Η έγκριση των Κατευθυντήριων Γραμμών από τη ΡΑΕ αποτελεί τη μόνη εκκρεμότητα, ώστε να αρχίσει από τη Motor Oil το Market Test για το FSRU «Διώρυγα Gas», που μέσω της ομώνυμης 100% θυγατρικής του εταιρείας, σχεδιάζει να αναπτύξει ο πετρελαϊκός Όμιλος στον κόλπο των Αγίων Θεοδώρων, περίπου 1,5 χλμ. νοτιοδυτικά του διυλιστηρίου του.
Έτσι, στόχος της Motor Oil είναι η Δοκιμή Αγοράς να ξεκινήσει το αργότερο τον Νοέμβριο, για τη διερεύνηση του επιχειρηματικού ενδιαφέροντος αξιοποίησης της υποδομής. Κι αυτό καθώς στο μεταξύ αναμένεται πως η ΡΑΕ θα έχει δώσει το «πράσινο φως» στις Κατευθυντήριες Γραμμές για τη διαχείριση και κατανομή δυναμικότητας αναφορικά με το προτεινόμενο έργο, στο πλαίσιο του σχετικού αιτήματος που έχει υποβάλει ο Όμιλος.
Η έγκριση της Αρχής θα ανοίξει τον δρόμο για την πρώτη φάση του Market Test, με την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από υποψήφιους χρήστες του έργου, οι οποίοι θα υποβάλουν μη δεσμευτικές προσφορές για τη δέσμευση δυναμικότητας στο έργο. Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, σύμφωνα με τις ίδιες Κατευθυντήριες, για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Παράλληλα με την εμπορική «ωρίμανση» της υποδομής, προχωρούν και οι τεχνικές μελέτες της φάσης FEED (Front End Engineering Design), οι οποίες αναμένεται να αποπερατωθούν με χρονικό ορίζοντα τις αρχές του επόμενου έτους, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η περιβαλλοντική αδειοδότηση της υποδομής.
Η αίσια έκβαση του Market Test, με την επισφράγιση της ανταπόκρισης της αγοράς στη χρήση του FSRU, θα αποτελέσει το ουσιαστικό βήμα για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης ώστε, όπως στοχεύει ο πετρελαϊκός Όμιλος, το αργότερο έως το τέλος του 2023 να τεθεί σε λειτουργία η πλωτή μονάδα.
Η πλωτή μονάδα θα διαθέτει τέσσερις δεξαμενές αποθήκευσης LNG συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης 130.000-180.000 κυβ. μέτρων, και μονάδα αεριοποίησης δυναμικότητας 300-500 m3 LNG/ώρα, Έτσι, η δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου στο σύστημα εκτιμάται σε 2,0-3,0 bcm/έτος, μέσω του συστήματος υποθαλάσσιων και χερσαίων αγωγών, μήκους περίπου 2 χλμ., που θα συνδέουν την υποδομή με το ΕΣΦΑ. Επίσης, η πλωτή μονάδα θα είναι συμβατή και με υδρογόνο.
Αποτελώντας μια νέα πύλη εισόδου LNG στο εθνικό σύστημα το FSRU θα έχει πολλαπλά οφέλη, ξεκινώντας από το γεγονός ότι θα προσφέρει ευελιξία στις εισαγωγές ανταγωνιστικού LNG, με συνέπεια να μειώνει τον βαθμό συμφόρησης της Ρεβυθούσας και να καθιστά ανταγωνιστικότερη την τιμή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά. Επίσης, θα συντελέσει στην ασφάλεια εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου με επαύξηση της συνολικής δυναμικότητας αποθήκευσης LNG κατά 80% (επιπλέον 130.000 – 180.000 κυβ. μέτρα).
Η νέα αυτή πύλη θα διαφοροποιήσει στρατηγικά τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου, δεδομένου ότι αυτή την στιγμή ή στο εγγύς μέλλον ένα σημαντικό μέρος του φυσικού αερίου που εισάγεται στην Ελλάδα διοχετεύεται μέσω Τουρκίας (Turkstream, Κήποι, TAP). Συνεπώς, θα ενισχύσει την ύπαρξη εναλλακτικών πηγών προμήθειας LNG, που θα εισάγονται χωρίς γεωπολιτικά ρίσκα και γεωπολιτικούς περιορισμούς, αφού μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου.
Ιδιαίτερο πλεονέκτημα αποτελεί επίσης η χωροθέτηση της υποδομής, στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, καθώς θα δίνει τη δυνατότητα εισαγωγής ποσοτήτων φυσικού αερίου στο κέντρο της κατανάλωσης του εθνικού συστήματος, πλησίον των μεγαλύτερων σημείων κατανάλωσης φυσικού αερίου στον Νότο και των σχεδιαζόμενων μελλοντικών επεκτάσεων του ΕΣΦΑ στην
Πελοπόννησο. Επιπλέον, θα διευκολύνει την περαιτέρω διείσδυση φυσικού αερίου σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, μέσω ανάπτυξης δραστηριοτήτων LNG μικρής κλίμακας (small-scale LNG) ή συμπιεσμένου φυσικού αερίου.