Tα τελικά έγγραφα της συμφωνίας δόθηκαν χθες στην πλευρά της κινεζικής κοινοπραξίας των China Petroleum Pipeline Engineering και METRON.
Η Νομική υπηρεσία τήρησε τον λόγο της και παρά τον όγκο και την πολυπλοκότητα, ολοκλήρωσε τον έλεγχο και τις τροποποιήσεις που έκρινε ότι έπρεπε να γίνουν στην εξαιρετικής σημασίας για την Κύπρο συμφωνία για την κατασκευή και λειτουργία τερματικού αποθήκευσης και αποϋγροποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στο Βασιλικό.
Τα τελικά έγγραφα της συμφωνίας, όπως διαμορφώθηκαν, συμφωνήθηκαν τις τελευταίες ώρες και με τη Δημόσια Εταιρεία Φυσικού Αερίου (ΔΕΦΑ), ενώ και το υπουργείο Ενέργειας αφού τα μελέτησε άναψε το πράσινο φως για να πέσουν οι τελικές υπογραφές.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», τα τελικά έγγραφα της συμφωνίας δόθηκαν χθες στην πλευρά της κινεζικής κοινοπραξίας των China Petroleum Pipeline Engineering και METRON. Εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι βρίσκονται από προχθές στη Λευκωσία, ώστε να ελέγξουν το τελικό ρετουσάρισμα και να δώσουν και αυτοί το «Οκ» για την υπογραφή των συμβολαίων.
Όπως πληροφορείται ο «Φ», αν όλα σήμερα εξελιχθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ενδεχομένως οι υπογραφές των συμβολαίων να γίνουν τα αμέσως επόμενα 24ωρα, πιθανόν μάλιστα και αύριο σε ειδική τελετή που προγραμματίζεται να γίνει στο Προεδρικό Μέγαρο, ώστε να δοθεί και πανηγυρικός χαρακτήρας.
Να σημειωθεί ότι, η κοινοπραξία της κινεζικής China Petroleum Pipeline Engineering και της ελλαδικής METRON, προβλέπεται ότι θα συνεργαστεί και με τα κινεζικά ναυπηγεία Hudong-Zhonghua Shipbuilding και τους Νορβηγούς πλοιοδιαχειριστές Wilhelmsen Ship Managemen, στο θέμα της μετατροπής του πλοίου που από μεταφορέας υγροποιημένου φυσικού αερίου θα μετατραπεί σε FSRU, δηλαδή πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με την πρόταση της κοινοπραξίας που επιλέγηκε, ως πλωτή μονάδα θα χρησιμοποιηθεί ο μεταφορέας υγροποιημένου φυσικού αερίου «Galea», που θα λειτουργεί από το 2021 έως το 2046, ως η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αποϋγροποίησης φυσικού αερίου (FSRU). Εφόσον τα συμβόλαια υπογραφούν τα επόμενα 24ωρα, θα τηρηθεί και δέσμευση που έχει η κοινοπραξία για να κλείσει οριστικά το εν λόγω σκάφος, που έχει καπαρωθεί για κάποιο διάστημα και μένει δεσμευμένο για λογαριασμό του τερματικού στην Κύπρο.
Το συνολικό κόστος των εγκαταστάσεων και της διάθεσης και λειτουργίας της πλωτής μονάδας υπολογίζεται περίπου στα €260 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα €101 εκατ. θα διατεθούν ως συγχρηματοδότηση από την Ε.Ε., ενώ άλλα €43 εκατ. θα προέλθουν από τη συμμετοχή της ΑΗΚ στην Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ) και το υπόλοιπο ποσό από δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης.
Πηγή: philenews
Πηγή: philenews