Τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώθηκαν περισσότερο στην κατασκευή μεγάλων ηλεκτρικών SUV, παρά μικρών αυτοκινήτων πόλης.
Η απόφαση αυτή ελήφθη διότι τα περιθώρια κέρδους τους ήταν πολύ υψηλότερα στην πρώτη περίπτωση και σχεδόν μηδενικά στη δεύτερη. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο κλάδος βασίστηκε στις κρατικές επιδοτήσεις προκειμένου να μπορέσει να πουλήσει τα "βαριά" αυτά μοντέλα που είχαν τιμές λιανικής της τάξης των 40.000 ευρώ ή παραπάνω προ της επιδότησης.
Πλέον, όμως, τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν καθώς μια σειρά από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis, η Volkswagen και η Tesla σκοπεύουν να κυκλοφορήσουν από τα τέλη αυτού του έτους μικρομεσαία μοντέλα έναντι τελικής τιμής το πολύ 25.000 ευρώ που με την επιδότηση στη χώρα μας θα φτάσει κοντά στα 18-19.000 ευρώ.
Πρόκειται για μια τιμή που θα καταστήσει τα εν λόγω ηλεκτρικά μοντέλα πολύ ανταγωνιστικά, καθώς μιλάμε για αυτοκίνητα όπως το Model 2, το ID.2, το Fiat Panda, το Renault 5 και το Citroen E-C3 που είναι κανονικού μεγέθους και θα διαθέτουν αυτονομίες της τάξης των 350+χμ.
Μέχρι σήμερα ένας επίδοξος αγοραστής μπορούσε με τα ίδια χρήματα να αγοράσει καινούριο μόνο ένα αυτοκίνητου τύπου Smart, άρα η εξέλιξη στον κλάδο είναι εμφανής.
Παράλληλα, οι νέες τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα τα καταστήσουν ευθέως ανταγωνιστικά προς τα συμβατικά. Αν αναλογιστεί κανείς την ξέφρενη άνοδο των τιμών των συμβατικών τα τελευταία δύο χρόνια και την τιμή των καυσίμων που εξακολουθεί να βρίσκεται λίγο πριν τα 2 ευρώ/λίτρο για τη βενζίνη, τότε είναι προφανές ότι η επιλογή ενός ηλεκτρικού μοντέλου γίνεται ελκυστική ακόμα και για όσους δεν διαθέτουν θέση στάθμευσης στο σπίτι τους.
Αντίστοιχα, ενδιαφέρον έχουν και οι διάφοροι τρόποι που επιλέγουν διαφορετικές κυβερνήσεις να επιδοτήσουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Στη Γαλλία η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τις αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να προσφέρει τα νέα μοντέλα στα οικονομικά ευάλωτα νοικοκυριά έναντι ενός κόστους μόλις 100-150 ευρώ/μήνα. Με τον τρόπο αυτό φιλοδοξεί να πετύχει τον κλιματικό της στόχο στις μεταφορές, περιλαμβάνοντας παράλληλα τα φτωχότερα στρώματα της κοινωνίας στην ενεργειακή μετάβαση.