Τρία συγκεκριμένα αιτήματα κατέθεσε η Μότορ Όιλ στη ΡΑΕ στα πλαίσια της διαβούλευσης που ολοκληρώθηκε για το δεκαετές σχέδιο ανάπτυξης δικτύου του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2023-2032.
Συγκεκριμένα, η Μότορ Όιλ ζητά να συμπεριληφθεί το έργο που προβλέπει διπλασιασμό του κλάδου υψηλής πίεσης Πάτημα-Λειβαδιά στο πρόγραμμα ανάπτυξης ακόμα και στην περίπτωση που δεν έχει ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση για το πλωτό τερματικό LNG Διώρυγα Gas που αναπτύσσει η ίδια στην Κόρινθο.
Σημειώνει σχετικά ότι έτσι κι αλλιώς περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα αντίστοιχα έργα για τα οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί market test, σε αντίθεση με το Διώρυγα Gas που έχει ολοκληρώσει τη δεσμευτική φάση του δικού του.
Ταυτόχρονα, η Μότορ Όιλ ζητά να μεταφερθεί η ημερομηνία ένταξης στο σύστημα του παραπάνω έργου στο έτος 2025 από το 2027 ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του FSRU. Σε αντίθετη περίπτωση, προειδοποιεί ότι το τερματικό θα είναι έτοιμο για εμπορική λειτουργία, αλλά θα εκκρεμεί η σύνδεσή του με το σύστημα φυσικού αερίου.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, είχε τοποθετηθεί για το εν λόγω θέμα λέγοντας ότι «ο Ρυθμιστής αποφάσισε ότι δεν χρειάζεται ο αγωγός αυτός αν δεν γίνει το FSRU. Διαφορετικά, θα χτίσουμε ένα έργο 150 εκατ. ευρώ, το οποίο θα πληρώσουν οι Έλληνες καταναλωτές χωρίς λόγο».
Τέλος, η Μότορ Όιλ στάθηκε σε ένα ακόμη ζήτημα στα πλαίσια της διαβούλευσης: Ζητά να μειωθεί το εκτιμώμενο κόστος του Μ/Ρ σταθμού για τη σύνδεση με το Διώρυγα Gas. Θεωρεί ότι η αύξηση του κόστους υλικών δεν δικαιολογεί το διπλασιασμό του κόστους από 9,8 σε 19,5 εκατ. ευρώ.