Έντονο προβληματισμό προκαλεί στην αγορά καυσίμων η πορεία της κατανάλωσης κατά το πρώτο δίμηνο του έτους, η οποία καταγράφει σημαντική υποχώρηση.
Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, κατά τον πρώτο μήνα του έτους η μείωση της κατανάλωσης έφτασε το 31% σε σχέση με πέρυσι.
Η σημαντική αυτή υποχώρηση αποδίδεται τόσο στην πτώση των καυσίμων κίνησης εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία όσο και εξαιτίας του ήπιου χειμώνα που επηρεάζει σημαντικά την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης.
Για το Φεβρουάριο, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η εικόνα είναι ότι η μείωση έχει περιοριστεί στο 23%, καθώς φαίνεται ότι υπάρχει μια καλύτερη εικόνα για τα καύσιμα κίνησης.
Ωστόσο, η εφαρμογή του σκληρού lockdown αναμένεται να επιδεινώσει την πορεία των πωλήσεων και εκτιμάται ότι τελικώς ο μήνας θα κλείσει με περαιτέρω πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 25 με 27%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά το 2020, σύμφωνα με τα πρώτα απολογιστικά στοιχεία της αγοράς έκλεισε με πτώση της τάξης του 8,1%.
Η πτώση οφείλεται στα καύσιμα κίνησης και συγκεκριμένα στην πτώση κατά 18% των βενζινών και κατά 8% του πετρελαίου κίνησης, ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης περιόρισε σημαντικά τις απώλειες καθώς κινήθηκε με θετικό πρόσημο και αύξηση 17% σε σχέση με το 2019.
Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος της περασμένης σεζόν του πετρελαίου θέρμανσης δόθηκε παράταση προκειμένου οι καταναλωτές να επωφεληθούν από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές που είχαν προκύψει εξαιτίας της πετρελαϊκής κρίσης και της μείωσης των διεθνών τιμών του μαύρου χρυσού.
Η συνεχιζόμενη πτώση της κατανάλωσης, τέλος, ασκεί σοβαρές πιέσεις στις επιχειρήσεις του κλάδου, οι οποίες μετρούν τις πληγές τους. Ήδη ως γνωστόν, ως αποτέλεσμα της κρίσης, είχαμε και την πρώτη εξαγορά μικρότερης εταιρείας της Silk Oil από την κυπριακή Petrolina.
Παράγοντες της αγοράς καυσίμων σημειώνουν ότι η κρίση δοκιμάζει τις αντοχές, ακόμη και τη βιωσιμότητα, κυρίως των μικρότερων ανεξάρτητων εταιρειών του κλάδου, που καλούνται να διαχειριστούν ακόμη και διψήφια πτώση των πωλήσεών τους.
(capital.gr)