Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2020

Τα ΕΛΠΕ παίρνουν θέση στην κούρσα των εναλλακτικών καυσίμων - Οι 3 λύσεις που προωθούν

Στις πρώτες θέσεις της ατζέντας των ΕΛΠΕ βρίσκονται τα ανανεώσιμα αέρια και συνολικότερα οι τεχνολογίες βιώσιμης μετακίνησης, με μια σειρά εναλλακτικές λύσεις να απασχολούν ήδη σημαντικούς πόρους και εργατικό δυναμικό του ενεργειακού ομίλου. 





Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Διευθυντής του τομέα Νέες Τεχνολογίες και Εναλλακτικές Πηγές Ενέργειας των ΕΛΠΕ, Σπύρος Κιαρτζής, μιλώντας σε ειδικό πάνελ με θέμα “βιώσιμη μετακίνηση και πράσινη ναυτιλία”, κατά την πρώτη μέρα του συνεδρίου Athens Energy Dialogues.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “έχουμε μια παλέτα από πάρα πάρα πολλές δυνατότητες, που πρέπει να αξιοποιηθούν στο έπακρο. Ωστόσο, πρέπει να υπάρχει και μια γεωγραφική εξειδίκευση προς αξιοποίηση των όποιων πλεονεκτημάτων σε τεχνολογία και τεχνογνωσία”.

Πιο συγκεκριμένα, υπογράμμισε το ενδιαφέρον των ΕΛΠΕ για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, προσθέτοντας ότι πρόθεση του Ομίλου είναι η κατάρτιση ενός υψηλής ποιότητας διαφοροποιημένου ενεργειακού χαρτοφυλακίου.

Η προσοχή των ΕΛΠΕ ως προς τα εναλλακτικά καύσιμα εστιάζει σε 3 βασικές λύσεις.

1η λύση: Βιοκαύσιμα επόμενης γενιάς. Απ΄αυτά μπορούμε να παράξουμε μέχρι και βιοαέριο και βιουδρογόνο. Μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε παντού. Εφαρμογή έχουν και σε πλοία, αν και για την ώρα παραμένει μια ακριβή επιλογή έναντι της λύσης του φυσικού αερίου. Να προσθέσουμε δε πως τα βιοκαύσιμα παραμένουν η μοναδική λύση για τα αεροπλάνα, όπως τόνισε ο ίδιος.

Εντούτοις, παραμένει ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα αυτό της πρώτης ύλης, καθώς, στη νότια Ευρώπη, δεν υπάρχει σε οικονομικές λύσεις και σε μεγάλες ποσότητες. Στόχος, ωστόσο, των Ελληνικών Πετρελαίων είναι να αναπτύξουν την ικανότητα αξιοποίησης των πάντων προς την παραγωγή βιοκαυσίμων, “από το κάθε πράγμα, από το κάθε σκουπίδι”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το υψηλόβαθμο στέλεχος των ΕΛΠΕ.

2η λύση: Φυσικό αέριο.

3η λύση: Ηλεκτροκίνηση, εξηλεκτρισμός των μεταφορών. Απαιτείται ωστόσο να υπάρξει έμφαση στον ηλεκτρισμό χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, καθώς και σε ηλεκτρισμό που αποθήκευεται.

Τέλος, σημείωσε πως εδώ χρειάζεται παρέμβαση τόσο από τους ενεργειακούς παίκτες όσο και από το κομμάτι των υποδομών και του δικτύου για να μπορέσουν τα παραπάνω να προχωρήσουν αποτελεσματικά.

Για παράδειγμα οι υφιστάμενες τεχνικές δυνατότητες του δικτύου αδυνατούν να “σηκώσουν” τέτοιες εφαρμογές όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτιστές, ζήτημα, όμως, που δεν πρέπει να εξελιχθεί σε μια στείρα διαδικασία "το αυγό έκανε την κότα ή η κότα το αυγό", δηλαδή, τι πρέπει να προηγηθεί για να ακολουθήσει το επόμενο ως μεταγενέστερο βήμα.
(energypress)