Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Με… συνταγή του 1925 η δημιουργία καθαρών αεροπορικών καυσίμων

Οι χημικές αντιδράσεις που πρωτοστάτησαν το 1925 είναι η βάση της πράσινης κηροζίνης, η οποία προέρχεται από το νερό.







Η λύση για καθαρές πτήσεις μπορεί να εξαρτάται από μια εκσυγχρονισμένη έκδοση ενός συνθετικού καυσίμου αεριωθουμένων που είχε δημιουργηθεί από την Luftwaffe του Adolf Hitler.
Γερμανοί επιστήμονες και επιχειρηματικοί ηγέτες εργάζονται για να δημιουργήσουν αυτό που ελπίζουν ότι θα είναι η πρώτη βιώσιμη αγορά για μια ουδέτερη από άνθρακα έκδοση της κηροζίνης που ήδη τροφοδοτεί τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη. Σύμφωνα με το Bloomberg, η επιστήμη εξακολουθεί να βασίζεται σε χημικές αντιδράσεις που πρωτοστάτησαν στη Γερμανία το 1925, αλλά αντί να μετατρέψει άνθρακα και άλλα ορυκτά καύσιμα σε πετρέλαιο, όπως έκαναν οι Ναζί κατά τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο, η πράσινη κηροζίνη προέρχεται από το νερό και στην πραγματικότητα απορροφά διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της χημικής σύνθεσης.
Η διαδικασία, η οποία απαιτεί τεράστια ποσά ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές για την εξασφάλιση της ουδετερότητας του άνθρακα, μετατρέπει το νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο, το οποίο στη συνέχεια συνδυάζεται με άνθρακα


Για αεροπορία και θέρμανση
Στο έργο που εποπτεύεται από το πανεπιστήμιο της Βρέμης, εργάζεται η γερμανική ερευνητική σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που ανέπτυξε προηγουμένως το MP3, διάσημο φορμά για ψηφιακά αρχεία ήχου.  Η γερμανικό καινοτομία, που προσπαθεί να μιμηθεί το Ηνωμένο Βασίλειο, έχει ως στόχο να παράγει τα πράσινα καύσιμα που απαιτούνται για τομείς της οικονομίας όπως η αεροπορία και η θέρμανση που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις εισαγωγές πετρελαίου.

"Τα συνθετικά καύσιμα είναι το μοναδικό όραμα που μπορώ να δω τώρα για ένα πραγματικά ουδέτερο μέλλον", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr σε συνέντευξη για τη βιώσιμη αεροπορία στη γερμανική πρωτεύουσα το Νοέμβριο. Ενώ η πράσινη κηροζίνη απελευθερώνει άνθρακα όταν καίγεται, η διαδικασία είναι ουδέτερη επειδή ανακυκλώνει το αέριο του θερμοκηπίου από τον αέρα και δεν απαιτεί τη λήψη περισσότερων ορυκτών καυσίμων από το έδαφος.

Το 5% των καυσίμων εντός 5ετίας 
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία συνεργάζεται με την κοινοπραξία και αναμένει ότι η παραγωγή θα αγγίζει το 5% των καυσίμων της μέσα σε πέντε χρόνια. Η μη ορυκτή κηροζίνη κατασκευάζεται στο εργοστάσιο πετρελαίου Heide του ομίλου Klesch κοντά στη Βόρεια Θάλασσα, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας από τοπικούς αιολικούς σταθμούς.

Άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Καναδά και των ΗΠΑ, αναπτύσσουν ήδη την τεχνολογία Power-to-X για να δεσμεύσουν το διοξείδιο του άνθρακα και να το αποθηκεύσουν υπόγεια, αλλά μέχρι στιγμής οι αποδόσεις είναι πολύ μικρές για να κάνουν μια αξιοσημείωτη διαφορά στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής. Η Carbon Engineering, μια καναδική εταιρεία που χρηματοδοτείται εν μέρει από τον Bill Gates, παράγει βενζίνη, πετρέλαιο και κηροζίνη "Air to Fuel" από το 2017, αλλά όχι σε μεγάλες ποσότητες λόγω κόστους, που είναι ακόμα αρκετές φορές περισσότερο από τα προϊόντα πετρελαίου.

Η κυβέρνηση του Καναδά συμμετέχει στον αγώνα για να περιορίσει τις αυξανόμενες εκπομπές των αεροπορικών μεταφορών αναπτύσσοντας το πιο οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο. Ωστόσο στη Γερμανία βρίσκονται περισσότερες από τις μισές από τις εγκαταστάσεις δοκιμών Power-to-X της Ευρώπης.

Εντείνεται η κοινωνική πίεση για δράση
Οι δημόσιες εκκλήσεις για δράση για την αλλαγή του κλίματος εντατικοποιήθηκαν μετά από τα περσινό ρεκόρ ξηρασίας και καταιγίδων, τον μαρασμό καλλιεργειών και τη διόγκωση της υποστήριξης για το περιβαλλοντικό Κόμμα των Πρασίνων. Ο Tom Oliver, καθηγητής οικολογίας στο πανεπιστήμιο Reading, δήλωσε ότι ενώ οι οικονομίες της μετάβασης σε τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών όπως τα συνθετικά καύσιμα είναι τρομακτικές, η πίεση για δράση αυξάνεται καθώς όλο και περισσότεροι ψηφοφόροι απαιτούν συντονισμένη δράση για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

"Χρειαζόμαστε μία προετοιμασία σχεδόν πολεμικού επιπέδου, για να ξεκλειδώσουμε την ορμή και τις σημαντικές κρατικές επενδύσεις που απαιτούνται για να καταλυθεί ο μετασχηματισμός των κοινωνικοοικονομικών συστημάτων μας", δήλωσε ο Oliver.

Η κυβέρνηση της Γερμανίας επεξεργάζεται ήδη μια στρατηγική για την κλιμάκωση αξιοποίησης του «πράσινου υδρογόνου» για την παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Εάν η Lufthansa βρει τον δρόμο της, η προσπάθεια αυτή θα περιλαμβάνει τη διοχέτευση περισσότερου ποσοστού των φόρων των αεροπορικών μεταφορών από την κυβέρνηση στο έργο.

Οι ολοένα και πιο δαπανηρές ρυθμίσεις, οι απαιτήσεις από τους πελάτες με γνώμονα τον άνθρακα και η αύξηση των πτήσεων, προσθέτουν την πίεση στην ταχύτερη ανάπτυξη καθαρότερων καυσίμων.



www.worldenenrgynews.gr