Κι επίσημα, με απόφαση που ελήφθη στις 23 Δεκεμβρίου του 2019, η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων συναίνεσε στο αίτημα που υπέβαλε στις 10 του μηνός η ΕΛ.ΠΕ ΠΑΤΡΑΪΚΟΣ Α.Ε. για 18μηνη παράταση, ήτοι μέχρι τις 2 Οκτωβρίου του 2021 για την ολοκλήρωση των εργασιών της δεύτερης φάσης του βασικού σταδίου ερευνών στην παραχώρηση «Πατραϊκός Κόλπος».
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, το κοινοπρακτικό σχήμα ζήτησε περισσότερο χρόνο - έχοντας ήδη λάβει και άλλη μία παράταση μέχρι τις 2 Απριλίου του 2018 για την πρώτη φάση της έρευνας - επικαλούμενη την ανάγκη “να ολοκληρώσει τις προβλεπόμενες εργασίες της φάσης αυτής (σ.σ. δεύτερη) και ιδίως να πραγματοποιήσει ερευνητική γεώτρηση”.
Η ΕΔΕΥ ενέκρινε το αίτημα, και σύμφωνα με πληροφορίες, η αναγγελθείσα από τα ΕΛ.ΠΕ πρώτη γεώτρηση για το 2020 σκόνταψε... στην έλλειψη υποδομών και στις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των γειτονικών λιμανιών. Η κοινοπραξία, αναζητούσε λιμάνια προκειμένου να υποδεχτεί το γεωτρύπανο και να αποθηκεύσει τον αναγκαίο εξοπλισμό, χωρίς όμως, τα γειτονικά της Πάτρας και του Αστακού, αναφέρουν πληροφορίες, να διαθέτουν τις αναγκαίες προδιαγραφές.
Η γεώτρηση του Πατραϊκού Κόλπου έχει προσδιοριστεί ως το πρώτο επενδυτικό σινιάλο και ιδίως αν αυτή επιβεβαιώσει το κοίτασμα των 140 εκ. Βαρελιών πετρελαίου. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν εδώ και χρόνια στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας καθώς και ειδικοί της αγοράς, οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και η απουσία στρατηγικού σχεδιασμού για την ανάπτυξη του κλάδου του upstream, κρατά σβηστές τις επενδυτικές μηχανές και τις προσδοκίες για την προσέλκυση κι άλλων εταιριών.
Αναφορικά με την ανάγκη για τη χορήγηση 18μηνης παράτασης, παράγοντες της αγοράς καυτηριάζουν τις ελλείψεις υποδομών στα λιμάνια της περιοχής με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Πατραϊκού Κόλπου ξεκίνησε το 2012. Σχεδόν οκτώ χρόνια μετά το πρώτο γεωτρύπανο στην Ελλάδα δεν έχει πέσει ακόμη εξαιτίας της απουσίας σχεδιασμού και διοικητικών εμποδίων από το κράτος.
(energypress)