Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια μειώνουν την παραγωγή καθώς η επιδημία του κορωναϊού περιόρισε τη ζήτηση καυσίμων

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες διύλισης πετρελαίου μειώνουν τις δραστηριότητές τους καθώς αντιμετωπίζουν μια πρωτοφανή πτώση της ζήτησης καυσίμων που προκαλείται από την πανδημία τoυ κοροναϊού.







Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η INEOS έκλεισε στις 17 Μαρτίου μια μονάδα παραγωγής 35.000 βαρελιών ημερησίως στο διυλιστήριο Grangemouth των 200.000 bpd, σύμφωνα με την Genscape.

Πηγή εξοικειωμένη με τις λειτουργίες του εργοστασίου, δήλωσε στο Reuters ότι ο τερματισμός λειτουργίας συνδέεται με την επιδείνωση των περιθωρίων κέρδους για τα καύσιμα που παράγονται σε διυλιστήριο, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών και των καυσίμων κίνησης.

"Φρικτά περιθώρια και ακόμη χειρότερες αγορές", δήλωσε η πηγή όταν ρωτήθηκε για την αιτία του τερματισμού.

Με τα αεροπλάνα σε όλο τον κόσμο να είναι καθηλωμένα, η ζήτηση για αεροπορικά καύσιμα, ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες στην αύξηση της ζήτησης πετρελαίου, έχει υποχωρήσει κατακόρυφα, με τις τιμές στην Ευρώπη να βρίσκονται τώρα σε χαμηλά επίπεδα ρεκόρ.

Τα διυλιστήρια στην Ευρώπη παράγουν πλέον βενζίνη με απώλειες.

"Οι αναχρηματοδοτήσεις πρέπει να μειώσουν τις διακυμάνσεις τώρα για να διαχειριστούν την κατάσταση", ανέφεραν οι σύμβουλοι της FGE.

Η BP έκλεισε επίσης μια μονάδα παραγωγής αργού 70.000 bpd στο διυλιστήριο πετρελαίου Gelsenkirchen (Scholven) στη Γερμανία στις 18 Μαρτίου, σύμφωνα με την Genscape.

Πηγές ανέφεραν ότι η διακοπή ήταν μια οικονομική περικοπή.

Στη Γαλλία, όπου ο πληθυσμός βρίσκεται σήμερα υπό κυβερνητική αναγκαστική απαγόρευση, η Total καθυστέρησε την επανεκκίνηση του διυλιστηρίου Grandpuits των 102.000 bp κοντά στο Παρίσι, κατά οκτώ ημέρες έως την 1η Απριλίου, δήλωσε ο εκπρόσωπος της CGT, Thierry Defresne.

Επίσης οι εργασίες συντήρησης στο διυλιστήριο Feyzin των 110.000 bpd της εταιρείας αναβλήθηκαν.

Στο μεγαλύτερο εργοστάσιο πετρελαίου της Ευρώπης, την μονάδα των 404.000 bpd Pernis στις Κάτω Χώρες, η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι εργασίες θα συνεχιστούν και ότι θα πραγματοποιηθεί σημαντική συντήρηση που προγραμματίζεται για τις αρχές Μαΐου.

Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί πόσο εκτεταμένη είναι η πτώση της ζήτησης καυσίμων που προκάλεσε το ξέσπασμα του κορωναϊού καθώς η κατάσταση αλλάζει μέρα με τη μέρα και όλο και περισσότερες πόλεις κλείνουν.

Ο επικεφαλής της Vitol, δήλωσε την Παρασκευή ότι η ζήτηση θα μπορούσε να μειωθεί κατά περισσότερο από 10% ή 10 εκατομμύρια bpd.