Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020

Το Βασιλικό θα φιλοξενεί όλα τα είδη καυσίμων - Υποψήφιο νέο Μαρί - Βηρυτός

Στις 10 Ιουλιου 20 διαβάζοντας στον Ημερήσιο Τύπο και ακούγοντας ταΜΜΕτο βράδυ τις 9 Ιουλίου αναφέρθηκε ότι ο κ. Προεδροςτης Δημοκρατίας έθεσε τον θεμέλιο λίθο για την κατασκευή του τερματικού φυσικού αερίου στο Βασιλικό και μου δημιούργησε προβληματισμό ότι την προηγούμενη έγινε έκρηξη εντός του λιμένος Βασιλικού μετά από διαρροή καυσίμων πλοιαρίου και επενέβη η ΕΜΑΚ γύρω στο μεσημέρι αναγραφηκε σαν είδηση σε ιστοσελίδα μετά εξαφανίστηκε  και το βράδυ κανένα ΜΜΕ ούτε το ανέφερε. 
Σκεφτείτε τι θα γινόταν αν είχαμε φυσικό αέριο εκεί κοντά αγωγούς ή Τερματικό με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ειλικρινά, νομίζω ότι προδιαγράφουμε σαν κράτος ένα ισχυρότατο μείγμα σε περίπτωση έκρηξης(που έγινε τυχαία στις 8 Ιουλίου 20 και ευτυχώς που δεν υπήρχε φυσικό αέριο εντός του λιμένος) σε μια οριοθετημένη περιοχή (Βασιλικό) μεταξύ δύο εύφλεκτων και εκρηκτικών υλών (Καυσίμων – Φυσικού Αερίου) σε περίπτωση ατυχήματος η δολιοφθοράς ή ασύμμετρης απειλής ή σύρραξης.
Ένα μείγμα που ως προς την ισχύ του σε περίπτωση έκρηξης λόγω των τεράστιων όγκων ποσοτήτων καυσίμων που υπάρχουν σήμερα στην περιοχή και η προβλεπόμενη ανάπτυξη του τερματικού φυσικούαερίου στην οριοθετημένηπεριοχήπόσο θανατηφόρα μπορείνα αποβεί σε ανθρώπινες ζωές, γιατί οι υλικές ζημιές, όποιες και να είναι, ξαναφτιάχνονται. Αν και σε αυτή την περίπτωση, ο μη γένοιτο να μην γίνει ποτέ γιατί και αυτές θα είναι ανυπολόγιστες.
Υπόψη ότι, σύμφωνα με αναλυτές, η μεγάλη ισχύς της έκρηξης στην Βηρυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι πλησίον της νιτρικής αμμωνίας υπήρχε δεξαμενή ή δεξαμενές πετρελαίου, το ίδιο τοπίο δηλαδή με το Βασιλικό ως προς την γειτνίαση εύφλεκτων –εκρηκτικών υλών. Στις ένοπλες δυνάμεις λέμε με απλά λόγια την έννοια της διασποράς. Διασπορά αποθεμάτων, καυσίμων, τροφίμων, υλικών, μέσων, ανθρώπινου δυναμικού ενεργού και εφεδρικού εφαρμόζεται, για τον απλούστατο λόγο ότι θα πρέπει πάντοτε να έχεις εφεδρείες. Έχασες το ένα, έχεις το άλλο. Αποκεντρώνεις τα αποθέματά σου για να μην ξεμείνεις ποτέ από τίποτα. Κατόπιν του παραπάνω τίθεται το ερώτημα, τι αναφέρει η εκτίμηση επικινδυνότητας του συγκεκριμένου έργου; Διαβεβαιώθηκε το κράτος ότι δεν υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος λόγω της εγγύτητας - συνύπαρξης των δύο αυτών εύφλεκτων υλών καύσιμα – φυσικό αέριο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση  η ΠΡΟΛΗΨΗ κατά την γνώμη μου είναι ότι, πρέπει να διαχωριστούν τα δύο αυτά είδη καυσίμων. Και εννοώ ότι οι εγκαταστάσεις του φυσικού αερίου θα πρέπει να απομακρυνθούν από το Βασιλικό, για τους λόγους που ανέπτυξα και θα πρέπει να γίνουν σε μια άλλη περιοχή, αφού η περιοχή Λεμεσού –Λάρνακας είναι ήδη φορτισμένη με τα καύσιμα, και το Φυσικό Αέριο για τις ανάγκες του Ηλεκτροπαραγωγικου σταθμού της ΑΗΚ να μεταφέρεται με αγωγό από την νέα περιοχή του τερματικού ελπίζω να μην σχεδιάζει το Κράτος να βάλει και τα δικά του καύσιμα στο Βασιλικό, για ευνόητους λόγους, γιατί αυτό ισοδυναμεί σε περίπτωση έκρηξης για τις πιθανές αιτίες που αναφέρθηκαν, το κράτος θα ξεμείνει από καύσιμα και αυτό μπορεί να γίνει και από το καιρό της ειρήνης με άμεσες επιπτώσεις στην οικονομία μας. Το Φυσικό Αέριο, επειδή δεν δημιουργεί προβλημαστο περιβάλλον, θα είναι η νέα πηγή ενέργειας, όχι για τα επόμενα 200 χρόνια αλλά για πολύ  περισσότερα. Φυσικά, από το 1944 που χρησιμοποιείται το φυσικό αέριο έχουν γίνει αναρίθμητα ατυχήματα με απώλειες ανθρωπίνων ζώων, θα αναφέρω μερικά το 1944 στο Cleveland του Οχάιο με 128 νεκρούς, το 2004 στη Skikda της Αλγερίας με 27 νεκρούς και 74 τραυματίες και το 2004 πάλι στο Ghislengien στο Βέλγιο με 23 νεκρούς και 50 σοβαρά τραυματισμένους και αρκετά άλλα, καθώς επίσης ένα τεράστιο πρόβλημα σε περίπτωση ατυχημάτων είναι και το περιβαλλοντικό, τόσο το θαλάσσιο όσο και στο περιβάλλοντα χώρο. Θα διερωτηθεί κάποιος και τι πρέπει να γίνει να μην έχουμε φυσικό αέριο σε τερματικό γιατί υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος; Aπαντώ ευθέως ΟΧΙ.
Tο  λάθος νομίζω είναι ότι συγκεντρώνουμε ένα υψηλής εκρηκτικότητας μείγμα σε περίπτωση ατυχήματος από οποιανδήποτε αιτία που ανέφερα παραπάνω, διότι σε πολύ μικρές αποστάσεις μεταξύ τους θα συνυπάρχουν βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο, υγροποιημένο φυσικό αέριο και φυσικό αέριο, γι’αυτό, το τερματικό φυσικού αερίου θα πρέπει κατά την γνώμη μου, για τους προαναφερόμενους λόγους, να μεταφερθεί σε άλλη περιοχή. 
Παρακάτω, σας αναφέρω ότι η απόσταση οποιασδήποτε άλλης εγκατάστασης υψηλής επικινδυνότητας από τις εγκαταστάσειςφυσικού αερίου βάση των κανονισμών της ΕΕ είναι 8 χλμ απόσταση, επειδή σε περίπτωση έκρηξης το ωστικό κύμα μπορεί να φθάσει στα 8χλμ, γι’αυτό η Ευρωπαϊκή νομοθεσία χαρακτηρίζει τις εγκαταστάσεις φυσικού αερίου υψηλής επικινδυνότητας και απαιτεί σοβαρά μέτρα ασφαλείας και τήρηση μεγάλων αποστάσεων και από παρακείμενους οικισμούς και ανθρώπινες δραστηριότητες που στην περίπτωση του Βασιλικού όχι μόνο δεν θα τηρούνται αλλά είναι μικρές. Άρχοντες του λαού, προσέξτε γιατί η στατιστική των ατυχημάτων είναι αμείλικτη. 
Στην Ελλάδα λόγω της επικινδυνότητας του φυσικού αερίου το τερματικό και όλες τις συναφείς εγκαταστάσεις τις έβαλαν ξεχωριστά πάνω σε ένα μικρό νησάκι του Σαρωνικού την Ρεβυθούσα εμβαδού 0.18 τ. χλμ εμείς γιατί δημιουργούμε αυτό το εκρηκτικότατο κοκτέιλ μπορεί να απάντηση κάποιος γιατί τα παθήματα φαίνεται δεν γίνονται μαθήματα τι λέει το κράτος, η βουλή, ο δήμαρχος Λεμεσού και το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος Λάρνακας και το Δημοτικό Συμβούλιο και η Αρχή Λιμένων; Σαν κοινωνία των πολιτών θέλουμε απαντήσεις.
* Tαξίαρχος εν εφεδρεία της Πολεμικής Αεροπορίας.
(Φιλελεύθερος)