Καθώς η συμμαχία του ΟΠΕΚ + εμμένει στα όπλα της προσπαθώντας να περιορίσει την παραγωγή πετρελαίου για να αυξήσει τις τιμές, οι Ασιάτες αγοραστές στρέφονται όλο και περισσότερο τις ΗΠΑ για μια φθηνότερη πηγή εφοδιασμού.
Σύμφωνα με το Bloomberg τα διυλιστήρια στην κορυφαία περιοχή εισαγωγής αργού πετρελαίου αναγκάστηκαν να δεχθούν μεγάλες μειώσεις των τακτικών όγκων τους από παραγωγούς συμπεριλαμβανομένης της Σαουδικής Αραβίας και του Ιράκ τους τελευταίους δύο μήνες. Έχουν επίσης πληγεί από τις έντονες μεταβολές στις επίσημες τιμές πώλησης.
Ο χαμηλότερος όγκος και η αβεβαιότητα ως προς τις τιμές ενθαρρύνει τους ασιατικούς μεταποιητές να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο αμερικανικό αργό, ιδίως καθώς τα ναύλα σε ολόκληρο τον Ειρηνικό έχουν μειωθεί τους τελευταίους δύο μήνες. Η παραγωγή αργού του ΟΠΕΚ μειώθηκε τον Μάιο στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1974.
Η Σαουδική Αραβία και άλλα μέλη του ΟΠΕΚ έχουν μακροχρόνια φήμη ως αξιόπιστοι προμηθευτές στην Ασία, αλλά ο πόλεμος των τιμών που ακολουθείται από μαζικές περικοπές παραγωγής έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους αγοραστές στην περιοχή. Ενώ αυτοί οι παραδοσιακοί προμηθευτές είναι απίθανο να ξεπεραστούν από τις ΗΠΑ σύντομα, η αστάθεια έχει δημιουργήσει ένα «άνοιγμα» για τους Αμερικανούς παραγωγούς.
«Είναι δύσκολο για τα διυλιστήρια να αντιμετωπίσουν αυτήν την αστάθεια», δήλωσε ο John Driscoll, της JTD Energy Services Pte στη Σιγκαπούρη. «Από την άλλη πλευρά, το αμερικανικό πετρέλαιο φαίνεται πιο ελκυστικό με χαμηλότερες τιμές και ναύλους».
Ο όγκος του πετρελαίου των ΗΠΑ που ρέει στην Ασία αυξάνεται ήδη. Περίπου 49 εκατομμύρια βαρέλια έχουν προγραμματιστεί να φτάσουν τον επόμενο μήνα, σε σύγκριση με 27 εκατομμύρια βαρέλια το Μάιο και τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd.
Οι βαθύτερες εκπτώσεις για το αμερικανικό αργό σε σχέση με το Brent ωθούν το ενδιαφέρον από την Κίνα, δήλωσε η Serena Huang, αναλύτρια της αγοράς.
Αυξάνεται η ροή
Περισσότερο αμερικανικό πετρέλαιο αναμένεται να φτάσει στην Ασία τον επόμενο μήνα
Η κινεζική Rongsheng Petrochemical Co. αγόρασε τουλάχιστον 2 εκατομμύρια βαρέλια τ WTI Midland για άφιξη Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, ενώ οι μεταποιητές της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων των GS Caltex Corp. και SK Innovation Co. αγόρασαν αμερικανικές ποικιλίες, συμπεριλαμβανομένων των WTI Midland και Eagle Ford για τον Σεπτέμβριο.
Η Indian Oil Corp. έκλεισε επίσης 12 εκατομμύρια βαρέλια αμερικανικού αργού, αυτό το μήνα, συμπεριλαμβανομένων των Domestic Sweet, Eagle Ford και WTI Midland για παράδοση στις αρχές του επόμενου έτους.
Το WTI Midland, αγαπημένος τύπος πετρελαίου για ορισμένους διυλιστές της Βόρειας Ασίας, είναι συγκρίσιμο με τους Murban και Das Blend του Αμπού Ντάμπι και το Arab Extra Light και Arab Light της Σαουδικής Αραβίας, καθώς και το ρωσικό Sokol. Οι αμερικανικές ποικιλίες είναι φθηνότερες από τους αντίστοιχους τύπους αργού στη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Το premium για την spot αγορά του WTI Midland αυξήθηκε κατά περίπου 2 $ το βαρέλι από έναν μήνα νωρίτερα, ενώ για το Murban έχει αυξηθεί κατά 4 $ το βαρέλι λόγω της ανόδου στην επίσημη τιμή πώλησής του, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Εν τω μεταξύ, το κόστος της ενοικίασης ενός πολύ μεγάλου Crude Carrier, το οποίο μπορεί να χωρέσει 2 εκατομμύρια βαρέλια, για ένα ταξίδι από την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ στην Κίνα ήταν περίπου 7,3 εκατομμύρια δολάρια την Παρασκευή, σε σύγκριση με 15 εκατομμύρια δολάρια στα τέλη Απριλίου, σύμφωνα με τους μεσίτες πλοίων.
Ο χαμηλότερος όγκος και η αβεβαιότητα ως προς τις τιμές ενθαρρύνει τους ασιατικούς μεταποιητές να ρίξουν μια πιο προσεκτική ματιά στο αμερικανικό αργό, ιδίως καθώς τα ναύλα σε ολόκληρο τον Ειρηνικό έχουν μειωθεί τους τελευταίους δύο μήνες. Η παραγωγή αργού του ΟΠΕΚ μειώθηκε τον Μάιο στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1974.
Η Σαουδική Αραβία και άλλα μέλη του ΟΠΕΚ έχουν μακροχρόνια φήμη ως αξιόπιστοι προμηθευτές στην Ασία, αλλά ο πόλεμος των τιμών που ακολουθείται από μαζικές περικοπές παραγωγής έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους αγοραστές στην περιοχή. Ενώ αυτοί οι παραδοσιακοί προμηθευτές είναι απίθανο να ξεπεραστούν από τις ΗΠΑ σύντομα, η αστάθεια έχει δημιουργήσει ένα «άνοιγμα» για τους Αμερικανούς παραγωγούς.
«Είναι δύσκολο για τα διυλιστήρια να αντιμετωπίσουν αυτήν την αστάθεια», δήλωσε ο John Driscoll, της JTD Energy Services Pte στη Σιγκαπούρη. «Από την άλλη πλευρά, το αμερικανικό πετρέλαιο φαίνεται πιο ελκυστικό με χαμηλότερες τιμές και ναύλους».
Ο όγκος του πετρελαίου των ΗΠΑ που ρέει στην Ασία αυξάνεται ήδη. Περίπου 49 εκατομμύρια βαρέλια έχουν προγραμματιστεί να φτάσουν τον επόμενο μήνα, σε σύγκριση με 27 εκατομμύρια βαρέλια το Μάιο και τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd.
Οι βαθύτερες εκπτώσεις για το αμερικανικό αργό σε σχέση με το Brent ωθούν το ενδιαφέρον από την Κίνα, δήλωσε η Serena Huang, αναλύτρια της αγοράς.
Αυξάνεται η ροή
Περισσότερο αμερικανικό πετρέλαιο αναμένεται να φτάσει στην Ασία τον επόμενο μήνα
Η κινεζική Rongsheng Petrochemical Co. αγόρασε τουλάχιστον 2 εκατομμύρια βαρέλια τ WTI Midland για άφιξη Αυγούστου-Σεπτεμβρίου, ενώ οι μεταποιητές της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων των GS Caltex Corp. και SK Innovation Co. αγόρασαν αμερικανικές ποικιλίες, συμπεριλαμβανομένων των WTI Midland και Eagle Ford για τον Σεπτέμβριο.
Η Indian Oil Corp. έκλεισε επίσης 12 εκατομμύρια βαρέλια αμερικανικού αργού, αυτό το μήνα, συμπεριλαμβανομένων των Domestic Sweet, Eagle Ford και WTI Midland για παράδοση στις αρχές του επόμενου έτους.
Το WTI Midland, αγαπημένος τύπος πετρελαίου για ορισμένους διυλιστές της Βόρειας Ασίας, είναι συγκρίσιμο με τους Murban και Das Blend του Αμπού Ντάμπι και το Arab Extra Light και Arab Light της Σαουδικής Αραβίας, καθώς και το ρωσικό Sokol. Οι αμερικανικές ποικιλίες είναι φθηνότερες από τους αντίστοιχους τύπους αργού στη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Το premium για την spot αγορά του WTI Midland αυξήθηκε κατά περίπου 2 $ το βαρέλι από έναν μήνα νωρίτερα, ενώ για το Murban έχει αυξηθεί κατά 4 $ το βαρέλι λόγω της ανόδου στην επίσημη τιμή πώλησής του, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Εν τω μεταξύ, το κόστος της ενοικίασης ενός πολύ μεγάλου Crude Carrier, το οποίο μπορεί να χωρέσει 2 εκατομμύρια βαρέλια, για ένα ταξίδι από την Ακτή του Κόλπου των ΗΠΑ στην Κίνα ήταν περίπου 7,3 εκατομμύρια δολάρια την Παρασκευή, σε σύγκριση με 15 εκατομμύρια δολάρια στα τέλη Απριλίου, σύμφωνα με τους μεσίτες πλοίων.
(worldenergynews)