Τα οχήματα περιλαμβάνονται στον διαγωνισμό προμήθειας 600 συνολικά λεωφορείων, που θα «βγει στον αέρα» έως το φθινόπωρο.
Το πρώτο «κύμα» ηλεκτρικών λεωφορείων που θα κάνουν την εμφάνισή τους στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη δρομολογεί ο ΟΑΣΑ, περιλαμβάνοντας 200 ηλεκτροκίνητα μοντέλα στον διαγωνισμό για 600 λεωφορεία που θα «βγάλει στον αέρα» το αργότερο έως το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον στόλο των 600 οχημάτων, τα υπόλοιπα 200 θα είναι φυσικού αερίου, ενώ τα υπόλοιπα ντιζελοκίνητα. Μάλιστα, στόχος του οργανισμού είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε η άφιξη όλου του στόλου να ξεκινήσει σταδιακά από το πρώτο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς.
Από τα 600 οχήματα, τα 450 προορίζονται για την Αθήνα και τα 150 για τη Θεσσαλονίκη, ώστε να αρχίσει να ανανεώνεται ο απαρχαιωμένος στόλος των μέσων μαζικής μεταφοράς στις δύο πόλεις. Προς το παρόν, δεν είναι γνωστός ποιος θα είναι ο επιμερισμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις δύο πόλεις.
Δεύτερος διαγωνισμός στη συνέχεια
Σε επόμενη φάση, ο Οργανισμός θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τον ηλεκτροκίνητο στόλο στις δύο πόλεις, καθώς προγραμματίζει ένας δεύτερο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 αυτή τη φορά λεωφορείων. Όσον αφορά τη δεύτερη προκήρυξη, σύμφωνα με πληροφορίες ακόμη δεν έχει προσδιορισθεί ο ακριβής αριθμός οχημάτων ανά μίγμα καυσίμου.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο είναι η «συμμετοχή» τους στην επόμενη προκήρυξη να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κι αυτό γιατί η προμήθεια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων χρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνέπεια όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τους, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η χρηματοδότηση από την τράπεζα.
Η προμήθεια των 13.50 λεωφορείων, μέσω των δύο διαγωνισμών, έρχεται έπειτα από 15 χρόνια μη εκσυγχρονισμού του στόλου, καθώς ο τελευταίος διαγωνισμός για την προμήθεια οχημάτων προκηρύχτηκε το 2005. Σε ανάλογη προκήρυξη είχε προχωρήσει και η προηγούμενη κυβέρνηση, με τη διαδικασία ωστόσο να «παγώνει» στην πορεία, λόγω της προκήρυξης των εκλογών.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον στόλο των 600 οχημάτων, τα υπόλοιπα 200 θα είναι φυσικού αερίου, ενώ τα υπόλοιπα ντιζελοκίνητα. Μάλιστα, στόχος του οργανισμού είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός του 2021, ώστε η άφιξη όλου του στόλου να ξεκινήσει σταδιακά από το πρώτο εξάμηνο της επόμενης χρονιάς.
Από τα 600 οχήματα, τα 450 προορίζονται για την Αθήνα και τα 150 για τη Θεσσαλονίκη, ώστε να αρχίσει να ανανεώνεται ο απαρχαιωμένος στόλος των μέσων μαζικής μεταφοράς στις δύο πόλεις. Προς το παρόν, δεν είναι γνωστός ποιος θα είναι ο επιμερισμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις δύο πόλεις.
Δεύτερος διαγωνισμός στη συνέχεια
Σε επόμενη φάση, ο Οργανισμός θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τον ηλεκτροκίνητο στόλο στις δύο πόλεις, καθώς προγραμματίζει ένας δεύτερο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 αυτή τη φορά λεωφορείων. Όσον αφορά τη δεύτερη προκήρυξη, σύμφωνα με πληροφορίες ακόμη δεν έχει προσδιορισθεί ο ακριβής αριθμός οχημάτων ανά μίγμα καυσίμου.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο είναι η «συμμετοχή» τους στην επόμενη προκήρυξη να είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κι αυτό γιατί η προμήθεια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων χρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνέπεια όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τους, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η χρηματοδότηση από την τράπεζα.
Η προμήθεια των 13.50 λεωφορείων, μέσω των δύο διαγωνισμών, έρχεται έπειτα από 15 χρόνια μη εκσυγχρονισμού του στόλου, καθώς ο τελευταίος διαγωνισμός για την προμήθεια οχημάτων προκηρύχτηκε το 2005. Σε ανάλογη προκήρυξη είχε προχωρήσει και η προηγούμενη κυβέρνηση, με τη διαδικασία ωστόσο να «παγώνει» στην πορεία, λόγω της προκήρυξης των εκλογών.
www.worldenergynews.gr