Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019

Από τον Τουρισμό αναμένει το «φιλί της ζωής» ο κλάδος των καυσίμων

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία (α’ τετράμηνο) η αγορά σημείωσε συνολικά άνοδο κατά 5% κυρίως λόγω του πετρελαίου θέρμανσης.








Στον Τουρισμό εναποθέτει τις ελπίδες του ο κλάδος των καυσίμων μετά από μία καλή για την αγορά χειμερινή περίοδο η οποία επέτρεψεστο πετρέλαιο θέρμανσης να «σώσει την παρτίδα». 

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία (α’ τετράμηνο) η αγορά σημείωσε συνολικά άνοδο κατά 5% κυρίως λόγω του πετρελαίου θέρμανσης, ενώ αν απομονώσουμε τα καύσιμα, οι πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά με τη βενζίνη να καταγράφει πτώση 3,5% και το diesel να καταγράφει οριακή άνοδο 0,4%. Αντίθετα, το πετρέλαιο θέρμανσης κατέγραψε άνοδο κατά 25% αλλά πλέον η χειμερινή περίοδος έληξε και μαζί με αυτήν σταμάτησε και η ευεργετική επίδραση του πετρελαίου στους τζίρους των επιχειρήσεων.

Ο κλάδος των καυσίμων αναμένει πλέον να «ζεσταθεί» από τον Τουρισμό, ο οποίος όμως παρουσιάζει τις γνωστές ελληνικές παθογένειες: all inclusive ξενοδοχεία τα οποία δεν αφήνουν περιθώρια για μεταφορές/μετακινήσεις και περιορισμένη χρήση ΙΧ λόγω υψηλού κόστους (καύσιμα, διόδια κλπ). Όπως αναφέρει παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr, «ο Τουρισμός αποτελεί έναν κλάδο στον οποίο έχουμε εναποθέσει τις ελπίδες μας αλλά και εδώ υπάρχουν πολλοί περιορισμοί. 

Οι εκλογές «κόβουν» με κάποιον τρόπο τη δραστηριότητα του εσωτερικού τουρισμού στην μέση (ή την διακόπτουν). Οι επιχειρήσεις του κλάδου των καυσίμων επηρεάζονται και από το αν πραγματοποιούνται έργα υποδομών (π.χ οδικά έργα κλπ) αλλά και από άλλους κλάδους οι οποίοι επηρεάζονται από αστάθμητους παράγοντες στην κατανάλωση καυσίμων. Για παράδειγμα, ο καιρός είναι ένας αστάθμητος παράγοντας που θα επηρεάσει σε έναν βαθμό την κατανάλωση καυσίμων στον αγροτικό τομέα».

Που οφείλεται η μείωση της κατανάλωσης


Όπως αναφέρει παράγοντας της αγοράς, η μείωση της κατανάλωσης οφείλεται πρωτίστως στις υψηλές τιμές (οι οποίες βρίσκονται σε αυτά τα επίπεδα εξαιτίας της υπερφορολόγησης), στο μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα και τη διείσδυση νέων τεχνολογιών οι οποίες υπαγορεύουν αυτοκίνητα λιγότερων κυβικών με αρκετή ιπποδύναμη (δηλαδή το αντίθετο από ό,τι ίσχυε παλαιότερα), τα οποία καίνε πολύ λιγότερο καύσιμο.

«Για παράδειγμα, για να διανύσει κανείς τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με τα εναλλακτικά καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες κάνει τη μισή σχεδόν κατανάλωση από ό,τι με τα συμβατικά καύσιμα (και αυτοκίνητα) πριν από 15 χρόνια.  Σε λίγα χρόνια η βενζίνη και το πετρέλαιο θα θεωρούνται απαγορευμένος καρπός.  

Οι πολιτικές θα επιβάλλουν άλλα καύσιμα, ηλεκτροκίνητα οχήματα, υβριδικά κλπ. Πρέπει όλοι να προσαρμοστούμε για να μην βρεθούμε ξαφνικά προ εκπλήξεων», σημειώνει χαρακτηριστικά.