Ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα έχει σε εξέλιξη ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου που περιλαμβάνει 29 πλοία, εκ των οποίων 20 φορτηγά και εννέα δεξαμενόπλοια.
Σε αυτά έρχονται να προστεθούν άλλα τέσσερα newcastlemax μεταφορικής ικανότητας 210.000 δολαρίων το καθένα. Η παραγγελία δόθηκε για λογαριασμό της TMS Dry στα ναυπηγεία της Cosco Heavy Industry στην πόλη Γιανγκζού.
H τετράδα αυτή έρχεται να προστεθεί στα τέσσερα newcastlemax τα οποία ο Γιώργος Οικονόμου παρήγγειλε τον περασμένο Ιούνιο στις ίδιες γιάρδες.
Όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν συμβατικά-ορυκτά καύσιμα και θα φέρουν scrubbers. Προγραμματίζεται να παραληφθούν από την εταιρεία το χρονικό διάστημα μεταξύ Δεκεμβρίου του 2025 και Απριλίου του 2027.
Ο ίδιος έχει εξηγήσει μιλώντας στο newmoney γιατί ενώ όλο και περισσότερες πλοιοκτήτριες εταιρείες τολμούν να δώσουν παραγγελίες για νεότευκτα πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα εκείνος πάει κόντρα στο ρεύμα και επιμένει «παραδοσιακά».
«Το LNG είναι η προφανής λύση. Στον όμιλο όλα τα πλοία της TMS χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα, πετρέλαιο. Βεβαίως έχουμε λάβει όλα τα περιβαλλοντικά μέτρα τοποθετώντας scrubbers. Ο χρονικός ορίζοντας που υπολογίζω ότι έχουμε μπροστά μας είναι 5-7 χρόνια» και συμπλήρωσε:
«Άρα, όταν χρειαστεί έχουμε τον χρόνο να το γυρίσουμε σε άλλο καύσιμο και κατά προτίμηση σε LNG, τουλάχιστον σε πρώτη φάση. Όλα τα πλοία που έχουμε παραγγείλει για ναυπήγηση θα λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα».
Στη συνέχεια επεσήμανε:
«Είτε διαφωνεί κανείς, είτε συμφωνεί, θα πρέπει να προσαρμοστεί στους νέους κανονισμούς όταν τεθούν σε ισχύ. Θα είναι πολύπλοκοι και θα πρέπει οι εταιρείες να κάνουν πολλή δουλειά. Και θα την κάνουμε».
(του Μηνά Τσαμόπουλου, newmoney.gr)