Δύο μνημόνια συνεργασίας με ιδιώτες πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα η ΔΕΗ στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, τομέας, όπου η επιχείρηση φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια.
Στην λογική αυτή εντάσσονται και τα δύο "MoU", που σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Energypress” θα αφορούν συνεργασίες μάλλον με ελληνικές εταιρείες και θα εστιάζουν στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης και την ευρύτερη παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στην λογική όσων προέβλεπε το Business Plan, το οποίο και είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Δεκέμβριο.
Είναι στην ουσία το εναρκτήριο λάκτισμα για την έναρξη υλοποίησης του σχεδιασμού που είχε ανακοινώσει η ΔΕΗ για πανελλαδική τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 μεσοπρόθεσμα, πλάνου που θα πάρει μπροστά, αφού πρώτα στελεχωθεί και η νέα Γενική Διεύθυνση Ηλεκτροκίνησης. Πρόσφατα προκηρύχθηκε η θέση του Γενικού Διευθυντή Ηλεκτροκίνησης, ο οποίος και θα υπάγεται στον νέο Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο της επιχείρησης, Αλ. Πατεράκη, με αρμοδιότητα τον ψηφιακό της μετασχηματισμό και ο οποίος είχε προσληφθεί τον περασμένο Ιανουάριο.
Και εφόσον η ΔΕΗ θέλει να πρωταγωνιστήσει στον τομέα, άνθρωποι του χώρου δεν αποκλείουν αυτή να εκφράσει ενδιαφέρον από κοινού με κάποιον εξειδικευμένο partner ακόμη και για την δημιουργία μονάδων παραγωγής εξαρτημάτων για την ηλεκτροκίνηση στις λιγνιτικές περιοχές της Δ.Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Τομέας για τον οποίο το σχετικό νομοσχέδιο θα προβλέπει ειδικά κίνητρα.
Σε κάθε πάντως περίπτωση χωρίς την ενεργοποίηση της ΔΕΗ και την μαζική εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ανά την χώρα, το μεγαλόπνοο σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης το οποίο και θα παρουσιάσει την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός, δεν πρόκειται να “περπατήσει”. Ερευνες δείχνουν ότι το 50% των αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων διεθνώς ανησυχούν για την πρόσβαση σε σταθμούς επαναφόρτισης και για την περιορισμένη εμβέλεια της μπαταρίας.
Εάν επομένως δεν κινητοποιηθεί η ΔΕΗ για να στήσει ένα πυκνό δίκτυο φορτιστών εντός πόλεων και στις εθνικές οδούς, όσο παχυλές επιδοτήσεις και αν εξαγγελθούν, το πλάνο θα μείνει γράμμα κενού περιεχομένου.
Σε αυτό το δίκτυο ποντάρουν άλλωστε και εταιρείες που έχουν κατά καιρούς εκδηλώσει ενδιαφέρον για το αντικείμενο, από τις αμερικανικές Tesla και Blink Charging έως τον πολυεθνικό κολοσσό της ABB και την γαλλική Εngie και από μικρότερους παίκτες, όπως η ελληνική Fortisis που έχει εγκαινιάσει μια σειρά σταθμών μέχρι ισχυρούς εγχώριους ενεργειακούς ομίλους που θέλουν να συμμετάσχουν σε κάποια φάση της όλης αλυσίδας.
Σύμφωνα πάντως με σχέδιο το οποίο είχε παρουσιάσει παλαιότερα η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, η διάδοση της ηλεκτροκίνησης μπορεί να βασιστεί σε ένα μοντέλο “έξυπνης φόρτισης”, με σταθμούς κυρίως εντός των ΟΤΑ και μόνο σε στοχευμένα σημεία των εθνικών οδών.
Σαν σχέδιο στηρίζονταν στην λογική ότι το δίκτυο διανομής της χώρας μπορεί να αντέξει τον εθνικό στόχο για 350.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2030, με κάποιες μικροπαρεμβάσεις, χωρίς τεράστιες επενδύσεις. Και αυτό καθώς η κυκλοφορία τους δεν αναμένεται να προκαλέσει αύξηση της κατανάλωσης ρεύματος παρά μόνο 4%, άρα μπορούν να αποφευχθούν μεγάλης έκτασης και δαπανηρές επεκτάσεις στο δίκτυο.