Σχέδια διευρυμένων εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στις ευρωπαϊκές χώρες δρομολογούν οι ΗΠΑ καθώς αυξάνεται η παραγωγή από σχιστόλιθο.
Η βασική ρητορική της αμερικανικής κυβέρνησης (η οποία επαναλαμβάνεται συχνά το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα δια στόματος του Αμερικανού πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ) συνίσταται στο ότι η Ευρώπη πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία, από την οποία καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό των αναγκών της.
Οι ΗΠΑ κατηγορούν συχνά τη Ρωσία ότι χρησιμοποιεί την ενεργειακή εξάρτηση που υπάρχει στην Ευρώπη ως «όπλο» άσκησης πολιτικής πίεσης και προβάλουν την πολλαπλότητα των πηγών προμήθειας ως προϋπόθεση για την ενεργειακή ασφάλεια στην ΕΕ. Σύμφωνα με το Forbes, η «κατάπαυση του πυρός» στον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί μια αναδυόμενη ευκαιρία για την πρώτη προκειμένου «να συνδεθεί καλύτερα με τους Ευρωπαίους συμμάχους της και να παράσχει περισσότερη ενέργεια», όπως σημειώνει.
Παράλληλα, αναφέρει ότι η Ευρώπη προσπάθησε επί μακρόν να μειώσει την υπερβολική εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και η διεύρυνση της δυνατότητας των ΗΠΑ να εξάγουν αυτά τα βασικά καύσιμα φαίνεται να αποτελεί μια καλή συγκυρία. Οι ΗΠΑ διαθέτουν τερματικούς σταθμούς εξαγωγής ΥΦΑ στον Κόλπο του Μεξικού και στο Μέριλαντ στις ακτές του Ατλαντικού, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή νέων σταθμών προκειμένου να τονωθούν περαιτέρω οι αμερικανικές εξαγωγές.
Η αύξηση της παραγωγής θα «κουμπώσει» με την άνοδο της ευρωπαϊκής ζήτησης δεδομένου ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η κατανάλωση αυξάνεται σχεδόν κατά 20%. Στο μέλλον, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αναφέρει ότι η τροφοδοσία με φυσικό αέριο θα φθάσει στο 30% σε σχέση με το 24% που είναι σήμερα καθώς θα μειώνεται το μερίδιο αγοράς του πετρελαίου και του άνθρακα.
Η γηραιά ήπειρος διαθέτει 28 μεγάλης κλίμακας τερματικούς σταθμούς εισαγωγής, αλλά τα ποσοστά χρήσης είναι συχνά αρκετά χαμηλά, κάτω από το 30% σε πολλές περιπτώσεις. Ωστόσο, οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών εισαγωγής ΥΦΑ αναζητούν πάντοτε νέους τρόπους για την αύξηση της αποθηκευτικής τους ικανότητας (κάτι που είδαμε πρόσφατα να συμβαίνει και στην Ελλάδα με τον τερματικό στη Ρεβυθούσα).
Με πληροφορίες από το Forbes.
Η βασική ρητορική της αμερικανικής κυβέρνησης (η οποία επαναλαμβάνεται συχνά το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα δια στόματος του Αμερικανού πρέσβη, Τζέφρι Πάιατ) συνίσταται στο ότι η Ευρώπη πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία, από την οποία καλύπτει το μεγαλύτερο ποσοστό των αναγκών της.
Οι ΗΠΑ κατηγορούν συχνά τη Ρωσία ότι χρησιμοποιεί την ενεργειακή εξάρτηση που υπάρχει στην Ευρώπη ως «όπλο» άσκησης πολιτικής πίεσης και προβάλουν την πολλαπλότητα των πηγών προμήθειας ως προϋπόθεση για την ενεργειακή ασφάλεια στην ΕΕ. Σύμφωνα με το Forbes, η «κατάπαυση του πυρός» στον εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί μια αναδυόμενη ευκαιρία για την πρώτη προκειμένου «να συνδεθεί καλύτερα με τους Ευρωπαίους συμμάχους της και να παράσχει περισσότερη ενέργεια», όπως σημειώνει.
Παράλληλα, αναφέρει ότι η Ευρώπη προσπάθησε επί μακρόν να μειώσει την υπερβολική εξάρτηση από το ρωσικό πετρέλαιο και το φυσικό αέριο και η διεύρυνση της δυνατότητας των ΗΠΑ να εξάγουν αυτά τα βασικά καύσιμα φαίνεται να αποτελεί μια καλή συγκυρία. Οι ΗΠΑ διαθέτουν τερματικούς σταθμούς εξαγωγής ΥΦΑ στον Κόλπο του Μεξικού και στο Μέριλαντ στις ακτές του Ατλαντικού, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή νέων σταθμών προκειμένου να τονωθούν περαιτέρω οι αμερικανικές εξαγωγές.
Η αύξηση της παραγωγής θα «κουμπώσει» με την άνοδο της ευρωπαϊκής ζήτησης δεδομένου ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η κατανάλωση αυξάνεται σχεδόν κατά 20%. Στο μέλλον, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας αναφέρει ότι η τροφοδοσία με φυσικό αέριο θα φθάσει στο 30% σε σχέση με το 24% που είναι σήμερα καθώς θα μειώνεται το μερίδιο αγοράς του πετρελαίου και του άνθρακα.
Η γηραιά ήπειρος διαθέτει 28 μεγάλης κλίμακας τερματικούς σταθμούς εισαγωγής, αλλά τα ποσοστά χρήσης είναι συχνά αρκετά χαμηλά, κάτω από το 30% σε πολλές περιπτώσεις. Ωστόσο, οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών εισαγωγής ΥΦΑ αναζητούν πάντοτε νέους τρόπους για την αύξηση της αποθηκευτικής τους ικανότητας (κάτι που είδαμε πρόσφατα να συμβαίνει και στην Ελλάδα με τον τερματικό στη Ρεβυθούσα).
Με πληροφορίες από το Forbes.