Η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. και η ΔΕΗ Α.Ε. ανακοινώνουν την υπογραφή Μνημονίου Συναντίληψης (Memorandum of Understanding – MOU) για τη διαμόρφωση του πλαισίου και την υλοποίηση μέσω κοινοπρακτικού σχήματος (Joint Venture), έργων στον τομέα του πράσινου Υδρογόνου.
Η συμμετοχή της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ στο κοινό μετοχικό σχήμα θα ανέλθει σε 51% και της ΔΕΗ σε 49%.
Η Κοινοπραξία πιστεύει ότι μπορεί να ηγηθεί της ανάπτυξης της οικονομίας του Υδρογόνου στην Ελλάδα, έχοντας πρόσβαση στην αναπτυσσόμενη πλατφόρμα παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές της ΔΕΗ Α.Ε., εκμεταλλευόμενη ταυτόχρονα τη δυναμικότητα και τεχνογνωσία της MΟΤΟΡ ΟΙΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. ως μιας εκ των μεγαλύτερων ενεργειακών ομίλων στη χώρα.
Η σκοπούμενη Κοινοπραξία έχει στόχο την ανάπτυξη έργων παραγωγής και αποθήκευσης πράσινου Υδρογόνου στη χώρα, διευκολύνοντας έτσι την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας σε ένα περιβάλλον καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero).
Όπως είχε αναφέρει ο κ. Γιώργος Τριανταφύλλου, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής της ΜOTOR OIL αε αρθρογραφία του στο WEN, " Πρωτοστατούμε στην ανάπτυξη της αγοράς υδρογόνου στη χώρα.
Το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος σε έναν κόσμο μηδενικών εκπομπών και πιστεύουμε ότι το βιομηχανικό μας συγκρότημα στην Κορινθία μπορεί να αποτελέσει το θεμέλιο για ένα κέντρο παραγωγής υδρογόνου στην Ελλάδα. Η MOH είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα, που συμμετέχει σε δύο Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) για το Υδρογόνο και προχωρά δυναμικά προς τη δημιουργία εγχώριων και διεθνών συνεργασιών που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς.
Όπως είναι γνωστό η Motor Oil παράγει ήδη υδρογόνο στο διυλιστήριο. Η ΔΕΗ έχει ΑΠΕ, όπως και η Motor Oil που είναι βασικές για το πράσινο υδρογόνο. Κατά συνέπεια η συνεργασία των δύο ομίλων διαθέτει σημαντικές οικονομίες κλίμακος για την επίτευξη του στόχου.
Διαβάστε ΕΔΩ τι ανέφερε στο άρθρο του ο κ. Τριανταφύλλου
Τι είναι το πράσινο υδρογόνο
Το υδρογόνο, χρησιμοποιείται κυρίως στη διύλιση πετρελαίου και στην παραγωγή αμμωνίας για λιπάσματα. Eκτιμάται ως πιθανό μελλοντικό πράσινο καύσιμο, καθώς δεν παράγει εκπομπές αερίων θερμοκηπίου όταν καίει.
Ο στόχος για παράδειγμα της εταιρίας Nel είναι να δώσει τη δυνατότητα στους πελάτες να παράγουν "πράσινο" υδρογόνο στα 1,5 $ ανά κιλό εώς το 2025. Ωστόσο, το επίπεδο κόστους όπου μπορεί να αντισταθμίσει εναλλακτικές λύσεις ορυκτών, κυμάνθηκε από 2,5 $ έως 4,5 $ ανά κιλό το 2019.
«Η επίτευξη αυτού θα επέτρεπε στο πράσινο υδρογόνο να αρχίσει να φθάνει στην ορυκτή ισοτιμία, αντιπροσωπεύοντας ένα από τα πιο σημαντικά επιτεύγματα για λύσεις μηδενικών εκπομπών και έναν πλανήτη ουδέτερο από τον άνθρακα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jon Andre Loekke.
Το πράσινο υδρογόνο απαιτεί τη χρήση ηλεκτρόλυσης για να χωρίσει το νερό στα συστατικά υδρογόνου και οξυγόνου, μια ακριβή μέθοδος σε σύγκριση με την εξαγωγή υδρογόνου από φυσικό αέριο ή άνθρακα. Η εύρεση ενός τρόπου για να γίνει αυτό φθηνά, ή κάτω από 1,50 $ ανά κιλό, συχνά περιγράφεται ως το ιερό δισκοπότηρο της πράσινης ενεργειακής μετάβασης.
Η Nel κατασκευάζει μια πλήρως αυτοματοποιημένη εγκατάσταση παραγωγής αλκαλικών υδρολυμάτων στη Heroeya στη νότια Νορβηγία και στοχεύει να επεκτείνει την παραγωγική ικανότητα σε 2 gigawatt (GW) ετησίως από την τρέχουσα χωρητικότητα πινακίδων, δηλαδή περίπου 360 MW.
«Εγκαθιστώντας την πρώτη γραμμή 500 MW θα μειώσουμε το κόστος περίπου στο μισό, και όταν προσθέτουμε επιπλέον γραμμές ... θα πρέπει να είμαστε σε θέση να μειώσουμε το κόστος σχεδόν κατά το ήμισυ», δήλωσε ο Loekke.
Η τιμή της μετοχής της Nel αυξήθηκε κατά 200% το προηγούμενο έτος, δίνοντάς της αξία αγοράς 45 δισεκατομμυρίων κορώνων.
Χρήση υδρογόνου
Μεταξύ των πολλών χρήσεων του υδρογόνου, ιδιαίτερα ωφέλιμη και επίκαιρη είναι αυτή για τηναποθήκευση ενέργειας. Η αποθήκευση ενέργειας είναι μια από τις κύριες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο τομέας τα επόμενα χρόνια.
Οι τεχνολογίες μπαταριών εξελίχθηκαν πολύ, αλλά δεν λύνουν ακόμη το ζήτημα της μακροπρόθεσμης αποθήκευσης. Είναι αυτό το σενάριο όπου το υδρογόνο θα μπορούσε να είναι πολύ χρήσιμο και όχι μόνο λόγω της ικανότητάς του να αποθηκεύει ενέργεια για μεγάλα χρονικά διαστήματα, αλλά και επειδή θα είναι πολύ πιο εύκολο να το χειριστεί, καθώς το βάρος του θα είναι χαμηλότερο, επειδή η ενεργειακή πυκνότητα των δεξαμενών συμπιεσμένου υδρογόνου είναι υψηλότερη από εκείνη του ιόντων λιθίου μπαταρίας.
Το υδρογόνο έχει μεγάλες δυνατότητες ως τρόπος μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενες πηγές ενέργειας όπως το πετρέλαιο.
Αλλά, προτού το υδρογόνο μπορεί να διαδραματίσει μεγαλύτερο ενεργειακό ρόλο και να γίνει μια ευρέως χρησιμοποιούμενη εναλλακτική λύση στη βενζίνη, πρέπει να κατασκευαστούν πολλές νέες εγκαταστάσεις και συστήματα.
www.worldenergynews.gr