Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020

Πρoσκλήσεις από τον ΔΕΣΦΑ για την απόκτηση ενός μικρού LNG carrier και δύο πλοίων αποθήκευσης LNG

Η δυνατότητα εναεριοποίησης είναι προαιρετική για το πρώτο πλοίο αποθήκευσης LNG και υποχρεωτική για το δεύτερο.






Την επέκταση των δραστηριοτήτων του στην αγορά του LNG εξετάζει ο ΔΕΣΦΑ ο οποίος έχει συμπεριλάβει στο δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του τη δημιουργία εγκαταστάσεων LNG (πλωτών ή μη) σε διάφορα λιμάνια της χώρας ενώ μελετά την εξαγορά ή τη ναύλωση τριών διαφορετικού τύπου σκαφών υγροποιημένου φυσικού αερίου. 
Συγκεκριμένα ο ΔΕΣΦΑ έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 20 Ιανουαρίου πρόσκληση που αφορά την απόκτηση μικρού LNG carrier για τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου σε προορισμούς της Μεσογείου καθώς και δυο ακόμη προσκλήσεις για πλοία αποθήκευσης LNG, με ή χωρίς δυνατότητα επαναεριοποίησης. 

Σε πρώτη φάση στην ακτοπλοΐα το φυσικό αέριο 

Πρέπει να σημειωθεί ότι το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2020-2029, προβλέπει τη δημιουργία εγκαταστάσεων LNG (πλωτών ή μη) σε λιμάνια, τόσο για την τροφοδοσία τοπικών εγκαταστάσεων, όσο και για τα πλοία, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών κανονισμών που προβλέπουν τη χρήση φυσικού αερίου στα πλοία. Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί προβλέπουν ότι κατ΄αρχήν θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα και σταδιακά και στις άλλες θαλάσσιες μεταφορές. Η πολιτική αυτή της ΕΕ εντάσσεται στην προσπάθεια επίτευξης των στόχων για το Κλίμα και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. 

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΔΕΣΦΑ σε πρώτη φάση εξετάζει τη δυνατότητα εγκατάστασης LNG στα λιμάνια της Πάτρας και του Ηρακλείου, στην Κρήτη. 
Η δημόσια διαβούλευση για το  Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ  λήγει την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2020, μετά την τελευταία παράταση που έδωσε η ΡΑΕ.
Σε ό,τι αφορά τη δημόσια διαβούλευση για την προμήθεια του μικρού σκάφους μεταφοράς αερίου (LNGC) ο ΔΕΣΦΑ απευθύνεται στους ενδιαφερόμενους προκειμένου να προσδιορίσει το δυναμικό  της αγοράς. Η δεύτερη πρόσκληση αφορά στη αγορά ή τη ναύλωση πλοίου αποθήκευσης LNG με ή χωρίς τη δυνατότητα επαναεριοποίησης (FSRU/FSU) το οποίο θα δέσει ο ΔΕΣΦΑ σε προβλήτα και η τρίτη  αφορά στην αγορά ή την ναύλωση πλοίου αποθήκευσης LNG με δυνατότητα επαναεριοποίησης, το οποίο θα δέσει offshore.   
.
www.worldenergynews.gr