Για την ετοιμότητα του λιμανιού του Πειραιά να ανεφοδιάζει με LNG τα πλοία, διαβεβαίωσαν στελέχη του ΟΛΠ, του ΔΕΣΦΑ, της ΔΕΠΑ αλλά και των Lloyds.
Με αφορμή την τελευταία χρονιά εφαρμογής του ευρωπαϊκού προγράμματος Poseidon Med II που χρηματοδοτεί τις μελέτες για τις υποδομές και προετοιμάζει και το θεσμικό πλαίσιο των μεγάλων λιμανιών της χώρας ώστε να υποδεχτούν το υγροποιημένο φυσικό αέριο εκπρόσωποι των προαναφερόμενων εταιριών μίλησαν για τις προοπτικές του Πειραιά.
Σύμφωνα με τους ομιλητές ο Πειραιάς θα είναι σε θέση το 2021 να φουλάρει με LNG πλοία από βυτιοφόρα οχήματα (truck to ship) και το 2022 από πλοία ανεφοδιασμού (ship to ship). Ο διευθυντής διοίκησης του ΟΛΠ Δημήτρης Σπύρου περιέγραψε τις προκαταρκτικές μελέτες και την αναγκαία διοικητική και τεχνική προετοιμασία που έχει γίνει ώστε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας να είναι έτοιμο για την εξυπηρέτηση των πλοίων.
Εξήγησε επίσης πως δύο είναι οι τρόποι με τους οποίους γίνεται ο εφοδιασμός των πλοίων. Από βυτιοφόρα οχήματα στο λιμάνι (truck to ship) και από πλοίο σε πλοίο (ship to ship). Στην πρώτη περίπτωση το πλοίο θα πρέπει να είναι δεμένο.
Τα χρονοδιαγράμματα για το LNG Bunkering στον Πειραιά θα εξαρτηθούν από την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα όπου με 40 εκ. ευρώ θα κατασκευαστεί νέα προβλήτα φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG μικρούς μεγέθους. Αυτά θα χρησιμοποιούνται για τον ανεφοδιασμό της ακτοπλοϊας και της ποντοπόρου ναυτιλίας από τον Πειραιά. Επίσης έχει σχεδιαστεί και η κατασκευή σταθμού εφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων.
Όπως σημείωσε ο διευθυντής του γραφείου του CEO του ΔΕΣΦΑ Φερνάντο Καλλιγάς για την έναρξη των εργασιών απαιτείται πρώτα η έγκριση του δεκαετούς προγράμματος ΕΣΦΑ από τη ΡΑΕ.
Αναφορικά με την ανάγκη κατασκευής αποθηκευτικών χώρων LNG στον Πειραιά, το διοικητικό στέλεχος του ΔΕΣΦΑ Ιωσήφ Φλωρεντίν υπογράμμισε πως αυτοί δεν απαιτούνται αφού το νησάκι της Ρεβυθούσας είναι μόλις μιάμιση ώρα μακριά από το μεγάλο λιμάνι και συνεπώς τα πλοία ανεφοδιασμού έχουν τη δυνατότητα να φουλάρουν τις δεξαμενές τους.
Ο διευθυντής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ Γιώργος Πολυχρονίου μίλησε για την ανταγωνιστικότητα των τιμών του LNG έναντι των συμβατικών καυσίμων. Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεση του η τιμή του υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι στα 5 δολάρια ανά εκατομμύριο BTU έναντι των συμβατικών καυσίμων (με την αναγκαία μετατροπή της μονάδας μέτρησης) που είναι στα 10 δολάρια. Στις τιμές αυτές δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος υποδομών.
Πέραν της χαμηλότερης τιμής το LNG είναι και φιλικότερο στο περιβάλλον. Στις προκλήσεις βέβαια, που αντιμετωπίζει η ναυτιλία είναι το υψηλό κόστος να κατασκευάσει νέα πλοία που να καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Παγκοσμίως υπάρχουν 350 πλοία με καύσιμο το LNG και πρόκειται για εκείνα που μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου αερίου, 200 κρουαζιερόπλοια διπλού καυσίμου (συμβατικού και LNG) και άλλα 200 στα ναυπηγεία.
Ο Θεοδόσης Σταματέλλος εκπροσωπώντας τους Lloyds προέβλεψε ότι την επόμενη πενταετία τα νέα πλοία.(energypress)