Καθώς οι κορυφαίες liner εταιρείες παγκοσμίως στρέφονται σταδιακά στην υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων τους, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές της κάθε εταιρείας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, οι δέκα κορυφαίες liner εταιρείες, που διαχειρίζονται συνολικά το 84% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας, έχουν χαράξει διαφορετικές στρατηγικές όσον αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα με τα οποία επιλέγουν να εξοπλίσουν τα νεότευκτα πλοία τους από το 2020 και μετά, αλλά και τα πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Ειδικότερα, μόλις δύο εταιρείες έχουν υιοθετήσει στρατηγική πολλαπλών καυσίμων. Πρόκειται για τις CMA CGM και Maersk, ο στόλος των οποίων «πρασινίζει» με containerships κατανάλωσης τόσο μεθανόλης όσο και LNG. Αντίθετα, οι υπόλοιπες εταιρείες έχουν μέχρι στιγμής επιλέξει ένα από τα δύο καύσιμα, διαφοροποιώντας τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές τους. MSC, Hapag-Lloyd, ZIM και Yang Ming έχουν «στοιχηματίσει» στο LNG, ενώ οι Cosco, ONE, HMM και Evergreen έχουν επενδύσει αποκλειστικά στη μεθανόλη.
Σε κάθε περίπτωση, η μη σύμπλευση των εταιρειών όσον αφορά την επιλογή καυσίμων αντανακλά την αβεβαιότητα του κλάδου και αποτελεί απόδειξη ότι κανένα καύσιμο προς το παρόν δεν στοιχειοθετεί πανάκεια, που εξασφαλίζει ένα βιώσιμο μέλλον.
(Ναυτικά Χρονικά)