Να συμπεριληφθεί στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2021-2030 το έργο «ΑΣΦΑ Διώρυγα GAS», ζητά η Motor Oil κατά την τοποθέτησή της στη δημόσια διαβούλευση του Προγράμματος από τον ΔΕΣΦΑ.
Όπως συμπληρώνει, το έργο θα έχει πολλαπλά οφέλη για την αγορά φυσικού αερίου της Ελλάδος και γενικά της Ν.Α. Ευρώπης.
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 14 Ιουλίου, με τον ΔΕΣΦΑ να δημοσιεύει μετά τη λήξη της τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων. Όπως είναι γνωστό, το σχέδιο της Motor Oil αφορά την εγκατάσταση ενός πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην περιοχή του διυλιστηρίου της, στον κόλπο των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο.
Το FSRU προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -170.000 κυβ.μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h. Έτσι μέσω του σταθμού θα διακινούνται σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου. Θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά από το διυλιστήριο και θα συνδεθεί με το ΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού.
Στην ίδια κατεύθυνση με τη Motor Oil κινείται και η τοποθέτηση στη δημόσια διαβούλευση της Διώρυγα GAS, 100% θυγατρικής του Ομίλου. Σύμφωνα με την εταιρεία, μετά την αδειοδότηση της υποδομής από τη ΡΑΕ, έχει υποβληθεί αίτηση δέσμευσης μελλοντικής δυναμικότητας σε νέο σημείο εισόδου του ΕΣΦΑ, αναμένοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από την οριστικοποίηση του προγράμματος ανάπτυξης.
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 14 Ιουλίου, με τον ΔΕΣΦΑ να δημοσιεύει μετά τη λήξη της τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων. Όπως είναι γνωστό, το σχέδιο της Motor Oil αφορά την εγκατάσταση ενός πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στην περιοχή του διυλιστηρίου της, στον κόλπο των Αγ. Θεοδώρων στην Κόρινθο.
Το FSRU προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -170.000 κυβ.μέτρων, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h. Έτσι μέσω του σταθμού θα διακινούνται σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου. Θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά από το διυλιστήριο και θα συνδεθεί με το ΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού.
Στην ίδια κατεύθυνση με τη Motor Oil κινείται και η τοποθέτηση στη δημόσια διαβούλευση της Διώρυγα GAS, 100% θυγατρικής του Ομίλου. Σύμφωνα με την εταιρεία, μετά την αδειοδότηση της υποδομής από τη ΡΑΕ, έχει υποβληθεί αίτηση δέσμευσης μελλοντικής δυναμικότητας σε νέο σημείο εισόδου του ΕΣΦΑ, αναμένοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας πριν από την οριστικοποίηση του προγράμματος ανάπτυξης.
Ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού
Όπως συμπληρώνει η Διώρυγα GAS, το FSRU θα αποτελέσει μια νέα πύλη εισόδου LNG, και μάλιστα με δυνατότητα αποθήκευσης, ενισχύοντας την ασφάλεια εφοδιασμού του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου. «Η σημασία αυτή της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS τονίσθηκε με αφορμή την πρόσφατη κρίση στο ΕΣΜΦΑ λόγω βλάβης του ανάντη συστήματος μεταφοράς στην Βουλγαρία που είχε αποτέλεσμα την διακοπή του φυσικού αερίου από το Σιδηρόκαστρο, ευτυχώς μόνο για 2 ημέρες. Η ΔΙΩΡΥΓΑ GAS θα συνδράμει σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση, αφού θα ενισχύσει το ελληνικό σύστημα φυσικού αερίου με περίπου 85% επιπρόσθετη δυνατότητα αποθήκευσης ΥΦΑ» συμπληρώνει.
Παράλληλα, σύμφωνα με την εταιρεία, ο πλωτός σταθμός θα δώσει την δυνατότητα για εισαγωγές LNG σε ακόμα περισσότερους χρήστες, καθιστώντας την τιμή του φυσικού αερίου ανταγωνιστικότερη με όφελος προς τον Έλληνα καταναλωτή. «Η στρατηγική σημασία της ΔΙΩΡΥΓΑ GAS είναι σημαντική αφού θα ενισχύσει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας με την μορφή ΥΦΑ, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και γεωπολιτικούς περιορισμούς, αφού μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου», προσθέτει.
Παράλληλα, θα αποσυμφορίσει την Ρεβυθούσα και θα βρίσκεται σε γεωγραφική περιοχή που ευνοεί την ομαλή κατανομή φορτίου του συστήματος ΕΣΦΑ, κοντά στους μεγαλύτερους Έλληνες καταναλωτές φυσικού αερίου που βρίσκονται στο νότιο άκρο του ΕΣΦΑ.