Υπεραξίες σχεδόν 87% με βάση την τρέχουσα αξία της μετοχής της Ελλάκτωρ, μπορεί να προσδοκά η Motor Oil από την προ τριετίας επένδυσή της στον όμιλο.
Μετά και την χθεσινή έγκριση των μετόχων της έκτακτης γενικής συνέλευσης της Ελλάκτωρ για την διενέργεια νέας επιστροφής κεφαλαίου 296 εκατ. ευρώ, η Motor Oil, ως στρατηγικός μέτοχος θα εξασφαλίσει πρόσθετα κεφάλαια ύψους 70 εκατ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ποσοστά συμμετοχής των μετόχων και την προγενέστερη επιστροφή κεφαλαίου, ύψους 174 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι η Motor Oil θα καρπωθεί συνολικά 116,7 εκατ. ευρώ μόνο από επιστροφές κεφαλαίου. Παράλληλα, μέχρι σήμερα, έχει ήδη εισπράξει επιπλέον 36,4 εκατ. ευρώ από την προσυμφωνημένη πώληση 20,8 εκατ. μετοχών της στην Ελλάκτωρ στον έτερο μεγαλομέτοχο, την ολλανδική Reggeborgh Invest του κ. Χένρι Χόλντερμαν, στην τιμή των 1,75 ευρώ/μετοχή (5,97% του μετοχικού κεφαλαίου). Απομένουν άλλες 5,2 εκατ. μετοχές, που θα πωληθούν έναντι 9,7 εκατ. ευρώ έως τις 6 Μαΐου του τρέχοντος έτους. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Reggeborgh Invest για την άσκηση δικαιώματος προαίρεσης για το 7,4675% του ποσοστού της Motor Oil στην Ελλάκτωρ μέχρι τον φετινό Μάιο.
Έτσι, η Motor Oil θα έχει αποκομίσει συνολικά 162,8 εκατ. ευρώ από επιστροφές κεφαλαίου και πωλήσεις μετοχών, τη στιγμή που το αρχικό κόστος της επένδυσής της, για την απόκτηση ποσοστού 29,85% της Ελλάκτωρ το 2022, είχε ανέλθει σε 182 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, από τον Μάιο κι έπειτα θα έχει στην κατοχή της τις υπόλοιπες 78 εκατ. μετοχές, ή 22,5% του μετοχικού κεφαλαίου, το οποίο με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής της Ελλάκτωρ (2,25 ευρώ) αποτιμάται σε 176 εκατ. ευρώ. Ακόμα δηλαδή κι αν υποτεθεί ότι η Motor Oil θα πουλήσει το σύνολο των μετοχών της χωρίς κάποιο premium (κάτι μάλλον απίθανο), το συνολικό προσδοκώμενο όφελος από την επένδυσή της στην Ελλάκτωρ υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει τα 340 εκατ. ευρώ.
Με τον τρόπο αυτό, ουσιαστικά, ο ενεργειακός όμιλος όχι μόνο έχει αποσβέσει την αρχική επένδυση, αλλά όταν ολοκληρωθεί η πλήρης αποεπένδυσή του σε μεταγενέστερο χρόνο, θα έχει ουσιαστικά καλύψει κι ένα σημαντικό μέρος του κόστους των εξαγορών των πρώην θυγατρικών της Ελλάκτωρ στους τομείς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) και της διαχείρισης απορριμμάτων και κυκλικής οικονομίας (Ηλέκτωρ). Η τελευταία αυτή κίνηση, ύψους 114,7 εκατ. ευρώ, επισημοποιήθηκε και τυπικά εντός της εβδομάδας, μετά την πρόσφατη έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Πάντως, η ρευστότητα της Ελλάκτωρ παραμένει ισχυρή, καθώς, εκτός από τα 114,7 εκατ. ευρώ που εισέπραξε από την πώληση της Ηλέκτωρ, στο τέλος του εννιαμήνου του 2024 διέθετε επιπλέον καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ύψους 359 εκατ. ευρώ και συνολικά κεφάλαια 548 εκατ. ευρώ. Παράλληλα και παρότι έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση της Αττικής Οδού, οι μέτοχοι της παλιάς εταιρείας εκμετάλλευσης έχουν λαμβάνειν ακόμα σημαντικά κεφάλαια, τόσο μέσω μερισμάτων, όσο και μέσω επιστροφών κεφαλαίου. Για παράδειγμα, το ενεργητικό της θυγατρικής εταιρείας της Αττικής Οδού ήταν 300 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, ενώ η αξία του μετοχικού κεφαλαίου διαμορφώνεται σε 90,8 εκατ. ευρώ. Για την φετινή χρήση, έχει ήδη εισπραχθεί προμέρισμα 40 εκατ. ευρώ κι αναμένονται άλλα 40 εκατ. ευρώ του κανονικού μερίσματος.
Επίσης, όπως έγινε γνωστό νωρίτερα εντός της εβδομάδας, η Άκτωρ Παραχωρήσεις προχώρησε στην υπογραφή σύμβασης ενός ομολογιακού δανείου ύψους 275 εκατ. ευρώ, που θα καλύψει η Τράπεζα Πειραιώς. Ήδη, 177 εκατ. ευρώ χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή υποχρεώσεων στο πλαίσιο σχετικής αναχρηματοδότησης υφιστάμενου δανεισμού, ενώ τα υπόλοιπα 98 εκατ. ευρώ, αναμένεται να χρησιμοποιηθούν ως ίδια κεφάλαια για την χρηματοδότηση νέων επενδύσεων. Άλλωστε, η Άκτωρ Παραχωρήσεις συμμετέχει σε διαγωνισμούς έργων ΣΔΙΤ ύψους άνω των 3 δις ευρώ και εύλογα προσδοκά στην ανάληψη μέρους των συμβάσεων αυτών τους επόμενους μήνες.
(αναδημοσίευση από capital.gr)