Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Στο «κόκκινο» η κατανάλωση πετρελαιοειδών: Στο -70% τα αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα

Σε αρνητικό έδαφος συνεχίζει να κινείται η κατανάλωση καυσίμων, με την κάμψη να κυμαίνεται στην περιοχή του -15%. 





Πρόκειται σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς για ένα μεγάλο ποσοστό, το οποίο αναμένεται να πιέσει ασφυκτικά τις μικρότερες εταιρείες του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών ενώ δεν αποκλείεται να πυροδοτήσει αρνητικές εξελίξεις για τους πιο ευάλωτους και αδύναμους παίκτες.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο mononews.gr, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Αλιγιζάκης, η κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη καθώς από τον περασμένο Ιούνιο οι πωλήσεις είναι σταθερά πτωτικές ενώ η προοπτική ανάκαμψης παραμένει θολή.

Οι προσδοκίες που υπήρχαν για τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως λέει, διαψεύσθηκαν, αφού η τουριστική κίνηση ήταν υποτονική. «Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε το χειρότερο σενάριο για τον τουρισμό», αναφέρει χαρακτηριστικά, για να προσθέσει πως η αναθέρμανση της ζήτησης που παρατηρήθηκε τις τρεις εβδομάδες του Αυγούστου, εξανεμίστηκε από την έξαρση των κρουσμάτων και των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν για να σταματήσει η εξάπλωση του κορονοϊού στις Κυκλάδες, την Ζάκυνθο και την Χαλκιδική.

Είναι ενδεικτικό πως στην νησιωτική Ελλάδα τις τρεις εβδομάδες του Αυγούστου η πτώση της κατανάλωσης καυσίμων περιορίσθηκε σε περίπου 18%, όταν τον Ιούλιο η πτώση διαμορφώθηκε στα επίπεδα του 32%. Αντίθετα, την τέταρτη εβδομάδα μετά την αύξηση των κρουσμάτων και τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν, η πτώση επανήλθε στα επίπεδα του 30%!

Εξίσου άσχημη είναι η εικόνα τον Σεπτέμβριο ενώ ειδικά στο ναυτιλιακό και στο αεροπορικό καύσιμο οι πωλήσεις έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει με το ποσοστό μείωσης να αγγίζει το 70%!

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ, η κατάσταση θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τους επόμενους μήνες του χειμώνα. Δεν αποκλείεται μάλιστα το ενδεχόμενο κάποιες από τις μικρότερες εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών που αντιμετωπίζουν οξυμένα θέματα ρευστότητας να μην καταφέρουν να ανταπεξέλθουν, με δεδομένο πως δεν μπόρεσαν να δημιουργήσουν ένα «μαξιλάρι ρευστότητας στη διάρκεια του καλοκαιριού».

«Με μια σταθερή πτώση που θα κυμαίνεται στα επίπεδα του 15% τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα για τους μικρότερους που δεν έχουν πολλές εναλλακτικές πηγές εσόδων», σημειώνει ο κ. Αλιγιζάκης σπεύδοντας να υπενθυμίσει πως ο κλάδος των καυσίμων έχει υποστεί βαρύτατο πλήγμα από την δεκαετή κρίση, έχοντας απωλέσει έως και 50% των εσόδων του.

Αποθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και για το πετρέλαιο θέρμανσης που παραδοσιακά αυτή την περίοδο δίνει «ανάσες» σε εταιρείες και πρατήρια. Εκτιμάται πως η μείωση θα προσεγγίσει το 75% καθώς πολλά νοικοκυριά έχουν αποταμιεύσει τεράστιες ποσότητες ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε η διεθνής τιμή του «μαύρου χρυσού» βρέθηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Ο κ. Αλιγιζάκης δίνει μικρές πιθανότητες απορρόφησης των μικρότερων εταιρειών από τους μεγάλες δυνάμεις του χώρου, με δεδομένη την στροφή των ευρωπαϊκών και εθνικών πολιτικών στην πράσινη ενέργεια και στην εξοικονόμηση ενέργειας ενώ όσον αφορά στην ανάκαμψη της οικονομίας θεωρεί πως δεν πρέπει να αναμένεται πριν τον Απρίλιο του 2021.

(του Γιώργου Μανέττα, mononews.gr)