Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, τα περιθώρια διύλισης στις Ηνωμένες Πολιτείες μειώθηκαν κατά 5%, σύμφωνα με την ΕΙΑ.
Τα περιθώρια διύλισης στις ΗΠΑ υποχώρησαν λόγω φόβων για την ζήτηση εξαιτίας της επιδημίας του κορωναϊού, τραυματίζοντας μια ήδη αδύναμη αγορά αποσταγμάτων και αναστρέφοντας τα περιθώρια βενζίνης που ήταν απροσδόκητα ισχυρά τις τελευταίες εβδομάδες.
Τα περιθώρια για διύλιση τόσο του ντίζελ όσο και της βεηνζίνης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς οι επενδυτές έχουν εγκαταλείψει τα επικίνδυνα περιουσιακά στοιχεία καθώς εξαπλώνεται η επιδημία κορωνοϊού.
Τα περιθώρια για διύλιση τόσο του ντίζελ όσο και της βεηνζίνης υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς οι επενδυτές έχουν εγκαταλείψει τα επικίνδυνα περιουσιακά στοιχεία καθώς εξαπλώνεται η επιδημία κορωνοϊού.
Το ξέσπασμα έχει προκαλέσει φόβους ότι θα αποδυναμώσει την παγκόσμια οικονομία και θα επηρεάσει τομείς όπως οι μεταφορές. Τα περιθώρια ντίζελ ήταν πιο αδύναμα καθώς η εστία εξαπλώθηκε στην Ευρώπη, η οποία χρησιμοποιεί περισσότερο ντίζελ.
Τα περιθώρια απόσταξης HOc1-CLc1 υποχώρησαν στα 13,44 δολάρια το βαρέλι την Πέμπτη, τα χαμηλότερα για αυτήν τη χρονική περίοδο από το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Τα περιθώρια απόσταξης HOc1-CLc1 υποχώρησαν στα 13,44 δολάρια το βαρέλι την Πέμπτη, τα χαμηλότερα για αυτήν τη χρονική περίοδο από το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Συνήθως, τα περιθώρια στα αποστάγματα είναι ισχυρότερα αυτή τη χρονική περίοδο, ενισχυμένα από τη χρήση πετρελαίου θέρμανσης στις ΗΠΑ. Η διαφορά ανέβηκε στα 17,13 δολάρια την Παρασκευή και εξακολουθεί να είναι η ασθενέστερη από το 2017.
Τα περιθώρια διύλισης της βενζίνης RBc1-CLc1 αυξήθηκαν στα 21,54 δολ. το βαρέλι την περασμένη εβδομάδα, τα υψηλότερα εποχιακά από το 2016.
Το περιθώριο αυτό αντιστράφηκε την περασμένη εβδομάδα και την Παρασκευή ήταν 17,50 δολάρια το βαρέλι, εποχιακά ασθενέστερη από οποιαδήποτε περίοδο της τελευταίας δεκαετίας, εκτός από το 2019.
Τα περιθώρια διύλισης της βενζίνης RBc1-CLc1 αυξήθηκαν στα 21,54 δολ. το βαρέλι την περασμένη εβδομάδα, τα υψηλότερα εποχιακά από το 2016.
Το περιθώριο αυτό αντιστράφηκε την περασμένη εβδομάδα και την Παρασκευή ήταν 17,50 δολάρια το βαρέλι, εποχιακά ασθενέστερη από οποιαδήποτε περίοδο της τελευταίας δεκαετίας, εκτός από το 2019.
Τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, τα περιθώρια διύλισης των Ηνωμένων Πολιτειών, μέτρο για την ζήτηση για πετρέλαιο ντίζελ, αεροπορικά καύσιμα και άλλα προϊόντα, μειώθηκαν κατά 5%, σύμφωνα με την ΕΙΑ.
Η ζήτηση καυσίμων σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται επίσης, με μεγάλους ασιατικούς αερολιμένες να περνούν πτήσεις, σύμφωνα με την RBC Capital Research.
Τα περιθώρια βενζίνης ενισχύθηκαν από τις διακοπές λειτουργίας της μονάδας διύλισης. Στα μέσα Φεβρουαρίου, τέσσερα διυλιστήρια στο Τέξας και στη Λουιζιάνα είναι κλειστά για την παραγωγή βενζίνης, σύμφωνα με τις πηγές διυλιστηρίων και την υπηρεσία πληροφοριών ενέργειας Genscape. Αυτές οι μονάδες βρίσκονται στο στάδιο της επιστροφής online, ωστόσο.
Τα αποθέματα βενζίνης βρίσκονται ακόμη σε υγιή 256,4 εκατομμύρια βαρέλια, αν και έχουν μειωθεί για τέσσερις συνεχόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΙΑ.
Οι τιμές της βενζίνης μπορεί επίσης να επηρεαστούν από το υψηλότερο κόστος για το οκτάνιο, σύμφωνα με πηγές του Reutersς.
Τα αποθέματα βενζίνης βρίσκονται ακόμη σε υγιή 256,4 εκατομμύρια βαρέλια, αν και έχουν μειωθεί για τέσσερις συνεχόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΙΑ.
Οι τιμές της βενζίνης μπορεί επίσης να επηρεαστούν από το υψηλότερο κόστος για το οκτάνιο, σύμφωνα με πηγές του Reutersς.
Οι τιμές οκτανίων αυξήθηκαν κατά τη ζήτηση από τα εργοστάσια διύλισης για να αντικαταστήσουν το οκτάνιο που απογυμνώνεται από τη βενζίνη κατά τη διαδικασία αποθείωσης που είναι απαραίτητη για τη δημιουργία βενζίνης που συμμορφώνεται με τους κανονισμούς της κατηγορίας 3, οι οποίοι καθορίζουν τα νέα πρότυπα εκπομπών οχημάτων και μειώνουν την περιεκτικότητα σε θείο της βενζίνης.
Τα περιθώρια ντίζελ μειώθηκαν εξαιτίας μιας γενικής ήπιας χειμερινής ζήτησης πετρελαίου θέρμανσης. Επιπλέον, παράγοντες στης αγοράς αναμένουν ώθηση στις αρχές του 2020 στη ζήτηση ντίζελ από την νέα διεθνή νομοθεσία για τα καύσιμα πλοίων, γνωστή ως IMO 2020. Ωστόσο, ο νέος κανόνας τέθηκε σε ισχύ με λιγότερη από το αναμενόμενο ζήτηση.
www.worldenergynews.gr