Έως τα μέσα Απριλίου αναμένεται να ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του διαγωνισμού που διενεργεί ο ΑΔΜΗΕ για την πώληση του 20% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας Αριάδνη Interconnection μέσω της οποίας κατασκευάζεται και θα λειτουργήσει η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική.
Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΑΔΜΗΕ ολοκλήρωσε ήδη την πρώτη φάση αξιολόγησης των ενδιαφερομένων να εξαγοράσουν το 20% της Αριάδνης η οποία αυτή τη στιγμή είναι κατά 100% θυγατρική του Διαχειριστή.Μετά την αξιολόγηση στην επόμενη, δεύτερη φάση του διαγωνισμού περνούν και οι τέσσερις εταιρίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συγκεκριμένα:
- Κοινοπραξία των εταιρειών Macquarie Super Core Infrastructure Fund SCSp και Phaethon Holdings Single Member S/A
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
- Terna SpA
- StateGrid International Development Belgium Limited. Υπενθυμίζεται ότι η κινεζική StateGrid κατέχει ήδη το 24% του ΑΔΜΗΕ.
Εντός των επομένων ημερών ο ΑΔΜΗΕ θα καλέσει τους τέσσερις ενδιαφερόμενους να υποβάλουν οικονομικές προσφορές για την εξαγορά του 20% της Αριάδνης και μέχρι τα μέσα Απριλίου αναμένεται να έχει προκύψει ο ανάδοχος.
Εντός χρονοδιαγράμματος το έργο
Εν τω μεταξύ το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής που αποτελείται από δύο υποθαλάσσια καλώδια συνολικού μήκους 335 χλμ. και δύο υπόγεια καλώδια συνολικού μήκους 43 χλμ.,προχωρεί με ταχείς ρυθμούς και εντός χρονοδιαγράμματος. Σε εξέλιξη βρίσκεται η πόντιση του καλωδίου βάρους 13.500 τόνων μεταξύ Κορακιάς Ηρακλείου και Πάχης Μεγάρων από το πλοίο «Leonardo da Vinci» της Prysmian Powerlink, ενώ έχει ήδη ποντιστεί το σύνολο των καλωδίων οπτικών ινών, μήκους 670 χλμ.
Στην πλευρά της Αττικής οι εργασίες εγκατάστασης των υπόγειων καλωδιακών τμημάτων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ έχουν ξεκινήσει οι θεμελιώσεις των βασικών κτιρίων των Σταθμών Μετατροπής που θα κατασκευαστούν στα δύο άκρα της διασύνδεσης, δηλαδή τη Δαμάστα Ηρακλείου και τον Ασπρόπυργο Αττικής.
Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2024 και ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 1 δις ευρώ.
Έτοιμος ο Δυτικός Διάδρομος
Εν τω μεταξύ σε τελικό στάδιο βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή του περίφημου «Δυτικού Διαδρόμου» ο οποίος αναμένεται να ηλεκτριστεί και να εγκαινιαστεί τον Φεβρουάριο. Πρόκειται για τη γραμμή μεταφοράς Μεγαλόπολη-Πάτρα-Δυτική Ελλάδα, που καθυστέρησε τρία χρόνια λόγω αντιδράσεων Μοναστηριού στην περιοχή των Καλαβρύτων.
Πέντε μοναχές από το μοναστήρι των Αγίων Θεοδώρων, στα Καλάβρυτα, με πρόσχημα ότι διαταράσσεται ο ησυχαστικός χαρακτήρας της Μονής από τους πυλώνες κατάφεραν να καθυστερήσουν το έργο και οδήγησαν τον ΑΔΜΗΕ να αλλάξει την όδευση αυξάνοντας το μήκος της γραμμής και τον αριθμό των πυλώνων.Από τους πέντε, αρχικά πυλώνες, που απέμεναν να τοποθετηθούν για να ολοκληρωθεί το έργο, τελικά τοποθετήθηκαν επτά στην εναλλακτική διαδρομή.
Ο Ανατολικός Διάδρομος
Εξάλλου έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του Ανατολικού Διαδρόμου, δηλαδή, της γραμμή μεταφοράς υψηλής τάσης 400 KV Μεγαλόπολη-Κόρινθος.
Ο Ανατολικός Διάδρομος, περιλαμβάνει δύο τμήματα. Το νότιο, το οποίο θα λειτουργήσει άμεσα μαζί με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου και το βόρειο, το οποίο δημοπρατήθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου. Η συμπληρωματική γραμμή μεταφοράς ΚΥΤ Κορίνθου-ΚΥΤ Κουμουνδούρου, με την οποία θα ολοκληρωθεί ο Ανατολικός Διάδρομος, προβλέπεται να είναι έτοιμη το 2025.
Τα έργα αυτά θα συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση του δικτύου της Πελοποννήσου δίνοντας τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί σε πλήρη ισχύ η μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, ενώ το δίκτυο θα μπορεί να δεχθεί επιπλέον έργα ΑΠΕ.
www.worldenergynews.gr