Οι προβλέψεις έως το 2040 βασίζονται στο σενάριο της «εξέλιξης της μετάβασης» το οποίο υποθέτει ότι οι κυβερνητικές πολιτικές, η τεχνολογία και οι κοινωνικές προτιμήσεις συνεχίζουν να εξελίσσονται με τρόπο και ταχύτητα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Η εταιρεία προέβλεψε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται ταχύτατα μέχρι το 2040, συγκεντρωμένα στα επιβατικά αυτοκίνητα, τα ελαφρά φορτηγά (LCT) και τα δημόσια λεωφορεία.
Αυτές οι προβλέψεις έως το 2040 βασίζονται στο σενάριο της «εξέλιξης της μετάβασης» το οποίο υποθέτει ότι οι κυβερνητικές πολιτικές, η τεχνολογία και οι κοινωνικές προτιμήσεις συνεχίζουν να εξελίσσονται με τρόπο και ταχύτητα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
«Η χρήση ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων ενισχύεται από την εμφάνιση αυτόνομων αυτοκινήτων από τις αρχές της δεκαετίας του 2020 που προσφέρουν χαμηλού κόστους υπηρεσίες κοινής κινητικότητας, κυρίως σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα», εξηγεί η BP.
Η έκθεση υπογράμμισε ότι η άνοδος της παγκόσμιας ευημερίας θα οδηγήσει σε στροφή από τις οδικές μεταφορές υψηλής απόδοσης όπως τα λεωφορεία σε ιδιωτικά οχήματα, μειώνοντας τον παγκόσμιο συντελεστή φορτίου για τα οδικά οχήματα.
Οι εκπομπές άνθρακα στις μεταφορές εξακολουθούν να είναι υψηλές
Η BP ισχυρίστηκε ότι παρά τις σημαντικές αυξήσεις στην αποδοτικότητα των οχημάτων και την ηλεκτροκίνηση, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών στο σενάριο θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Το εναλλακτικό σενάριο της BP σχετικά με τις μεταφορές χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα περιλαμβάνει ορισμένα μέτρα που αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον τομέα των μεταφορών.
Το πρώτο από αυτά είναι η περαιτέρω σύσφιξη των προδιαγραφών απόδοσης οχημάτων, έτσι ώστε το μέσο αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης το 2040 να είναι περίπου 55% πιο αποδοτικό από σήμερα.
Το δεύτερο μέτρο προβλέπει ότι οι μισές παγκόσμιες πωλήσεις καινούργιων φορτηγών και λεωφορείων θα είναι ηλεκτρικές ή υδρογόνου μέχρι το 2040.
Ένα τρίτο μέτρο υποδεικνύει τα «μικρά λεωφορεία» που είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον.
www.worldenergynews.gr