Μπορεί με τις τροπολογίες που πέρασαν από την αρμόδια επιτροπή της βουλής την περασμένη εβδομάδα να εισήχθη η ρύθμιση για τον πλήρη ιδιοκτησιακό διαχωρισμό μεταξύ ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, η οποία επιλύει μια από τις εκκρεμότητες (σε σχέση με το ιδιοκτησιακό καθεστώς των έργων δικτύου διανομής) ωστόσο υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος να διανυθεί μέχρι να υλοποιηθεί το πλάνο της αποκρατικοποίησης που έχει καταρχάς συμφωνηθεί με τους θεσμούς.
Αυτό προκύπτει τόσο από τις διαδικασίες που θα πρέπει να ολοκληρωθούν (διαχωρισμός εμπορικού κομματιού από τα δίκτυα) αλλά και από τις σημαντικές εκκρεμότητες που υφίστανται και οι οποίες δεν επιτρέπουν την ολοκλήρωση των πωλήσεων εντός του έτους.
Βεβαίως απομένει να οριστικοποιηθεί η συμφωνία επί της αρχής που επετεύχθη με τους θεσμούς κατά την τελευταία αξιολόγηση, για το σχήμα της αποκρατικοποίησης και η αποσαφήνιση των επιμέρους θεμάτων (ακριβή ποσοστά που θα διατηρήσει το δημόσιο, χρονοδιαγράμματα κλπ).
Ωστόσο από πλευράς κυβέρνησης, ανεπισήμως, σημειώνουν ότι είναι πολύ δύσκολο να έχουν προκηρυχθεί και οι δύο διαγωνισμοί (εμπορία και δίκτυα) εντός του 2018, πολώ δε μάλλον να εισπραχθούν τα χρήματα που έχουν προϋπολογιστεί για φέτος από την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ.
Η πρώτη σοβαρή εκκρεμότητα σε αυτήν την κατεύθυνση αφορά στην ολοκλήρωση των συναλλαγών για τις ΕΠΑ σε Θεσσαλονική - Θεσσαλία και Αττική. Η πώληση του μεριδίου της ΔΕΠΑ στη Ζενίθ έχει ολοκληρωθεί, ενώ ακόμη βρίσκεται σε εκκρεμότητα η πώληση του μεριδίου της Shell στη ΔΕΠΑ. Ωστόσο ακόμη και εάν ολοκληρωθεί και η δεύτερη πώληση, ακολουθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις που θα πρέπει να δοθούν από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και κυρίως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι έγκριση των εξαγορών δεν μπορεί να υπάρξει νωρίτερα από το φθινόπωρο.
Η δεύτερη εκκρεμότητα αφορά στην πώληση των ΕΛΠΕ που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπως έχει επισημάνει το energypress υπάρχει αμφίδρομη επιρροή μεταξύ της εν εξελίξει αποκρατικοποίησης των ΕΛΠΕ και της ΔΕΠΑ, με δεδομένο ότι ο διυλιστηριακός όμιλος μετέχει με 35% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αερίου.
Η τρίτη εκκρεμότητα αφορά στις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα πρέπει να προηγηθούν της προκήρυξης των διαγωνισμών για την πώληση των δύο δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ.
Σε αυτό το περιβάλλον η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι το καλύτερο δυνατό σενάριο είναι η προκήρυξη του ενός διαγωνισμού, πιθανόν για το εμπορικό κομμάτι, εντός του 2018, ενώ ο διαγωνισμός για το κομμάτι της διανομής ρεαλιστικά δεν μπορεί να ξεκινήσει νωρίτερα από τις αρχές του 2019.
ΠΗΓΗ : worldenergynews
Αυτό προκύπτει τόσο από τις διαδικασίες που θα πρέπει να ολοκληρωθούν (διαχωρισμός εμπορικού κομματιού από τα δίκτυα) αλλά και από τις σημαντικές εκκρεμότητες που υφίστανται και οι οποίες δεν επιτρέπουν την ολοκλήρωση των πωλήσεων εντός του έτους.
Βεβαίως απομένει να οριστικοποιηθεί η συμφωνία επί της αρχής που επετεύχθη με τους θεσμούς κατά την τελευταία αξιολόγηση, για το σχήμα της αποκρατικοποίησης και η αποσαφήνιση των επιμέρους θεμάτων (ακριβή ποσοστά που θα διατηρήσει το δημόσιο, χρονοδιαγράμματα κλπ).
Ωστόσο από πλευράς κυβέρνησης, ανεπισήμως, σημειώνουν ότι είναι πολύ δύσκολο να έχουν προκηρυχθεί και οι δύο διαγωνισμοί (εμπορία και δίκτυα) εντός του 2018, πολώ δε μάλλον να εισπραχθούν τα χρήματα που έχουν προϋπολογιστεί για φέτος από την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ.
Η πρώτη σοβαρή εκκρεμότητα σε αυτήν την κατεύθυνση αφορά στην ολοκλήρωση των συναλλαγών για τις ΕΠΑ σε Θεσσαλονική - Θεσσαλία και Αττική. Η πώληση του μεριδίου της ΔΕΠΑ στη Ζενίθ έχει ολοκληρωθεί, ενώ ακόμη βρίσκεται σε εκκρεμότητα η πώληση του μεριδίου της Shell στη ΔΕΠΑ. Ωστόσο ακόμη και εάν ολοκληρωθεί και η δεύτερη πώληση, ακολουθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις που θα πρέπει να δοθούν από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα και κυρίως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι έγκριση των εξαγορών δεν μπορεί να υπάρξει νωρίτερα από το φθινόπωρο.
Η δεύτερη εκκρεμότητα αφορά στην πώληση των ΕΛΠΕ που βρίσκεται σε εξέλιξη. Όπως έχει επισημάνει το energypress υπάρχει αμφίδρομη επιρροή μεταξύ της εν εξελίξει αποκρατικοποίησης των ΕΛΠΕ και της ΔΕΠΑ, με δεδομένο ότι ο διυλιστηριακός όμιλος μετέχει με 35% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αερίου.
Η τρίτη εκκρεμότητα αφορά στις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα πρέπει να προηγηθούν της προκήρυξης των διαγωνισμών για την πώληση των δύο δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ.
Σε αυτό το περιβάλλον η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι το καλύτερο δυνατό σενάριο είναι η προκήρυξη του ενός διαγωνισμού, πιθανόν για το εμπορικό κομμάτι, εντός του 2018, ενώ ο διαγωνισμός για το κομμάτι της διανομής ρεαλιστικά δεν μπορεί να ξεκινήσει νωρίτερα από τις αρχές του 2019.
ΠΗΓΗ : worldenergynews