By pass… προσλήψεις για τη συντριπτική πλειοψηφία των 200 εργολαβικών εργαζομένων της ΔΕΠΑ ετοιμάζει το υπουργείο ΠΕΝ επιδιώκοντας να καλύψει τα κενά που υπάρχουν σε εταιρίες του ομίλου αλλά και να ξεπεράσει το σκόπελο… του ΑΣΕΠ.
Πιο συγκεκριμένα οι περισσότεροι από τους 200 εργολαβικούς εργαζομένους και ιδίως οι 150 της εταιρίας ΔΕΠΑ θα κατανεμηθούν στις θυγατρικές εταιρίες ΕΠΑ Αττικής, ΕΔΑ Αττικής και ΔΕΔΑ. Οι συγκεκριμένες μπορούν να κάνουν προσλήψεις μακριά από το σύστημα του ΑΣΕΠ. Έτσι στο ΥΠΕΝ έχει ξεκινήσει ένα μαραθώνιος ώστε να κατηγοριοποιηθούν αυτοί οι εργαζόμενοι με βάση τα προσόντα και την προϋπηρεσία τους και στη συνέχεια να ζητηθεί από τις διοικήσεις των θυγατρικών να προχωρήσουν στις προσλήψεις με ατομικές συμβάσεις εργασίας. Παραμένει θολό το τοπίο, στο αν αυτές θα είναι αορίστου ή ορισμένου χρόνου και αν για κάποιους οι προσλήψεις θα γίνει με συμφωνία παροχής υπηρεσιών (SLA). Το τελευταίο σενάριο ίσως να ισχύσει για κάποιο διάστημα για όσους μετακινηθούν από τη ΔΕΠΑ στην ΕΠΑ Αττικής.
Πηγές αναφέρουν ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή στις 28 Φεβρουαρίου δεν θα κάνουν επισταμένη και λεπτομερή αναφορά στο εργασιακό καθεστώς και τις προσλήψεις του εργολαβικού προσωπικού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολαβικοί υπολογίζονται σήμερα σε 150 για τη ΔΕΠΑ, 23 στη ΔΕΔΑ και γύρω στους 30 με 35 στους σταθμούς εφοδιασμού με CNG.
Το χρονικό περιθώριο που υπάρχει για τις προσλήψεις των εργολαβικών είναι μέχρι και τρεις μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου. Τόσο είναι το περιθώριο που θα δίνει το νέο πλαίσιο για την απόσχιση και τη σύσταση των δύο νέων εταιριών, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών.
Τα νέα εταιρικά σχήματα πια θα υπάγονται στο θεσμικό καθεστώς των ΔΕΚΟ όπου οι μισθοί θα έχουν πλαφόν εκείνον του γενικού γραμματέα υπουργείου, δηλαδή τα 4.750 ευρώ. Οι αποδοχές αυτές προφανώς και θα αφορούν τους διευθύνοντες συμβούλους των δύο ΔΕΠΑ. Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας θα είναι οι μειώσεις μισθών για το σημερινό μόνιμο προσωπικό της δημόσιας επιχείρησης φυσικού αερίου.
Σήμερα στην εταιρία δεν ακολουθούνται οι διατάξεις της προαναφερόμενης νομοθεσίας του 2015 αλλά εκείνες του 2011 που ορίζουν ότι το μέσο κατά κεφαλήν κόστος αποδοχών, επιδομάτων κλπ. δεν μπορεί να ξεπερνά το 65% του αντίστοιχου κόστους του 2009. Το αποτέλεσμα είναι να ισχύει ένα παράδοξο γεγονός διευθυντικά στελέχη να αμείβονται με μισθούς υψηλότερους από εκείνους του διευθύνοντος συμβούλου.
(energypress)