Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Η Διακοπή των Εξαγωγών Αργού Από τη Λιβύη Ενισχύει Ανταγωνιστικές Ποικιλίες

Ειδικότερα, οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από τα μεγάλα λιμάνια της Λιβύης έχουν σταματήσει για μια εβδομάδα μετά τις τελευταίες μεγάλες ταραχές στη χώρα - μέλος του ΟΠΕΚ και η οποία παράγει περίπου το 1% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου.


Ορισμένες φορτώσεις αποθηκευμένων ποσοτήτων έχουν επιτραπεί μετά τη συμφωνία των δύο αντίπαλων φατριών της χώρας σχετικά με το διορισμό νέου διοικητή στην κεντρική τράπεζα, ώστε να μετριάσουν την κρίση, αλλά οι περισσότερες εξαγωγές έχουν διακοπεί και δεν είναι σαφές πότε θα μπορούσε να υπάρξει πλήρης επανέναρξη.

Το αργό του Αζερμπαϊτζάν και η αλγερινή ποικιλία Saharan Blend θα είναι οι κορυφαίες επιλογές για τα διυλιστήρια σε υποκατάσταση του λιβυκού αργού αναφορικά με τις φορτώσεις ποσοτήτων του Οκτωβρίο, όπως δήλωσε στο Reuters ο Patricio Valdivieso από τη συμβουλευτική εταιρεία Rystad Energy.

Τα εκκρεμή απούλητα φορτία αργού πετρελαίου της Δυτικής Αφρικής ή του αμερικανικού WTI Midland θα μπορούσαν επίσης να αντικαταστήσουν βραχυπρόθεσμα τους όγκους παραγωγής της Λιβύης, πρόσθεσε ο Valdivieso. Οι τιμές του αμερικανικού αργού WTI Midland έχουν ενισχυθεί σε σχέση με το WTI στο Cushing, με τη διαφορά μεταξύ των δύο να αυξάνεται στα 80 σεντς ανά βαρέλι από 60 σεντ την ημέρα όταν άρχισαν να κλείνουν τα λιβυκά κοιτάσματα πετρελαίου.

«Το αργό πετρέλαιο των ΗΠΑ είναι ένα καλό υποκατάστατο για τα βαρέλια ελαφρού γλυκέος αργού της Λιβύης και μπορεί να μεταφερθεί αρκετά γρήγορα πέρα ​​από τον Ατλαντικό», δήλωσε ο αναλυτής της Kpler, Matt Smith.

Οι εισαγωγές WTI Midland στην Ευρώπη εκτινάχθηκαν στα 1,43 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα τον Αύγουστο, σημειώνοντας άνοδο 24% σε μηνιαία βάση, εν μέρει υποστηριζόμενες από τις διακοπές λειτουργίας στη Λιβύη, οι οποίες ξεκίνησαν από το κοίτασμα Sharara στις αρχές Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Οι τιμές του αργού πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν και του Καζακστάν αυξήθηκαν απότομα λόγω των αναταραχών στη Λιβύη την περασμένη εβδομάδα, καθώς τα διυλιστήρια αναζήτησαν ποσότητες αντικατάστασης.

Οι διακοπές εξαγωγών από τη Λιβύη ενθάρρυναν επίσης τους αγοραστές να στραφούν στην αγορά αργού πετρελαίου της Δυτικής Αφρικής και να «σαρώσουν» τα φορτία του Σεπτεμβρίου που σημειώνουν πολύ μικρές πωλήσεις ελάχιστα λόγω των χαμηλών περιθωρίων διύλισης και της επερχόμενης περιόδου συντήρησης.

Περίπου 15 νιγηριανά φορτία του Σεπτεμβρίου ήταν απούλητα πριν από το κλείσιμο των λιβυκών κοιτασμάτων, τα οποία είχαν μειωθεί σε περίπου 10 ή και λιγότερα μέχρι την Παρασκευή, όπως είπαν πέντε traders που δραστηριοποιούνται στις αγορές της Δυτικής Αφρικής, ενώ τα φορτία του Σεπτεμβρίου της Αγκόλα εξαντλήθηκαν μια εβδομάδα νωρίτερα.

«Υπήρξε ένα τεράστιο περίσσευμα νιγηριανών φορτίων για τον Σεπτέμβριο, οπότε το γεγονός ότι οι διαφορές δεν έχουν πέσει πολύ είναι ένα σημάδι ότι η Λιβύη είχε αντίκτυπο και στην αγορά της Δυτικής Αφρικής», δήλωσε ο επικεφαλής αναλυτής αργού πετρελαίου της Kpler, Viktor Katona.

Οι traders στην Ασία ανέφεραν ότι οι διακοπές εξαγωγών από τη Λιβύη δεν ενίσχυαν τις ποικιλίες αργού εκεί καθώς είναι ακόμη στις αρχές του κύκλου συναλλαγών αυτού του μήνα.

Τα φτωχά περιθώρια διύλισης στην Ευρώπη μπορεί να ωθήσουν ορισμένα διυλιστήρια να μειώσουν την παραλαβή ποσοτήτωβ αργού αντί να επιδιώξουν την πλήρη αντικατάσταση των βαρελιών από τη Λιβύη, δήλωσε ο Richard Bronze από την Energy Aspects.

Τα περιθώρια διύλισης ντίζελ στη βορειοδυτική Ευρώπη έφθασαν στο χαμηλό δυόμισι ετών στα 13,12 δολάρια το βαρέλι στις 28 Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG. Τα περιθώρια βενζίνης ήταν στο χαμηλό 10 μηνών των 5,82 δολαρίων το βαρέλι περίπου την ίδια περίοδο.