Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Τα σχέδια ΔΕΔΔΗΕ, ΕΛΠΕ, ΗΡΩΝ για την αγορά της ηλεκτροκίνησης - Έρχονται νέες συμφωνίες

Θέση στη νέα αγορά της ηλεκτροκίνησης παίρνουν οι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας. 










Τα ΕΛΠΕ, όπως αποκάλυψε, ο CEO του Ομίλου κ Ανδρέας Σιάμισιης από το βήμα του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών έχουν εντάξει στη στρατηγική τους την ηλεκτροκίνηση στο πλαίσιο των δράσεων για χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, τα ΕΛΠΕ αναμένεται να ανακοινώσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες τη σύσταση θυγατρικής μέσω της οποίας θα προχωρήσουν στην εγκατάσταση ταχυφορτιστών στο δίκτυο των πρατηρίων και στην παροχή υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών φόρτισης, αλλά και συνεργασίες με τρίτες εταιρίες.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα ΕΛΠΕ όπως και η Μotor Oil έχουν εγκαταστήσει ήδη σταθμούς φόρτισης σε αυτοκινητόδρομους και σε διάφορα σημεία της Αττικής.

Συνεργασία Εlpedison και Mercedes Benz Hellas 

Δραστηριότητα στην ηλεκτροκίνηση αναπτύσσει ήδη η Εlpedison εταιρία που ελέγχεται σε ποσοστό 50% από τα ΕΛΠΕ και δραστηριοποιείται στην παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Η Εlpedison προσφέρει ήδη  καινοτόμες ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης  για οικιακούς και επιχειρησιακούς πελάτες αντίστοιχα, δηλαδή ηλεκτρολογική μελέτη,  προμήθεια και εγκατάσταση φορτιστή αλλά και τη δυνατότητα απομακρυσμένου και πλήρη ελέγχου όλων των λειτουργιών ενός ή περισσότερων φορτιστών ανά εγκατάσταση,μέσω «έξυπνης» πλατφόρμας και εφαρμογής διαχείρισης.

Από τις αρχές του 2018 έχει αναπτύξει αποκλειστική συνεργασία με τη  Mercedes  Benz  Hellas  (MBH), παρέχοντας τις υπηρεσίες της ως τεχνικού συμβούλου στο δίκτυο συνεργατών της  MBH  αλλά και στους πελάτες της σε όλη την Ελλάδα καθώς και την ειδικά διαμορφωμένη λύση  DriveGreen  Welcome.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, η  Εlpedison προμηθεύεται και  προσφέρει κατ’ αποκλειστικότητα στην ελληνική αγορά τους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων  ChargeStorm,  της Σουηδικής εταιρείας  CTEK,  η οποία έχει εγκαταστήσει περισσότερους από 30.000 φορτιστές στην Ευρώπη.   

Υπό εξέταση από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η ηλεκτροκίνηση αστικών λεωφορείων

Στρατηγικά βλέπει την αγορά και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία έχει αναπτύξει ήδη δραστηριότητα από κοινού με την Εngie που αποτελεί και συνεταίρο της στη θυγατρική ΗΡΩΝ.
Μάλιστα η εταιρία εξετάζει και σενάριο ανάπτυξης Δικτύου σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ μέσω ΣΔΙΤ, κάτι που επί του παρόντος δεν το προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Ο ΔΕΔΔΗΕ σύμφωνα με το νομοσχέδιο θα εμπλακεί στην αγορά μόνο στην περίπτωση που δεν υπάρξει ανάπτυξη δικτύου από εταιρίες.
Επιπλέον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξετάζει την είσοδό της και στην ηλεκτροκίνηση αστικών λεωφορείων.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναπτύξει σταθμούς φόρτισης στους οδικούς άξονες που της έχουν παραχωρηθεί, ενώ  μέσω της ΗΡΩΝ και σε συνεργασία με την  Engie έχει εγκαταστήσει τουλάχιστον 200 φορτιστές.

Από την περασμένη εβδομάδα λάνσαρε στην αγορά δύο νέα προγράμματα ηλεκτροκίνησης ειδικά σχεδιασμένα για κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων (ΗΡΩΝ EcoDrive), τα οποία προσφέρουν δωρεάν το  50% της νυχτερινής κατανάλωσης του σπιτιού, για τη φόρτιση των ηλεκτρικών τους αυτοκινήτων, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση νυχτερινού μετρητή.

Παρέχει επίσης το EcoMove, υπηρεσία Επαγγελματικού Διαμοιρασμού (Car Sharing) εταιρικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Απευθύνεται σε εταιρείες και οργανισμούς που επιθυμούν να αποκτήσουν εταιρικό στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θέλουν να διαθέσουν την υπηρεσία στο προσωπικό τους, για να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη, αλλά και να συμβάλλουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος.

Στο στόχαστρο εμπορικοί στόλοι και ταξί

Θέση στην αγορά παίρνει και η ΔΕΗ η οποία υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα τρία MoU με τις εταιρείες «ΑΒ Βασιλόπουλος», Beat και Fraport Greece  ανοίγοντας τον δρόμο για την υλοποίηση του στρατηγικού της σχεδιασμού που προβλέπει την τοποθέτηση πανελλαδικά 1.000 σταθμών φόρτισης στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα. Τα τρία MoU εστιάζουν στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης και παροχής υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στα καταστήματα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», στις πιάτσες ταξί και στα 14 αεροδρόμια της Fraport Greece.

Στο στόχαστρο των ελληνικών εταιριών βρίσκονται σε αυτή τη φάση οι εμπορικοί στόλοι των εταιριών για την αντικατάσταση των οποίων δίνονται ισχυρά κίνητρα, τα αστικά λεωφορεία και τα ταξί καθώς επίσης και η αγορά των μικρών νησιών όπου οι αποστάσεις μετακίνησης είναι μικρές.


www.worldenergynews.gr