Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

Εξάρχου (Άκτωρ): Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι εντός χρονοδιαγράμματος - Θα έχει τελειώσει το 2020

"Bάλαμε πλάτη όταν η ελληνική πολιτεία μας χρειάστηκε και πλέον το μετρό της Θεσσαλονίκης όχι απλά θα γίνει, αλλά θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για έργα μετρό σε ευρωπαϊκό επίπεδο", ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου.




«Είμαστε περήφανοι για πολλά έργα που έχουμε κάνει», δήλωσε από τη Θεσσαλονίκη ο διευθύνοντας σύμβουλος της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, ο οποίος δεν παρέλειψε να αναφερθεί τόσο στο μετρό της συμπρωτεύουσας που «το 2020 θα έχει  τελειώσει», όσο και στο δρόμο Demir Kapijia – Smokvica.

Μάλιστα, ο ίδιος στο περιθώριο του Thessaloniki Regional Forum, δήλωσε ότι ενθουσιάζεται προσωπικά κάθε φορά που ταξιδεύει στη Βόρεια Μακεδονία, όπου ο δρόμος Demir Kapijia - Smokvica (το τελευταίο οδικό τμήμα του πανευρωπαικού διαδρόμου 10 που κατασκευάστηκε από την ελληνική εταιρεία ΑΚΤΩΡ), «εκτός του ότι είναι εξαιρετικός έχει κανείς τη δυνατότητα να δει τη διαφορά ενός έργου που είναι ευρωπαϊκού επιπέδου, καλά φτιαγμένο, με όλες τις προδιαγραφές που απαιτεί η ΕΕ και να το συγκρίνει με ένα έργο που έχουν κάνει οι Κινέζοι».

Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «το δικό μας εξαιρετικό, η συνέχεια από τους Κινέζους λιγότερο ωραία», αντίθεση που «δείχνει πόσο καλό μπορεί να είναι ένα έργο, εφόσον το μοναδικό κριτήριο δεν είναι μια σκοτωμένη προσφορά, αλλά μια πρόταση value for money που διασφαλίζει την ποιότητα στο χαμηλότερο ρεαλιστικά κόστος».

Ο κ. Αλέξανδρος Εξάρχου υπογράμμισε ότι «χρειάζεται μία ισορροπία», σημειώνοντας ότι «εάν όλα στηρίζονται μόνο στο ποιος δίνει τη χαμηλότερη προσφορά, τελικώς και οι μεγάλες εταιρείες δεν δημιουργούνται και δεν αναπτύσσεται τεχνογνωσία και τα διάφορα κράτη που ακολουθούν αυτή τη σκοπιμότητα οδηγούνται όπως εμείς στην περιπέτεια μετρό Θεσσαλονίκης στο παρελθόν».

Υπογράμμισε ότι «οι υπερβολές από κάθε πλευρά δεν βοηθούν».
Σε ό,τι αφορά το έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι είναι εντός χρονοδιαγράμματος και «το 2020 θα έχει τελειώσει».

Μάλιστα, τόνισε ότι «διεσώθη χαρη στην Ακτωρ.
Θα ήταν η μεγαλύτερη καταστροφή των μετρό στην Ευρώπη.
Διακινδύνευσε εξαιρετικά (σ.σ. η Ακτωρ) αναλαμβάνοντας υποχρεώσεις της ΑΕΓΕΚ στο παρελθόν».

Όπως είπε, «δεν είχαμε να κερδίσουμε πολλά χρήματα, αντιθέτως διακινδυνεύτηκαν πολλές ζημιές, αλλά βάλαμε πλάτη όταν η ελληνική πολιτεία μας χρειάστηκε και πλέον το μετρό της Θεσσαλονίκης όχι απλά θα γίνει, αλλά θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για έργα μετρό σε ευρωπαϊκό επίπεδο».