Στρατηγικός στόχος η δίεισδυση και στη ναυτιλία
Στόχος της ΔΕΠΑ είναι μέσω του πλοίου αυτού να τροφοδοτεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο άλλα πλοία στον Πειραιά και σε άλλα ελληνικά λιμάνια και σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός θα βγει στο «αέρα» έως το τέλος Μαρτίου.
Το σκάφος προβλέπεται να έχει χωρητικότητα περίπου 3.000 κ.μ. LNG και θα είναι το πρώτο αυτού του είδους σε Ελλάδα και Ανατολική Μεσόγειο.
Θα μπορεί να ικανοποιήσει ανάγκες τροφοδοσίας πλοίων με LNG στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να μεταφέρει υγροποιημένο αέριο και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας για την τροφοδοσία πλοίων.
Διείσδυση του LNG στη ναυτιλία
Πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση του LNG στη ναυτιλία, ιδίως σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων όπως τα σκάφη ακτοπλοΐας, αποτελεί την καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση των αυστηρότερων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που θα ισχύουν παγκοσμίως για τα ναυτιλιακά καύσιμα από τις αρχές του 2020 (MARPOL Annex VI), αλλά και νέων περιβαλλοντικών απαιτήσεων που πιθανότατα θα επιβληθούν στη συνέχεια.
Άλλωστε η ΔΕΠΑ είναι συντονιστής του συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. προγράμματος POSEIDON MED II που αποσκοπεί στην διείσδυση του LNG στη ναυτιλία, καθώς και του προγράμματος Blue HUBS που έχει ως αντικείμενο την κατασκευή των πρώτων μέσων τροφοδοσίας LNG.
Το Blue HUBS έχει προϋπολογισμό 66 εκατ. ευρώ, το ποσοστό συγχρηματοδότησης φθάνει στο 30% και θα υλοποιηθεί την περίοδο 2019 - 2022.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΠΑ έχει ήδη υπογράψει σύμβαση για συγχρηματοδότηση του πλοίου από την ΕΕ και αυτή την περίοδο καταρτίζει τους όρους της προκήρυξης για την κατασκευή του πλοίου.
Παράλληλα, βρίσκεται σε επαφές με δυνητικούς πελάτες, αλλά και με τράπεζες που θα αναλάβουν να χρηματοδοτήσουν μέρος του σχεδίου.
www.worldenergynews.gr