟ της βιομηχανίας επί της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Τον Ιούλιο είχε διαπιστωθεί από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΝ η τυπική πληρότητα της ΜΠΕ και ζητήθηκε η υποβολή πρόσθετων αντιτύπων. Τον Αύγουστο κληθήκαν οι αρμόδιοι φορείς (αρμόδιες υπηρεσίες των ΥΠΕΝ, Υπουργείο Ανάπτυξης, Υπουργείο Υγείας, Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, Εφορεία Αρχαιοτήτων Κορινθίας, Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου) για διαβούλευση ώστε να προχωρήσουν σε γνωμοδότηση επί του φακέλου της ΜΠΕ.
Yποκατάσταση φυσικού αερίου κατά 95%
Στην ΑΕΠΟ τίθενται επίσης αυστηρές προδιαγραφές ως προς τις εκπομπές ρύπων (διοξειδίου του θείου – SO2, και οξειδίων του αζώτου - ΝΟΧ), ενώ για τα απαέρια του αναγεννητή της μονάδας προβλέπεται να οδηγούνται στην ατμόσφαιρα μετά τη διέλευσή τους από πλυντρίδα καυστικής σόδας. Τα παραγόμενα υγρά απόβλητα θα κατευθύνονται στο σύστημα επεξεργασίας υγρών αποβλήτων του διυλιστηρίου. Όσο για τα απαέρια της μονάδας καταλυτικής αναμόρφωσης νάφθας θα οδηγούνται στην ατμόσφαιρα μετά την επεξεργασία τους στο σύστημα επεξεργασίας απαερίων αναγέννησης. Επίσης, προβλέπεται βελτιστοποίηση της χρήσης χλωριωμένων προσθέτων κατά την αναγέννηση του καταλύτη, ενώ θα διενεργούνται ανά εξάμηνο μετρήσεις διοξινών.
Είναι αξιοσημείωτο ότι, και τα δύο διυλιστήρια της χώρας (Μotor Oil και ΕΛΠΕ) εδώ και πολλούς μήνες έχουν υποκαταστήσει το φυσικό αέριο με νάφθα και άλλα παραπροϊόντα παραγωγής τους, μειώνοντας συνολικά την κατανάλωσή τους σε φυσικό αέριο κατά 95%.
www.worldenergynews.gr