Πρόοδο στο Ελληνικό, καθυστερήσεις στην Εγνατία Οδό και προβλήματα στην στελέχωση των ΔΕΚΟ διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Πρόοδο στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων που έχει δεσμευθεί να προχωρήσει η χώρα μας διαπιστώνει η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δεύτερη μεταμνημονιακή αξιολόγηση της Ελλάδας.
Η Κομισιόν εκτιμά πως μπορεί η συναλλαγή για το Ελληνικό να «κλείσει» ακόμη και στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019 αλλά εκφράζει ανησυχία για καθυστερήσεις σε συγκεκριμένα έργα με πιο βασικό αυτό της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Ειδικότερα για το Ελληνικό, η Κομισιόν αναφέρει ότι οι Αρχές συνεχίζουν τις προσπάθειες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία με τη μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ στην κοινοπραξία της Lamda Development.
Αναφέρει ότι προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την άδεια καζίνο και σημειώνει πως μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις η κοινοπραξία κατέθεσε τις τελικές μελέτες πολεοδόμησης στις 6 Φεβρουαρίου και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στις 18 Φεβρουαρίου, ανοίγοντας τον δρόμο για τις τελικές εγκρίσεις.
«Αν οι Αρχές συνεχίσουν τις σημαντικές προσπάθειες, το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής μπορεί να αναμένεται πριν το τέλος του πρώτου μισού του 2019», αναφέρει η έκθεση. Και αν για το Ελληνικό η Κομισιόν εμφανίζεται αισιόδοξη, δεν ισχύει το ίδιο και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Η έκθεση κάνει λόγο για «υπεράριθμα εμπόδια» και για «συστηματικές καθυστερήσεις» σημειώνοντας ότι από τον Νοέμβριο του 2018 έως και τα μέσα Ιανουαρίου του 2019 το έργο ήταν ουσιαστικά «μπλοκαρισμένο».
Η Κομισιόν διαπιστώνει πως έχει γίνει πρόοδος τους τελευταίους δύο μήνες αλλά μένουν πολλά ακόμη να γίνουν όπως η αδειοδότηση των τούνελ, η έγκριση του προϋπολογισμού της Εγνατίας Οδού αλλά και η τοποθέτηση νέας διοίκησης στην Εγνατία Οδό ΑΕ.
Ακόμη, η έκθεση διαβλέπει καθυστερήσεις σε δύο αποκρατικοποιήσεις που κανονικά θα πρέπει να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2019.
Η μια είναι η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου για την οποία κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές στις 14 Φεβρουαρίου. Η δεύτερη είναι η πώληση του ποσοστού 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων με τις δεσμευτικές προσφορές από τις δύο κοινοπραξίες να αναμένονται στις αρχές Μαρτίου.
«Παρά την πρόοδο που έχει καταγραφεί, θα είναι δύσκολο να κλείσουν οικονομικά οι δύο παραπάνω συναλλαγές στην ημερομηνία στόχο», αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν.
Το Υπερταμείο και η δυσκολία στελέχωσης των ΔΕΚΟ
Η έκθεση της Κομισιόν διαπιστώνει πρόοδο και στο έργο της ΕΕΣΥΠ ΑΕ (το λεγόμενο Υπερταμείο) για τη βελτίωσης της εταιρικής διακυβέρνησης των 28 ΔΕΚΟ που έχει υπό τον έλεγχο της.
Αναφέρει τις αλλαγές στις διοικήσεις θυγατρικών όπως το ΤΑΙΠΕΔ, της ΕΤΑΔ. Αναφέρει πως έχει εγκριθεί το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΑΣΑ αλλά εκκρεμούν οι αλλαγές στις διοικήσεις.
Ειδικά για την στελέχωση των εταιρειών του Δημοσίου η έκθεση αναφέρει πως λόγω των περιορισμών που ισχύουν στις αμοιβές από την νομοθεσία δεν μπορούν να βρεθούν τα κατάλληλα στελέχη που θα αναλάβουν τις μεγαλύτερες μη εισηγμένες εταιρείες.
(insider)
Πρόοδο στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων που έχει δεσμευθεί να προχωρήσει η χώρα μας διαπιστώνει η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δεύτερη μεταμνημονιακή αξιολόγηση της Ελλάδας.
Η Κομισιόν εκτιμά πως μπορεί η συναλλαγή για το Ελληνικό να «κλείσει» ακόμη και στα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2019 αλλά εκφράζει ανησυχία για καθυστερήσεις σε συγκεκριμένα έργα με πιο βασικό αυτό της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Ειδικότερα για το Ελληνικό, η Κομισιόν αναφέρει ότι οι Αρχές συνεχίζουν τις προσπάθειες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία με τη μεταβίβαση των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ στην κοινοπραξία της Lamda Development.
Αναφέρει ότι προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την άδεια καζίνο και σημειώνει πως μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις η κοινοπραξία κατέθεσε τις τελικές μελέτες πολεοδόμησης στις 6 Φεβρουαρίου και την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στις 18 Φεβρουαρίου, ανοίγοντας τον δρόμο για τις τελικές εγκρίσεις.
«Αν οι Αρχές συνεχίσουν τις σημαντικές προσπάθειες, το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής μπορεί να αναμένεται πριν το τέλος του πρώτου μισού του 2019», αναφέρει η έκθεση. Και αν για το Ελληνικό η Κομισιόν εμφανίζεται αισιόδοξη, δεν ισχύει το ίδιο και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Η έκθεση κάνει λόγο για «υπεράριθμα εμπόδια» και για «συστηματικές καθυστερήσεις» σημειώνοντας ότι από τον Νοέμβριο του 2018 έως και τα μέσα Ιανουαρίου του 2019 το έργο ήταν ουσιαστικά «μπλοκαρισμένο».
Η Κομισιόν διαπιστώνει πως έχει γίνει πρόοδος τους τελευταίους δύο μήνες αλλά μένουν πολλά ακόμη να γίνουν όπως η αδειοδότηση των τούνελ, η έγκριση του προϋπολογισμού της Εγνατίας Οδού αλλά και η τοποθέτηση νέας διοίκησης στην Εγνατία Οδό ΑΕ.
Ακόμη, η έκθεση διαβλέπει καθυστερήσεις σε δύο αποκρατικοποιήσεις που κανονικά θα πρέπει να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2019.
Η μια είναι η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου για την οποία κατατέθηκαν δεσμευτικές προσφορές στις 14 Φεβρουαρίου. Η δεύτερη είναι η πώληση του ποσοστού 50,1% των Ελληνικών Πετρελαίων με τις δεσμευτικές προσφορές από τις δύο κοινοπραξίες να αναμένονται στις αρχές Μαρτίου.
«Παρά την πρόοδο που έχει καταγραφεί, θα είναι δύσκολο να κλείσουν οικονομικά οι δύο παραπάνω συναλλαγές στην ημερομηνία στόχο», αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν.
Το Υπερταμείο και η δυσκολία στελέχωσης των ΔΕΚΟ
Η έκθεση της Κομισιόν διαπιστώνει πρόοδο και στο έργο της ΕΕΣΥΠ ΑΕ (το λεγόμενο Υπερταμείο) για τη βελτίωσης της εταιρικής διακυβέρνησης των 28 ΔΕΚΟ που έχει υπό τον έλεγχο της.
Αναφέρει τις αλλαγές στις διοικήσεις θυγατρικών όπως το ΤΑΙΠΕΔ, της ΕΤΑΔ. Αναφέρει πως έχει εγκριθεί το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΑΣΑ αλλά εκκρεμούν οι αλλαγές στις διοικήσεις.
Ειδικά για την στελέχωση των εταιρειών του Δημοσίου η έκθεση αναφέρει πως λόγω των περιορισμών που ισχύουν στις αμοιβές από την νομοθεσία δεν μπορούν να βρεθούν τα κατάλληλα στελέχη που θα αναλάβουν τις μεγαλύτερες μη εισηγμένες εταιρείες.
(insider)