Πανελλαδικό δίκτυο ταχυφορτιστών σε όλα τα πρατήρια της ΕΚΟ σχεδιάζουν να αναπτύξουν τα ΕΛΠΕ μέχρι το τέλος του 2021, χαράσσοντας την στρατηγική της σταδιακής απεξάρτησης από τους συμβατικούς υδρογονάνθρακες και την στροφή στις καθαρές μορφές ενέργειας.
Υπολογίζεται ότι μέσα στο α΄εξάμηνο η εταιρεία θα έχει ένα δίκτυο από 20 ταχυφορτιστές που προγραμματίζεται να φτάσουν τους 40 έως 50 έως τα τέλη έτους. Στα σημεία φόρτισης δεν περιλαμβάνονται οι συμβατικοί φορτιστές οι οποίοι θα εγκαθίστανται σε χώρους ιδιωτών, επιχειρήσεων, πάρκινγκ κ.α όπου η ανάπτυξη θα είναι πολύ μεγαλύτερη.
Στελέχη των ΕΛΠΕ θεωρούν φιλόδοξο το στόχο του ΥΠΕΝ μέχρι το τέλος του έτους το 10% των νέων ταξινομήσεων να είναι υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο ο δικός τους σχεδιασμός βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη και επικεντρώνεται στην παροχή μια πλήρης γκάμας προϊόντων στον τομέα των μεταφορών.
Για το σκοπό αυτό, πέραν της επένδυσης στο δίκτυο, η εταιρεία σκοπεύει να επεκταθεί και στις ολοκληρωμένες υπηρεσίες φόρτισης για ιδιώτες αλλά και εταιρικούς πελάτες (π.χ χρεώσεις, υπηρεσίες roaming, παρακολούθηση και συντήρηση εξοπλισμού από απόσταση κ.α).
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα από τα στρατηγικά πλάνα του «Vision 2025», ενός οδικού χάρτη για το ριζικό μετασχηματισμό του ομίλου, ο οποίος παρουσιάστηκε πρόσφατα από την διοίκηση και προβλέπει την συνύπαρξη των παραδοσιακών δραστηριοτήτων με την ταυτόχρονη αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που προκύπτουν από την ενεργειακή μετάβαση.
Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης αυτής της στρατηγικής για τα επόμενα χρόνια είναι ο τομέας των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Ανδρέας Σιάμισιης μιλώντας στην πρόσφατη έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων για την αλλαγή του καταστατικού επανέλαβε τον στόχο για ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο έργων ισχύος 2GW μέχρι το 2030 που υπολογίζεται να ενισχύσει την κερδοφορία του ομίλου με 200 έως 250 εκ. ευρώ.
Πρόκειται για έργα που θα αναπτυχθούν σε κάθε τεχνολογία πράσινης ενέργειας (αιολικά, πλωτά αιολικά, φωτοβολταϊκά, αποθήκευση, υδρογόνο κ.α) ώστε τα ΕΛΠΕ να περιορίσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα κατά 50% την επόμενη δεκαετία. Ο σχεδιασμός προβλέπει αυτόνομη ανάπτυξη, εξαγορές ώριμων έργων και συνεργασίες αλλά και επέκταση σε αγορές του εξωτερικού.
Η στρατηγική της διοίκησης στοχεύει σε μείωση των εκπομπών ρύπων από τους περίπου 4 εκατ. τόνους στους 2,9 εκατ. τόνους έως το 2030, επιλογή που επιτάσσουν αφενός οι κλιματικοί στόχοι, αφετέρου το αυξημένο κόστος των ρύπων. Με βάση το σημερινό ράλι τιμών των CO2, υπολογίζεται ότι τα διοξείδιο του άνθρακα προσθέτει στο κόστος του ομίλου 250 έως 300 εκ. ευρώ ετησίως.
Η ενεργειακή μετάβαση της πετρελαϊκής βιομηχανίας θα επιτευχθεί κατά 30% από τη βελτίωση και τις επενδυτικές πρωτοβουλίες στην παραγωγή και την ηλεκτρική ενέργεια και κατά 20% από την ανάπτυξη των ΑΠΕ.
Δυο ακόμη τομείς που θα περιορίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ομίλου είναι οι επενδύσεις στο υδρογόνο και στα βιοκαύσιμα. Στον πρώτο τομέα, τα ΕΛΠΕ προγραμματίζεται να επενδύσουν 200 εκ. ευρώ για την ανάπτυξη «μπλε» (με δέσμευση CO2) και «πράσινου» υδρογόνου (με χρήση ΑΠΕ) στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου στον Ασπρόπυργο.
Την πολιτική της απανθρακοποίησης της παραγωγής και των πρώτων υλών που αξιοποιούνται από τα διυλιστήρια στον τομέα των καυσίμων θα υπηρετήσει και ο τομέας των βιοκαυσίμων. Πρόκειται για μια νέα επένδυση των ΕΛΠΕ στο διυλιστήριο στην Θεσσαλονίκη, η οποία θα αξιοποιήσει τηγανέλαια και άλλης μορφής απόβλητα για την παραγωγή βιοντίζελ. Η επένδυση βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού.
Το 2050, στόχος των ΕΛΠΕ είναι να έχουν μετατραπεί σε μια επιχείρηση net zero. Για να γίνει αυτό σύμφωνα με την διοίκηση θα πρέπει διαφοροποιηθεί πλήρως η στρατηγική της εταιρείας αλλά και να δημιουργηθεί ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο, με βελτίωση των βασικών δραστηριοτήτων αλλά και ανάπτυξη του τομέα «της νέας ενέργειας».
(newmoney.gr)