Η Ρωσία έχει αρχίσει να αλλάζει τα δρομολόγια των εμπορικών της πλοίων που μεταφέρουν φορτία LNG, αποφεύγοντας πλέον τη διώρυγα του Σουέζ και περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, λόγω των αυξημένων κινδύνων για επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με Oilprice.com.
Σύμφωνα με το Oil Price, η μεγαλύτερη διαδρομή που κάνουν τώρα τα πλοία από το ρωσικό σταθμό Yamal LNG προς την Κίνα μέσω Αφρικής αντί της διώρυγας του Σουέζ προσθέτει περίπου 10 ημέρες στον χρόνο ταξιδιού των φορτίων LNG για να φτάσουν στον προορισμό τους στην Κίνα, δεσμεύοντας περισσότερα δεξαμενόπλοια LNG για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα στη θάλασσα.
Αυτό έρχεται να χειροτερεύσει την ήδη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η κορυφαία εξαγωγική εταιρεία LNG της Ρωσίας, Novatek, η οποία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τις μεταφορές από το νέο της σταθμό, τον Arctic 2 LNG, λόγω έλλειψης πλοίων εν μέσω των νέων και αυστηρότερων κυρώσεων από τις ΗΠΑ.
Δύο από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Κατάρ, σταμάτησαν τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της διώρυγας του Σουέζ νωρίτερα φέτος.
Το Κατάρ διέκοψε τα ταξίδια φορτίων LNG μέσω της διώρυγας του Σουέζ στα μέσα Ιανουαρίου, αλλά διαβεβαίωσε τους πελάτες και την αγορά ότι η παραγωγή του LNG δεν διακόπτεται και ότι η Ευρώπη θα πρέπει απλώς να αναμένει μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης.
«Ενώ η κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας ενδέχεται να επηρεάσει τον προγραμματισμό ορισμένων παραδόσεων, καθώς αυτές ακολουθούν εναλλακτικές διαδρομές, τις αποστολές LNG από το Κατάρ τις διαχειριζόμαστε με τους αξιόλογους πελάτες μας», δήλωσε η QatarEnergy τον Ιανουάριο.
Από τον Ιανουάριο οι πρώτες αλλαγές στα δρομολόγια
Τώρα και η Ρωσία αποφεύγει την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG που επικαλείται το Reuters.
Αρκετά δεξαμενόπλοια έχουν ήδη αξιποιήσει τη μακρύτερη διαδρομή προς την Κίνα, ενώ τα πλοία που παρέδωσαν τον Δεκέμβριο LNG στην Κίνα από το Yamal μέσω της διώρυγας του Σουέζ κατευθύνονται τώρα πίσω στη Ρωσία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Τον περασμένο μήνα ήταν που ξεκίνησαν μερικά δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικά καύσιμα άρχισαν να αποφεύγουν τη διαδρομή από τη διώρυγα του Σουέζ προς την Ασία, καθώς τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων έδειξαν ότι οι χειριστές των πλοίων που μετέφεραν ρωσικά πετρελαιοειδή μπορεί να έχουν φθάσει στο όριο ανοχής κινδύνου για τη διέλευση κοντά σε πυραύλους των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν.
www.worldenergynews.gr