Οι εμπλεκόμενες πλευρές κατέληξαν σε φόρμουλα ώστε να συμπεριληφθεί το έργο «Διώρυγα Gas» στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030
Βρέθηκε σύμφωνα με πληροφορίες η χρυσή τομή ώστε το έργο «Διώρυγα Gas» της Motor Oil να συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030.
Η ένταξη της υποδομής θα γίνει μέσω των τροποποιήσεων στις οποίες θα προβεί ο ΔΕΣΦΑ, με βάση τις υποδείξεις της ΡΑΕ, από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση. Ως αποτέλεσμα, στην εγκεκριμένη εκδοχή του Προγράμματος, θα δίνει το «παρών» και το FSRU στους Αγίους Θεοδώρους Κορίνθου.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι εμπλεκόμενες πλευρές έχουν συναινέσει στους όρους και τις προϋποθέσεις συμπερίληψης του πλωτού σταθμού στο Πρόγραμμα, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες. Έτσι, με τη δημοσιοποίηση του εγκεκριμένου Προγράμματος, θα γνωστοποιηθεί και η ακριβής φόρμουλα ένταξης.
Ένα εμπόδιο λιγότερο για τις επενδυτικές αποφάσεις της Motor Oil
Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη αυτή δίνει τέλος στη διελκυστίνδα αναφορικά με τον αποκλεισμό του έργου. Όπως είναι γνωστό, για τον λόγο αυτό η Motor Oil είχε διαμαρτυρηθεί τόσο στον ΔΕΣΦΑ όσο και στη ΡΑΕ.
Επίσης, η ένταξη αίρει ένα εμπόδιο για τη λήψη αποφάσεων του ενεργειακού Ομίλου, αναφορικά με την επένδυση, την οριστικοποίηση των τεχνικών και εμπορικών χαρακτηριστικών και, κατά συνέπεια, την έναρξη εμπορικής λειτουργίας της υποδομής. Σύμφωνα με τους κύκλους της Motor Oil, τη δεδομένη χρονική στιγμή μελετώνται σενάρια εμπορικής λειτουργίας τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του 2021 έτος το οποίο και αποτελεί καθοριστικό ορόσημο για το έργο.
Μία νέα «πύλη» LNG
Υπενθυμίζεται ότι το έργο «Διώρυγα Gas» αφορά στην στην κατασκευή μίας πλωτής μονάδας αεριοποίησης και αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), η οποία θα αγκυροβοληθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου του Ομίλου στην Κόρινθο. Με αυτό τον τρόπο, θα προστεθεί μία ακόμη «πύλη» εισόδου φυσικού αερίου στο εγχώριο σύστημα, με εκτιμώμενη δυνατότητα παροχής 2-3 bcm/έτος, το οποίο θα καταφθάνει ακτοπλοϊκώς στη μονάδα με τη μορφή LNG.
Ως συνέπεια, η υποδομή θα καταστήσει ανταγωνιστικότερη την τιμή φυσικού αερίου στην εγχώρια αγορά, με προφανή οφέλη για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς, δίνοντας επιπλέον τη δυνατότητα εισαγωγής ποσοτήτων φυσικού αερίου πλησίον των μεγαλύτερων σημείων κατανάλωσης φυσικού αερίου στο Νότο και των σχεδιαζόμενων μελλοντικών επεκτάσεων του ΕΣΦΑ στην Πελοπόννησο.