Σε απεργιακό κλίμα βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις κρατικές εταιρείες του αερίου, και κυρίως στη ΔΕΠΑ ενόψει ιδιωτικοποίησης, αφού οι συνδικαλιστές της εταιρείας δεν φαίνεται να πείσθηκαν από τις προ ημερών διαβεβαιώσεις που πήραν από τον υπ. Ενέργειας Γ. Σταθάκη.
Σε συνάντηση που είχαν μαζί του, επιχείρησαν να αποσπάσουν δεσμεύσεις από τον υπουργό για διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στη ΔΕΠΑ, καθώς και για τη μονιμοποίηση των εργολαβικών εργαζόμενων σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, δίχως ωστόσο επιτυχία, όπως δείχνουν και οι εξελίξεις.
Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενέργειας (ΠΟΕ),ζήτησε μονιμοποιήση των εργαζομένων που απασχολούνται είτε μέσω εταιρειών εργολάβων, είτε με δελτία παροχής υπηρεσιών σε ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, καθώς επίσης ακύρωση της δρομολογημένης αποκρατικοποίησης του εμπορικού σκέλους της πρώτης.
Σημειωτέον ότι ενόψει της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας, και με δεδομένο ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών θα παραμείνει στο Δημόσιο, καταγράφεται τους τελευταίους μήνες μια βροχή αιτημάτων για προσλήψεις ενόψει και της επέκτασης των δικτύων.
Στο δια ταύτα, οι πάντες στο χώρο αναμένουν την κατάθεση μέσα στον Ιανουάριο του νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ για το split της ΔΕΠΑ, το οποίο και θα προβλέπει την απόσχιση των υποδομών, και ενώ παράλληλα φαίνεται ότι έχουν επιλυθεί τουλάχιστον τρία από τα τέσσερα βασικά ζητήματα, τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν εμπόδια. Τα κεφάλαια που έως πρότινος ήταν ανοικτά, αφορούσαν :
Τους μόνιμους και "εργολαβικούς" εργαζόμενους : Είναι ο βασικός λόγος της σημερινής απεργίας της ΠΟΕ. Σήμερα η ΔΕΠΑ απασχολεί περίπου 50 άτομα ως προσωπικό, ενώ 150 εργαζόμενοι είναι "εργολαβικοί", αριθμός που προέκυψε από τη πρακτική των έμμεσων προσλήψεων, και η οποία καθιερώθηκε στα χρόνια των μνημονίων. Στη περίπτωση των τελευταίων, το πιθανότερο είναι ότι οι συμβάσεις τους θα «σπάσουν», και όσοι απασχολούνται στα δίκτυα θα μεταφερθούν στην νέα εταιρεία, ενώ εκείνοι στην εμπορία θα παραμείνουν στη ΔΕΠΑ. Ζήτημα πάντως μονιμοποίησης των «εργολαβικών» εργαζόμενων, δεν φαίνεται να τίθεται, τουλάχιστον μέχρι τώρα.
Τη μισθολογική αντιμετώπιση. Έτερο θέμα αφορούσε στο νέο μισθολογικό καθεστώς, πολλώ δε μάλλον όταν οι προερχόμενοι από την ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής, εργαζόμενοι, είχαν μισθολόγιο που διαμορφώνονταν με όρους ιδιωτικής αγοράς, λόγω της μέχρι πρότινος μετοχικής παρουσίας σε αυτές της Shell με 49%.
Σύμφωνα με τις πηγές που έχουν γνώση της υπόθεσης, το εργασιακό καθεστώς των παραπάνω εργαζομένων είναι διασφαλισμένο για τουλάχιστον 1-2 έτη από το μετασχηματισμό. Ένα ερώτημα βέβαια σχετίζεται με τους νέους εργαζόμενους, εκείνους που θα αντικαταστήσουν τους σημερινούς σε ΕΠΑ και ΕΔΑ. Όταν θα συμβεί αυτό, προφανώς και θα υπαχθούν στο μισθολόγιο της ΔΕΠΑ, που είναι χαμηλότερο εκείνου της ΕΠΑ και της ΕΔΑ.
Τη συναίνεση των προμηθευτών. Εδώ και καιρό είχε τεθεί το ερώτημα κατά πόσο ο μετασχηματισμός απαιτούσε συναίνεση των προμηθευτών της ΔΕΠΑ. Η απάντηση είναι αρνητική. Αυτό θα ίσχυε μόνο εφόσον αποσχίζονταν η εμπορία από τη σημερινή εταιρεία. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ρωσική Gazprom, η αλγερινή Sonatrach, και κάθε άλλος προμηθευτής, θα συναλλάσσονταν με μια νέα εταιρεία, που θα είχε διαφορετικό ΑΦΜ από τη σημερινή.
Τη φορολογική αντιμετώπιση. Ακριβώς επειδή πρόκειται για απόσχιση κλάδου, (σσ: οι υποδομές), δεν φαίνεται να προκύπτουν φορολογικές επιβαρύνσεις, σύμφωνα και με το νόμο περί εταιρικών σχηματισμών.