Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2020

Τι είδε στην Ελλάδα η γερμανική e.Go - Η επένδυση των 100 εκατ. ευρώ στην παραγωγή μικρών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

Ευκαιρίες σε μια αναδυόμενη οικονομία, όπως η ελληνική, στην αρχή της κυκλικής ανάκαμψης, με υπερπροσφορά φθηνού καταρτισμένου δυναμικού και με «παρθένο» έδαφος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, βλέπει η ανερχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία Next e.Go.



Η μέχρι πρότινος γερμανική εταιρεία, που ανήκει πλέον σε ολλανδικό όμιλο, πρόκειται σήμερα το μεσημέρι να ξεδιπλώσει το σχέδιό της για δημιουργία μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μια απόφαση που έχει ληφθεί εδώ και καιρό και στηρίζεται στην θετική, παρά την κρίση, εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Κρίσιμο ρόλο έπαιξαν, όπως λενε άνθρωποι που συμμετείχαν στις διεργασίες, οι θετικές επιδόσεις της χώρας στην έρευνα και ανάπτυξη, ο μεγάλος αριθμός προγραμματιστών και μηχανικών και κυρίως το φιλόδοξο πλάνο στρατηγικού μετασχηματισμού της οικονομίας, χρηματοδοτούμενο από τα 32 δισ ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών ξεκίνησαν προ αρκετών μηνών, η τάξη μεγέθους της επένδυσης λέγεται ότι είναι τα 100 εκατ ευρώ, ενώ τα στελέχη της Next e.Go έχουν ήδη ενημερωθεί και επισκεφτεί τις υποψήφιες τοποθεσίες που μπορούν να φιλοξενήσουν την επένδυση. Αναζητούνται μεγάλες εκτάσεις, με πρόσβαση σε κύριους οδικούς άξονες, σιδηροδρομικές υποδομές και πλησίον αεροδρομίων. Ακριβές ύψος της επένδυσης, δυναμικότητα της μονάδας, χρονοδιαγράμματα και κατά πόσο η εταιρεία βλέπει την Ελλάδα ως βάση για εξαγωγές σε γειτονικές χώρες, όλα αυτά αναμένεται να γίνουν γνωστά σήμερα.

Της υπογραφής του μνημονίου συναντίληψης μεταξύ του Enterprise Greece και του επικεφαλής της Ούρλιχ Χέρμαν, παρουσία του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, του υφυπ. Εξωτερικών, αρμόδιου για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας Κ.Φραγκογιάννη και της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης, θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου. Εκεί ο CEO της Next e.Go, αναμένεται να ξεδιπλώσει τον σχεδιασμό του, να εξηγήσει πότε αναμένεται να είναι έτοιμο το εργοστάσιο, πότε αναμένεται η πρώτη παραγωγή και πόσες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτό θα παράγει.

Σημειωτέον ότι το πιο γνωστό μοντέλο της εταιρείας είναι το e.GO Life το οποίο όταν κατασκευάστηκε το 2018 πωλούνταν σε τιμή κάτω από τις 16.000 ευρώ. Αφορά ένα δίθυρο τετραθέσιο μοντέλο με μπαταρία 21,5 KW, κινητήρα 57 kW (77 hp) και συνολικό βάρος 1,2 τόνων. Εχει αυτονομία εντός πόλης τα 203 χιλιόμετρα, ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο αυτή μειώνεται στα 139 χιλιόμετρα. Το ίδιο μοντέλο βγαίνει σε πολλές εκδόσεις, όπως το e.GO Life Sport με σπορ χαρακτηριστικά ενώ υπάρχει και off road εκδοχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το e.GO Life Cross. Τέτοια είναι τα χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων της εταιρείας : Μικρά, ευέλικτα, χαμηλού κόστους και ιδανικά για μετακινήσεις μέσα στις πόλεις.

Μεγάλη κινητικότητα

Η είδηση έρχεται σε μια συγκυρία έντονης κινητικότητας στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Πλειάδα ονομάτων από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης παίρνουν θέση στην καινούργια αυτή αγορά για την Ελλάδα ή την «κοιτάζουν», από τις αμερικανικές Tesla και Blink μέχρι την ABB και την γαλλική Engie, ενώ κοντά τους θέσεις παίρνουν πολλοί άλλοι μικρότεροι.

Σημειωτέον ότι παρ’ ότι αρχικά φιλόδοξοι, εντούτοις σήμερα οι στόχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας για πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν καλυφθεί. Οι εταιρείες είχαν θέσεις ως στόχο για φέτος να αποτελούν τα υβριδικά το 20% των πωλήσεων, ωστόσο αυτά ανήλθαν τελικά στο 40%.

Το τοπίο δείχνει να αλλάζει ταχύτατα, καθώς μέχρι σήμερα έχουν υποβάλει αιτήματα στο Πράσινο Ταμείο 259 δήμοι ώστε να ενταχθούν σε πρόγραμμα χωροθέτησης σημείων φόρτισης, ενω μόνο στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν κατατεθεί 9.100 αιτήματα κυρίως για ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και για ηλεκτρικάδίκυκλα και αυτοκίνητα. Στο πρόγραμμα έχουν μέχρι σήμερα εγκριθεί επιδοτήσεις κοντά στα 8 εκατ ευρώ.