Στον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε ο ΔΕΣΦΑ, ως τεχνικός σύμβουλος του προγράμματος, ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία C&M Engineering.
Ένα ακόμη βήμα για την έλευση του LNG bunkering στην Ανατολική Μεσόγειο, την οποία δρομολογεί το πρόγραμμα Poseidon-Med IΙ, πραγματοποιήθηκε με την ανάθεση των τεχνικών μελετών για τη δημιουργία εγκαταστάσεων small scale LNG στα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου Κρήτης.
Ο διαγωνισμός είχε προϋπολογισμό 845.000 ευρώ και αφορούσε την εκπόνηση των μελετών βασικού και λεπτομερούς σχεδιασμού των υποδομών και στους τρεις λιμένες. Πραγματοποιήθηκε από τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος είναι τεχνικός σύμβουλος στο πρόγραμμα, ενώ ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία C&M Engineering.
Η δημιουργία των υποδομών LNG μικρής κλίμακας αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας για την τροφοδοσία πλοίων με LNG, για την οποία προσδοκά να θέσει τις βάσεις το Poseidon-Med IΙ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Εκτός από τα τρία παραπάνω λιμάνια, ανάλογες εγκαταστάσεις εφοδιασμού σκαφών με υγροποιημένο φυσικό αέριο σχεδιάζεται να δημιουργηθούν και στον Πειραιά, τη Λεμεσό, και τη Βενετία. Στον σχεδιασμό αυτό εντάσσεται και ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα, ο οποίος έχει καθοριστικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών τροφοδοσίας, καθώς στο τέρμιναλ προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας νέος σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων LNG καθώς και νέος προβλήτας LNG μικρής κλίμακας, με δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων χωρητικότητας από 1.000 m3 έως 20.000 m3.
Ο τελευταίος προορίζεται για φόρτωση πλοίων μεταφοράς και διανομής (feeder vessels), καθώς και πλοίων ανεφοδιασμού LNG (bunkering vessels), με στόχο τον ανεφοδιασμό πλοίων στον λιμένα του Πειραιά, αλλά και την τροφοδοσία σταθμών αποθήκευσης και διανομής άλλων λιμένων της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Στο πλαίσιο του Poseidon Med II, έχουν επίσης ολοκληρωθεί οι μελέτες για δύο νέα επιβατηγά πλοία κινούμενων με LNG, μεταξύ των οποίων ένα υπερσύγχρονο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο έως και 1.400 επιβατών, καθώς και για δύο πλοία μεταφοράς και διανομής LNG (LNG feeder vessels).
Παράλληλα, έχει πραγματοποιηθεί σειρά τεχνικοοικονομικών μελετών σε υπάρχοντα και νεότευκτα πλοία με στόχο τη χρήση LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.
(worldenergynews)